Reklama

Gramofony z Litovle chce celý svět, Češi jejich kvalitu nedoceňují

Gramofony SEV Litovel
ČTK
 ČTK

Společnost SEV Litovel, která je předním světovým producentem gramofonových přístrojů v kvalitě hi-fi, loni kvůli poklesu produkce snížila tržby o 70 milionů korun na 598 milionů korun z rekordních 668 milionů korun v roce 2021. Čistý zisk podniku klesl o 13 procent na 61,4 milionu korun z předloňských 70,6 milionu korun, vyplývá to z výroční zprávy firmy.

Reklama

Společnost SEV Litovel loni prodala 130 tisíc gramofonů, zatímco v roce 2021 jich vyexpedovala rekordních 177 600 a zejména díky tomu zdvojnásobila své tržby. Loňská produkce byla přesto výrazně vyšší než v předcovidových letech. V roce 2020 společnost SEV Litovel prodala 97 tisíc gramofonů a rok dříve 82 tisíc. „Dalším důležitým produktem jsou dodávky pro automobilový průmysl. Na vůz Škoda Scala a Škoda Kamiq dodáváme přední trysky,“ uvedl Mencl.

Firma kvůli rostoucí poptávce předloni výrazně investovala do nákupu CNC obráběcích strojů a rozšíření výroby gramofonů v nedaleké Července, kde v předchozích letech vybudovala nový provoz za 150 milionů korun. Loni společnost SEV Litovel investovala do stavby nového skladu v Července. V nabídce má pět desítek typů gramofonů a výrobní program stále inovuje. „Cílem společnosti je vyrábět přístroje v perfektní kvalitě a dosáhnout roční produkce 150 tisíc přístrojů,“ podotkl Mencl.

Martin Mikuláš, spolumajitel obchodu Phono.cz

Gramofony značky Tesla jsou stále skvělé, říká majitel recordshopu

Český venkov stále poslouchá Dalibora Jandu, Standu Hložka, Hanu Zagorovou a kapely jako Tublatanka, Citron a Turbo, říká spolumajitel známého pražského recordshopu Phono.cz Martin Mikuláš. Během pandemie se zvýšil zájem o audioknihy. „Současné firmy už nepracují s takovými budgety, jaké míval k dispozici Československý rozhlas do roku 1989 a dnešní audioknihy a dramatizace nemají zdaleka takovou úroveň, jako ty tehdejší,“ říká v rozhovoru pro newstream.cz.

Přečíst článek

Většina produkce míří do ciziny

Litovelský podnik v předchozích letech těžil z toho, že se prudce zvyšuje obliba vinylových desek, které zažívají renesanci. Zatímco v letech 2002 až 2009 společnost SEV Litovel ročně vyrobila zhruba 30 tisíc gramofonů, od roku 2010 se její produkce začala postupně zvyšovat. Většinu gramofonových přístrojů společnost SEV Litovel exportuje. Gramofony prodává prostřednictvím rakouské firmy Audio Systems v 70 zemích. Mezi hlavní exportní teritoria patří Británie, Německo, Francie, Spojené státy a Austrálie.

Gramofony se na celkových tržbách firmy SEV Litovel podílejí více než 90 procenty. Zbývající část tržeb připadá na součástky pro automobilový průmysl a na části vláčků. Společnost SEV Litovel zahájila činnost v roce 1999. Navazuje na tradici v elektromechanickém a elektrotechnickém průmyslu, která vznikla v Litovli před více než 50 lety v tehdejším podniku Tesla Litovel. Firma SEV Litovel zaměstnává 320 pracovníků.

Vinylové desky jsou opět u posluchačů v kurzu. A vydavatelství se tomu přizpůsobují.

Renesance vinylů nebere konce. Česká jednička na světovém trhu letos vyrobí o pětinu víc LP desek

Společnost GZ Media plánuje letos vyrobit zhruba 80 milionů gramofonových desek, meziročně o pětinu více. Za růstem produkce je hlavně zvýšená výrobní kapacita v amerických závodech, uvedl generální ředitel Michal Štěrba. V Česku má firma, která je světovou jedničkou ve výrobě vinylů, hlavní výrobní závod v Loděnici na Berounsku

Přečíst článek

Milan Úbl ve svém království, které je plné audiotechniky

Obyčejný byznys: Opravám televizorů se roky vyhýbám, říká elektrotechnik

V Česku je mnoho zajímavých provozů a podniků, prodejen a trhů, které zákazníci milují a majitelé pro ně dělají maximum. Představujeme je na newstream.cz v novém seriálu Obyčejný byznys. Tentokrát se vydáme za odborníkem na opravy a instalace audiotechniky a majitelem firmy DJ Servis Milanem Úblem. 

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Rolka s úhořem a lanýžem

Lepší referenci dostat nemohla. Restauraci v Singapuru navštívila Taylor Swift hned dvakrát

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme