Reklama

Luxus už zase frčí, přibylo mladých zákazníků. Obavy z recese je netrápí

Birkin kabelky
ČTK
 ČTK

Celosvětové výdaje na luxusní zboží zažívají rekordní růst. Odvětví těží z oživení poptávky po koronavirové krizi a z rostoucího zájmu ze strany mladých spotřebitelů. Globální tržby z prodeje luxusního zboží by se tak letos mohly zvýšil o 22 procent na 353 miliard eur (zhruba 8,6 bilionu Kč), vyplývá ze studie poradenské společnosti Bain. Loni tržby činily 290 miliard eur, uvedla agentura AP.

Reklama

„Spotřeba je zpátky na předkrizových úrovních,” uvedla spoluautorka studie Claudia D’Arpiziová. „Je to rovněž určité znovuzrození, protože tu máme novou spotřebitelskou základnu, která je mladší,” dodala.

Poptávka po luxusním zboží roste navzdory obavám z hospodářského útlumu, za kterými stojí problémy v energetickém sektoru, vysoká inflace a rostoucí úrokové sazby. Společnost Bain předpokládá, že do pěti let se globální tržby z prodeje luxusního zboží vyšplhají na 550 až 570 miliard eur ročně.

D’Arpiziová upozornila, že trh s luxusním zbožím sice není vůči hospodářskému útlumu imunní, je však odolnější než za globální finanční krize v letech 2008 a 2009, kdy zaznamenal propad. Za touto větší odolností stojí mimo jiné širší zákaznická základna a silnější pouta mezi zákazníky a luxusními značkami vytvořená prostřednictvím sociálních médií a zvýšeného důrazu na zážitek z nakupování ve značkových obchodech.

Silný růst nyní zažívá trh s luxusním zbožím ve Spojených státech i v Evropě, kde letos Bain očekává růst tržeb zhruba o čtvrtinu. V USA by tržby mohly dosáhnout 113 miliard eur, v Evropě pak 94 miliard eur.

Rusové luxusnímu segmentu nechybí

Výpadek ruského trhu v důsledku sankcí, které západní země uvalily na Rusko za jeho útok na Ukrajinu, má podle firmy Bain téměř nulový dopad. Před válkou se Rusko na celosvětových tržbách z prodeje luxusního zboží podílelo dvěma procenty.

Prodeje luxusních hodinek.

Zpomalení ekonomiky v Číně napomáhá prodeji luxusního zboží z druhé ruky

Zpomalení růstu čínské ekonomiky způsobené pandemií nemoci covid-19 se ukazuje jako výhoda pro Ču Tchaj-ni-čchia, zakladatele tržiště s luxusním zbožím z druhé ruky ZZER, který nyní hledá prostory pro obchod, aby mohl své podnikání rozšířit. Bývalý investor z firmy rizikového kapitálu pozoruje nárůst počtu lidí, kteří chtějí prodat své kabelky Birkin či hodinky Rolex, aby získali peníze, a také prudký růst zájmu kupujících, kteří chtějí luxusní zboží, i když si musejí utahovat opasky.

Přečíst článek

V Číně poptávka roste navzdory opatřením proti šíření covidu-19. Podíl Číny na globálním trhu s luxusním zbožím je nicméně pod tlakem, protože se objevují nové silné trhy, například Jižní Korea a Mexiko, upozornila D’Arpiziová.

Společnost Bain dříve předpovídala, že podíl čínských zákazníků na celkovém počtu kupců luxusního zboží do poloviny tohoto desetiletí dosáhne zhruba 50 procent. Nová studie už ale tento podíl odhaduje pouze asi na 40 procent.

Milovníci šampaňského slaví konec covidu. Moëtu Hennessy docházejí zásoby

Milovníci šampaňského slaví konec covidu. Moëtu Hennessy docházejí zásoby

Úleva z konce dvouleté pandemie covidu a množství omezení přiměla mnohé si více dopřávat. Turisté začali více cestovat, movitější opět utrácejí za luxus a milovníci šampaňského zvýšili spotřebu tak, že docházejí zásoby Moëtu Hennessy i výrobci, napsala agentura Bloomberg.

Přečíst článek

Do čeho se vyplatí investovat peníze?

Do čeho se vyplatí investovat peníze?

Míra inflace je v současné době velice vysoká a odhadnout její další vývoj se odvažuje málokdo. Peníze, které máme v hotovosti, každým dnem ztrácejí svoji hodnotu, a ani úrok na spořících účtech inflaci zdaleka nevyrovná. Proto mnozí z nás zvažují, jak své úspory před znehodnocením ochránit. Možností jak peníze investovat, a tím je před inflací ochránit a dokonce i zhodnotit, je hned několik.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

New York

Pět z nejbohatších měst na světě je v USA. V žebříčku stoupají Austin či Dubaj

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme