Reklama

Milovníci šampaňského slaví konec covidu. Moëtu Hennessy docházejí zásoby

Milovníci šampaňského slaví konec covidu. Moëtu Hennessy docházejí zásoby
Financial Times / Creative Commons / CC BY 2.0
Dušan Kütner
duk

Úleva z konce dvouleté pandemie covidu a množství omezení přiměla mnohé si více dopřávat. Turisté začali více cestovat, movitější opět utrácejí za luxus a milovníci šampaňského zvýšili spotřebu tak, že docházejí zásoby Moëtu Hennessy i výrobci, napsala agentura Bloomberg.

Reklama

Fanoušci šampaňského jsou tak nadšení z konce až otravných omezení proti šíření covidu, že začali konzumovat šampaňské Moët Hennessy ze svých sbírek. A pociťuje to i výrobce ceněného moku ze skupiny LVMH.

Docházejí nám zásoby u některých špičkových šampaňských," řekl generální ředitel firmy Philippe Schaus v rozhovoru pro agenturu Bloomberg na New Economy Forum v Singapuru a dodal, že současné období je interně ve firmě nazýváno „křiklavá 20. léta". „Dobrá zpráva je, že v novém roce naše zásoby doplníme,” podotkl.

Estée Lauder, parfém

Estée Lauder chce převzít módní značku Tom Ford za téměř tři miliardy dolarů

Americká kosmetická společnost Estée Lauder se blíží k dohodě o koupi módní značky Tom Ford za 2,8 miliardy dolarů (téměř 66 miliard korun). Informoval o tom list Financial Times s odvoláním na zdroje obeznámené se situací. Podle zdrojů firmy tento týden zahájily exkluzivní rozhovory a dohodu by mohly oznámit již v pondělí.

Přečíst článek

Po počátečním propadu v prvních dnech pandemie hlásí největší jména v oblasti luxusu vyšší tržby, protože spotřebitelé uvolnili zadržovanou poptávku. Společnosti LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton se podařilo překonat odhady analytiků ve čtyřech ze svých pěti hlavních divizí ve svých aktuálnich reportech o výsledcích. A třeba společnost Hermès International zaznamenala nárůst tržeb o 24 procent, a to i přes nárůst cen produktů. 

Zájem je stejný jako před příchodem tisíciletí

Movití spotřebitelé tak signalizují, že jsou stále ochotni kupovat drahé zboží, zatímco ve světě narůstá globální ekonomická nejistota ohledně dalšího vývoje a příchodu recese v řadě vyspělých zemí.

Reklama

BMW

Luxusní auta a akvizice vytáhla zisk BMW

Německý výrobce luxusních automobilů BMW ve třetím čtvrtletí zvýšil provozní zisk téměř o 28 procent na 3,68 miliardy eur (zhruba 90 miliard korun). Firma uvedla, že k růstu zisku přispěly dobré výsledky v segmentu dražších modelů a také převzetí většinového podílu v čínském společném podniku BMW Brilliance Automotive.

Přečíst článek

„Inflace je klíčovým prvkem nejistoty,” řekl Schaus. Růst nákladů na suroviny ale může znamenat, že společnost zdraží některé produkty o vysoké jednociferné nebo nízké dvouciferné částky, dodal.

Zájem o luxusní zboží je stejný jako v roce 1999 před očekávaným koncem tisíciletí, uvedl Bloomberg. A má i širší dopady. Londýnská burza i z toho důvodu přišla o titul největšího evropského akciového trhu ve prospěch Paříže. Zatímco britská aktiva tíží obavy z hospodářského růstu, čínské uvolňování tvrdých proticovidových pravidel posiluje akcie francouzských výrobců luxusního zboží včetně LVMH, uvedla agentura Bloomberg.

Snímek z přehlídky modelů značky Louis Vuitton pro jarní a podzimní sezonu 2023, která se konala 4. října 2022 v Paříži.

Bohatí zamávali covidu a začali utrácet. Luxusu se i v době obav z recese daří

Svět se obává recese a lidé nastávající zimy, výsledky některých firem za třetí čtvrtletí ale ukazují, že jeden segment byznysu je vůči nejistotě imunní. Tím je luxusní zboží, neboť mnozí movití lidé se po konci covidových omezení rozhodli si konečně užívat života a neschovávat si peníze do hrobu, napsala agentura Bloomberg.

Přečíst článek

Reklama

Související

Prodeje koňaku přes mírný pokles překonaly koronavirovou krizi

Po šampaňském hlásí jeden z nejlepších roků i výrobci proslulých francouzských koňaků

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme