Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Luxus vybředl z covidové krize. Pohání ho útraty Číňanů a Američanů

Louis Vuitton
iStock
Veronika Kudrnová
vku

Obchod s luxusem se vymanil z covidové krize, tržby za luxusní zboží letos předčí ty z předpandemického roku 2019. Segment podržely zejména útraty Číňanů a Američanů, kteří rozhazují za špičkové boty, kožené zboží a šperky.

Reklama

Celosvětové tržby z prodeje osobního luxusního zboží letos vzrostou meziročně o 29 procent na 283 miliardy eur (7,2 bilionu korun), uvádí report poradenské společnosti Bain, na který upozornila agentura Reuters. Tržby se tak dostanou i nad úroveň roku 2019, který nebyl poznamenán celosvětovou pandemií COVID-19. Tehdy prodejci s luxusem utržili 281 miliard eur, tedy asi o procento méně než letos. Při konstantních směnných kurzech bude ale růst ještě vyšší, proti roku 2019 dokonce čtyřprocentní.

Největší hráči v tomto odvětví, jako jsou Louis Vitton (LVMH), Hermès a Kering v pandemickém roce 2020 výrazně tratili. Museli zavřít své jindy velmi výdělečné butiky na mezinárodních letištích. Trh s luxusem se tehdy propadl o 23 procent, což je jejich historicky největší pokles a první pokles od roku 2009. Letos se již ale významně vzpamatoval z covidové krize, a to díky postupnému rozvolňování i obnovení cestování.

Evropa zaspala

Přestože se tržby spojené s mezinárodním cestováním nevrátily na předcovidovou úroveň, značky se dokázaly zaměřit na domácí spotřebitele, a to nejen v luxusních centrech uprostřed metropolí, ale také v menších městech. Podle odhadu společnosti Bain mají noví spotřebitelé na letošních tržbách čtvrtinový podíl.

Cena lanýžů může být astronomická. Přesto je o ně stále větší zájem

Je to jedna z nejluxusnějších a také nejdražších surovin, která může skončit na talíři. Na lanýže se často nahlíží jako na snobskou rozmařilost, kdo je ale jednou ochutná, snadno propadne jejich těžko popsatelnému kouzlu. Lanýžové speciality najdeme na menu mnoha luxusních restaurací, ale velmi snadno si můžeme pokrm s lanýži připravit i doma, je jednodušší, než by se mohlo zdát.       

Přečíst článek

„Značky přitahují novou zákaznickou základnu pomocí silných marketingových a online kampaní,“ uvedla partnerka společnosti Bain Federica Levato a spoluautorka studie, podle níž se na letošních tržbách budou podílet ze 60 procent lidé ve věku do 40 let. Do roku 2025 pak podle autorů studie jejich podíl vystoupí na více než 70 procent.

Spojené státy letos předstihly Evropu a staly se největším trhem s luxusním zbožím. Zájem o luxusní zboží tam podpořila včasná očkovací kampaň, která umožnila rychlejší návrat do normálu. Poptávka v Číně, která je motorem růstu luxusního průmyslu, zůstala silná až do října navzdory karanténě v některých oblastech, protože Číňané, kteří nemohli cestovat do zahraničí, nakupovali na domácím trhu. A taky hodně on-line.

Evropa mírně zaspala. Tržby v segmentu luxusního zboží se na starém kontinentu zatím nevrátily na předcovidovou úroveň a tento návrat může trvat až do roku 2024, přestože cestovní ruch v létě ožil.

Superjachta Seven Seas Stevena Spielberga

Levné peníze jsou znát. Ceny superjachet jdou do závratných výšin

Režisér Steven Spielberg prodal svou jachtu, za níž požadoval 158 milionů dolarů. Jeff Bezos si objednal novou loď u prestižního nizozemského výrobce Oceanco. Její cena by se měla vyšplhat na půl miliardy dolarů.

Přečíst článek

Supreme

Móda ulice za miliardy. Mikina za tisíce eur je taky výnosná investice

Když se prochází londýnským obchodním domem Selfridges nebo Dubai Mall ve Spojených arabských emirátech, upoutá Středoevropana na první pohled jedna zvláštnost: velká část lidí, kteří nakupují v těchto top obchoďácích světa, nosí teplákové soupravy a tenisky. Jde často o produkty slavných fashion brandů jako Gucci či Louis Vuitton. Svět se mění a ani svět módy nezůstává na místě. Proměnil se, nabízí oblečení ulice. Proč se tak stalo, kolik stojí třeba takové tenisky Gucci a lze na tom i nějak vydělat?

Přečíst článek

>>>>>>Zajímate se o zprávy ze světa luxusu? Čtěte zde<<<<<<

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

New York

Pět z nejbohatších měst na světě je v USA. V žebříčku stoupají Austin či Dubaj

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme