Reklama

Pijte víc, vyzývá finančák mladé Japonce. Kvůli nižší spotřebě alkoholu tam klesají příjmy z daní

Ilustrační foto
iStock
 ČTK

Japonské úřady přemýšlejí, jak přimět mladé Japonce k větší konzumaci alkoholu ve snaze zvýšit klesající daňové příjmy. Nová kampaň by se dala parafrázovat heslem „Pijte více alkoholu, ať podpoříte ekonomiku“, napsal zpravodajský server BBC News.

Reklama

Mladá japonská generace pije méně alkoholu než její rodiče, což má nepříznivý dopad na daně z takových nápojů, jako je rýžové víno saké. Národní daňová agentura proto vyhlásila celostátní soutěž, jejímž cílem je přijít s nápady, jak tento trend zvrátit.

Kampaň „Viva saké!“ doufá, že mladí navrhnou nové plány, jak zatraktivnit pití alkoholu a podpořit tento průmysl. Soutěž vyzývá mladé lidi ve věku 20 až 39 let, aby se podělili o své podnikatelské nápady, které by mezi jejich vrstevníky nastartovaly poptávku po japonském saké, pálence šóčú, whisky, pivu nebo vínu.

Ceny benzínu a nafty padají. Skokové zdražení ale přijde na přelomu září a října

Cena benzínu míří pod 40 korun, čerpadláři „vyfukují marže“, ropa padá. Pohonné hmoty jsou ale stále v Česku netradičně dražší než Chorvatsku.

Přečíst článek

Mladí Japonci pijé méně než jejich rodiče

Skupina, která soutěž pro daňový úřad pořádá, tvrdí, že k poklesu prodeje alkoholu vedou nové návyky - částečně vzniklé během pandemie covidu-19, stejně jako stárnutí populace. 

Chce, aby soutěžící přišli s propagačními akcemi, novými značkami či s nejmodernějšími marketingovými plány zahrnujícími umělou inteligenci. Japonská média uvádějí, že reakce jsou smíšené, přičemž někteří kritizují snahu o podporu nezdravého návyku.

Mezitím už se na internetu objevily svérázné nápady - například slavné herečky „vystupující“ v digitálních klubech jako hostesky; ovšem nikoli osobně, ale prostřednictvím virtuální reality.

Japonsko - inflace - ilustrační foto

Japonská inflace dál roste. Zbytek světa by ji ale mohl závidět

Japonsko je strukturou ekonomiky náchylné na rostoucí ceny energií. Problém v posledních měsících představuje také slabý jen.

Přečíst článek

Japonec průměrně vypije za rok 75 litrů alkoholu

Soutěžící mají na předložení svých nápadů čas do konce září. Nejlepší plány pak budou s pomocí odborníků rozpracovány, než budou v listopadu představeny finální návrhy. Na internetových stránkách kampaně se uvádí, že japonský trh s alkoholem se zmenšuje. Viníkem je kromě klesající porodnosti i stárnutí obyvatel.

Nedávné údaje daňové agentury ukazují, že v roce 2020 lidé pili méně než v roce 1995, přičemž průměrné množství zkonzumovaného alkoholu kleslo ze 100 litrů na 75 litrů ročně na osobu. Pro srovnání - podle údajů Českého statistického úřadu v České republice v letech 1995-2020 kolísala průměrná spotřeba alkoholu na jednoho obyvatele mezi 165-190 litry.

Inflace ovlivňuje milostný život v USA. Roste napětí, kdo by měl zaplatit účet

Zdražování, které je ve Spojených státech nejvyšší za 40 let, se projevuje i na chování uživatelů online seznamek. Ti se teď totiž daleko více zajímají o příjmy svých potenciálních partnerů, píše agentura Bloomberg.

Přečíst článek

Úměrně klesající spotřebě se v průběhu let také snížily příjmy z daní z alkoholu. Podle deníku The Japan Times tvořily v roce 1980 pět procent celkových příjmů, ale v roce 2020 pouze 1,7 procenta.

Obchod (ilustrační foto)

Máslo, mléko, eidam, vejce. Zdražily opět téměř všechny základní potraviny

V polovině července v Česku opět meziročně zdražily základní potraviny jako máslo, mléko, vejce, mouka či cukr. A to rapidně – oproti loňskému stejnému období činí nárůst cen u těchto potravin dvacet procent až tři čtvrtiny, jako třeba u mouky. Vyplývá to z šetření průměrných cen potravinářských výrobků Českého statistického úřadu. Důvodem zdražování jsou dopady ruské invaze na Ukrajině na potravinářský a energetický trh, přičemž růst se stále podle všeho ještě nezastavil.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Alkohol škodí zdraví. Irsko jako první na světě zavede varovné nápisy na lihovinách i vínu

Irové jako první na světě zavedou varovné etikety na alkoholu. Naštvali tím nejen Italy

Přečíst článek
Saké: vynikající a gastronomicky unikátní nápoj

Pavel Maurer: Saké je vynikající a gastronomicky unikátní nápoj, který má svá pravidla

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme