Jackpot pro Saúdskou Arábii. Big Tech firmy do ní nasměřují miliardové investice
Přední světoví technologičtí giganti investují v Saúdské Arábii více než devět miliard USD (200 miliard korun). Jsou mezi nimi i americké firmy Microsoft a Oracle, které v zemi vybudují cloudová centra pro region. Uvedl to saúdskoarabský ministra pro komunikace a informační technologie Abdalláh bin Amr Alsváha.
Microsoft hodlá investovat v zemi 2,1 miliardy dolarů a Oracle 1,5 miliardy dolarů. Investice mají posílit postavení země jako největšího digitálního trhu na Blízkém východě a v severní Africe, uvedl Alsváha na mezinárodních technologickém fóru LEAP, které se koná v Rijádu.
Nebývalou pozornost a obrovskou vlnu zájmu na sebe strhl nový webový nástroj umělé inteligence ChatGPT vyvíjený neziskovou organizací OpenAI. Od svého listopadového uvedení již přilákal miliony uživatelů a jeho dokonalost překvapila i odbornou veřejnost. A technologičtí giganti Google a Microsoft mají zase o čem přemýšlet, píše ve svém komentáři makléřka z J&T Tereza Jalůvková.Makléřka: Microsoft i Google zvyšují své sázky na umělou inteligenci
Názory
Další podrobnosti ohledně časového rámce investice neuvedl. Firma Oracle agentuře Reuters řekla, že investice bude realizovaná v příštích několika letech.
Podíl na státních zakázkách
Saúdská Arábie se snaží přilákat zahraniční firmy, aby investovaly v zemi a přesunuly sem svá regionální centra. Slíbila jim, že se budou moci podílet na vládních zakázkách. Země investuje stovky miliard dolarů do ekonomického plánu známého jako Vize 2030, jehož cílem je diverzifikovat ekonomiku, která je nyní závislá na ropě. Zatím se jí však nedaří přilákat dostatek přímých zahraničních investic, které jsou jedním z pilířů plánu.
Investici 400 milionů dolarů do cloudové infrastruktury pro své služby slíbila i čínská společnosti Huawei.
Čínské a saúdskoarabské firmy podepsaly 34 dohod o investicích do zelené energie, informačních technologií, cloudových služeb, dopravy a dalších oblastí v hodnotě přes 30 miliard dolarů.Si Ťin-pching na námluvách v Saúdské Arábii. Vítězství pro Huawei, prohra Západu
Leaders
Magazín newstream CLUB
Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.
Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba.
Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.
Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.
Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí.
K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.