Vydavatel časopisu Rolling Stone vyrazil do boje s AI. Zažaloval Google
 
                            Americký mediální koncern Penske Media žaluje firmu Google za souhrny od umělé inteligence, které se zobrazují v čele vyhledávání. Tvrdí, že nelegálně využívají jeho reportáže a snižují návštěvnost jeho webových stránek. Vydavatel časopisů Rolling Stone, The Hollywood Reporter a dalších je tak prvním velkým mediálním domem, který Google zažaloval za rostoucí využívání AI, píší tiskové agentury.
Penske Media v žalobě poukazuje na to, že souhrny vytvořené pomocí umělé inteligence často již zodpovídají dotazy uživatelů. Ti pak nemají důvod navštívit webové stránky, ze kterých informace pocházely.
Média, která nabízejí svůj obsah zdarma, jsou ale závislá na financování prostřednictvím reklamy zobrazované na jejich stránkách. Penske tvrdí, že Google se nyní místo překladiště na cestě k jiným webovým stránkám chce stát pro uživatele cílovou stanicí.
Společnost Penske podala antimonopolní žalobu v pátek večer u okresního soudu ve federálním distriktu metropole Washingtonu. Soudce tam loni rozhodl, že Google má nelegální monopol v oblasti internetového vyhledávání.
Děti často sdílejí citlivé údaje, využívají umělou inteligenci (AI) k podvodům ve škole nebo vytvářejí pornografický obsah, jehož obětí se ale mohou stát i ony samy. Na rizika spojená s bezpečností dětí v kyberprostoru upozornili odborníci na konferenci s názvem Děti, jejich intimita online a AI. Podle nich je klíčová prevence, která by mohla začínat už v předškolním věku, a větší vzdělávání a zapojení rodičů v této problematice. 
	Vydírání i chatbot jako kamarád. AI představuje pro děti riziko, varují experti
		Zprávy z firem
		
Mluvčí Googlu namítl, že uživatelé považují vyhledávání na webu s přehledy AI za užitečnější a využívají je častěji. Zároveň se tím podle něj vytvářejí nové příležitosti k objevování obsahu na internetu. Google každý den přesměruje „miliardy kliknutí“ na jiné webové stránky – a díky přehledům AI se jejich okruh rozšiřuje, dodal mluvčí.
Google čelí konkurentům, kteří uživatelům slibují, že jim pomocí umělé inteligence budou poskytovat přímé odpovědi místo odkazů na informace na jiných webových stránkách. Internetový gigant proto od loňského roku stále více rozšiřuje používání shrnutí vytvořených pomocí umělé inteligence. Navzdory novým konkurentům se mu podnikání rychle rozrůstá, uvedla agentura DPA.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.
 
				 
                             
 
 
 
                             
                            
 
	 
	 
 
                             
		 
 
	 
