Investice, aplikace i bonusy. Projděte si nejzajímavější novinky bank tohoto podzimu
Letos na podzim se tuzemské bankovní novinky nejčastěji týkaly investování a také vylepšování či nastavování internetového a mobilního bankovnictví. Podívejte se, zda vám neunikly ty nejzajímavější novinky na bankovním trhu.
Nejvíce podzimních novinek z dílny českých bank se letos týkalo světa investic. Většina tuzemských bank tak pro drobné investory připravila nebo v nejbližší době chystá představit alespoň jednu novou vychytávku, která se investic týká.
Klienti Air Bank například získali hned dvě investiční novinky. První byl Investiční pomocník v aplikaci chytrého telefonu, který má klientům pomáhat při orientaci v nabídce investičních služeb. Současně u vybraných investic poskytne i detailnější informace, aby se mohli lépe rozhodovat, zda a jak investovat. Druhou novinkou od Air Bank byla možnost investování do firem ze skupiny PPF. Klienti banky měli poprvé v nabídce i dluhopisy TV Nova s nominální hodnotou 10 tisíc korun a pevnou úrokovou sazbou 5,40 procenta se splatností čtyř let. „Zájem klientů překonal naše očekávání a potvrdil, že investoři jsou připraveni využívat moderní digitální nástroje pro správu svých peněz. Přibližně 70 procent klientů nakoupilo dluhopisy přes mobilní aplikaci, dalších 20 procent prostřednictvím internetového bankovnictví. Nákupy na pobočkách přinesly 10 procent objednávek,“ uvádí k investiční novince zástupce mluvčí banky Michal Kuzmiak.
Také Česká spořitelna stále cílí na investující klienty. Na přelomu roku se jim chystá představit nový, jednodušší ceník pro investování. „Snížíme poplatky za nákup a prodej akcií, burzovně obchodovaných fondů (ETF) a podobných investičních produktů – například ETC a certifikátů,“ vypočítává mluvčí banky Lukáš Kropík. Spořitelna pak ještě podle něj rozjela kampaň na založení majetkového účtu s pravidelnou investicí pro děti, což může být podle Kropíka například penzijko. „Pokud rodiče založí nový produkt, mohou pro své dítě získat částku 1000 korun,“ dodává Kropík. A novou investiční aplikaci Smartbroker se chystá na trh v nejbližší budoucnosti uvést také Fio banka.
ČSOB sice aktuálně nemá novinky ze světa investic, ale investování zvýhodňuje v rámci podpory aktivních klientů, na které se v poslední době nejvíce zaměřila. Odměňuje je za aktivitu výhodnější sazbou na spořicím účtu, dvěma procenty k pravidelné investici za rok, kreditem na poplatky u společnosti Patria, finančními bonusy u penzijka či stavebka, nebo i slevou na sazbu u hypotéky či půjčky. Případně jim také dává časově omezené pojistky zdarma u své pojišťovny.
Investiční novinka od Komerční banky je pro změnu produktová a jedná se o nový akciový fond „Fond CPR Invest – Europe Defense“, který je zaměřený na obranu EU. Raiffeisenbank pro změnu zavedla v investiční aplikaci EDI rovnou investiční poradenství.
Poslední z investičních novinek pak na podzim představila také UniCredit Bank, která přišla se svou novou službou Duet Plus spojující výhody termínovaného vkladu a investic do fondů. Kdo chce například získat garantovaný úrok 7 procent na 6 měsíců, musí si polovinu peněz vložit na šestiměsíční termínovaný vklad a druhou polovinu investovat do vybraných fondů podle vlastních preferencí. „I v rámci Duet Plus lze investici do fondů kdykoli zrušit, takže v případě potřeby má klient peníze rychle k dispozici,“ doplňuje mluvčí banky Petr Plocek.
Hrátky s bankovnictvím
Klienti si také musí stále častěji zvykat, že se jim v bankovních aplikacích pro smartphony neustále něco mění či přenastavuje. Banky kvůli svým aktualizacím čas od času celé bankovnictví znepřístupňují, aby mohli jejich programátoři vše nastavit. To se naštěstí děje většinou o víkendu a přes noc, pokud se zrovna nejedná o nastavení nové verze bankovnictví, které trvá připravit déle.
Zbrusu nové bankovnictví Creditas One tak během letošního podzimu představila například Banka Creditas. Nemají jej však k dispozici všichni její klienti, protože banka je bude převádět postupně v průběhu příštího roku. Velké hrátky s bankovnictvím i nadále provozuje ve svém KB+ také Komerční banka, která během podzimu do aplikace instalovala přes dvacet novinek a vylepšení funkcionalit.
Speciální novinku do svého bankovnictví nainstalovala pro klienty rovněž Raiffeisenbank. Jedná se o InfoZónu, kde mohou klienti získat relevantní informace ze světa financí a dění v bance. Nově také mohou ve svém bankovnictví klienti Raiffeisenbank vidět přehled pojištění u Uniqa pojišťovny nebo si z něj nastavovat widgety na obrazovce smartphonu.
Další podzimní bankovní novinky, které stojí za zmínku:
Air Bank
- Zrušení poplatku za vedení běžného účtu a možnost mít až 10 účtů bez poplatku.
- Redesign mobilní aplikace.
Banka Creditas
- Technologické sjednocení banky Creditas s Divizí Max.
- Spuštění nového bankovnictví Creditas One.
Česká spořitelna
- Spuštění první nonstop pobočky Future Lab na pražské Národní třídě, kde radí klientům i avataři.
- Ostrý start služby Vklad na kartu a zdvojnásobení počtu vkladomatů na hotovost.
- Vylepšení voicebota v bankovnictví o technologii OpenAI, klienti si s ním tak mohou například naplánovat schůzku s bankéřem.
- Nový bezpečnostní prvek v bankovnictví George, který klienty upozorňuje na podvodné transakce dříve, než je potvrdí.
ČSOB
- Další podzimní akce banky cílí primárně na aktivní klienty. V rámci akce Vánoční losovačka chce přimět klienty, aby používali platební karty minimálně pětkrát týdně. Za to bude banka losovat až do Vánoc týdně vždy 500 výherců bonusu 5 tisíc korun.
Fio banka
- Zbrusu novou službu – ověřování jména příjemce u SEPA plateb – představila Fio banka v říjnu, tedy o dva roky dříve, než to bude v Česku pro všechny banky povinné. „Tato novinka pomáhá předejít chybám i podvodům. Před odesláním platby totiž systém automaticky zkontroluje, jestli jméno příjemce odpovídá číslu účtu. Pokud něco nesedí, klient dostane upozornění a může platbu včas opravit nebo zrušit,“ vysvětluje mluvčí banky Karel Kopeček.
mBank
- Uvedla na trh dva nové spořicí účty bez limitů vkladu: mSpořicí účet Plus s vyšší sazbou pro aktivní klienty a mSpořicí účet bez dalších podmínek.
- Společně se značkou Niceboy představila chytrý prsten Niceboy ONE Ultra, který kombinuje bezkontaktní placení (NFC) a sledování zdraví (měření srdečního tepu, okysličení krve, krevního tlaku, spánku, tělesné teploty, kroků, kalorií a stresu; podporuje přes 150 sportovních aktivit).
Partners Banka
- Spustila akci Member-Get-Member, díky níž získá stávající i nový klient mimořádně výhodnou úrokovou sazbu na spořicím účtu za doporučení nového klienta.
- Do konce roku plánuje představit vychytávku Chytrá rezerva, která klientům umožní „spořit při placení“, protože každá karetní transakce se zaokrouhlí a rozdíl se automaticky připíše na spořicí účet.
- Na leden banka chystá spuštění multiměnových účtů s výhodnými kurzy realizovanými přes bankovní směnárnu bez poplatku.
Raiffeisenbank
- InfoZóna v mobilním bankovnictví, přehled pojištění u Uniqa, widgety, možnost vystavení potvrzení o realizované transakci a investiční poradenství v EDI aplikaci.
- V nejbližší době nabídne také možnost online založení účtu pro děti do 18 let prostřednictvím mobilní aplikace.
Trinity Bank
- U Lepší Půjčky byl navýšen limit garance sazby 3,99 % z 1,2 milionu na 1,5 milionu.
- Banka rovněž získala titul nejlevnějšího spotřebitelského úvěru podle Indexu odpovědného úvěrování organizace Člověk v tísni.
Pozn. red. Majitel Trinity Bank Radomír Lapčík je investorem zpravodajského serveru newstream.cz a magazínů Newstream Club a Realitní Club.
Bankovní pobočky už dávno nejsou jen místem, kde se vyřizují transakce. Stávají se prostorem pro osobní poradenství, budování důvěry a hledání individuálních řešení, která digitální kanály samy nenahradí. Soutěž VISA Bank Branch of the Year 2025 ukazuje, jak české banky dokážou spojit moderní technologie s lidským přístupem a oceněné pobočky třetího čtvrtletí to jasně potvrzují.
Bankovní pobočky, které inspirují: vítězové soutěže VISA Bank Branch of the Year za 3. kvartál 2025
Money
Mladí lidé v Česku mají zájem o investice a touží po finanční nezávislosti a zajištění na budoucnost. Ačkoliv přejímají částečně i způsob života svých rodičů, v investicích jsou odvážnější a mají jiné priority. Vyplývá to z reprezentativních průzkumů v generaci Z a mezi lidmi nad 45 let, které realizovala agentura Ipsos pro společnost Broker Consulting a Air Bank.
Mladí Češi jsou v investování odvážnější než generace před nimi. Stále se ale mají co učit
Money
O generaci Z, tedy o mladých lidech do 30 let, se často dost pochybuje. Říká se, že jde o slabou generaci takzvaných sněhových vloček. Z průzkumů, které byly v posledních týdnech zveřejněny o finančním chování této generace, však mladí lidé vycházejí úplně jinak. Jak tuto generaci vidí šéf Národní rozpočtové rady Mojmír Hampl, který se účastnil debaty k jednomu z těchto průzkumů, a co v tomto ohledu očekává od nové vlády?
Sněhové vločky? Nesmysl. Mladí jsou investičně odvážnější než generace před nimi, říká Mojmír Hampl
Money
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.