Reklama

Britský výrobce léků GSK koupí americký Affinivax za 3,3 miliardy dolarů

Britský výrobce léků GSK koupí americký Affinivax za 3,3 miliardy dolarů
Pixabay
 ČTK

Britská farmaceutická společnost GlaxoSmithKline (GSK) se dohodla, že zaplatí až 3,3 miliardy dolarů (zhruba 76 miliard korun) za převzetí americké biofarmaceutické firmy Affinivax. Britský podnik uvedl, že si chce transakcí posílit aktivity ve vývoji vakcín.

Reklama

GSK za převzetí Affinivaxu v první fázi zaplatí 2,1 miliardy dolarů. Uhrazení dalších až 1,2 miliardy dolarů bude záviset na dosažení cílů stanovených v dohodě.

GSK je podle agentury Reuters z hlediska tržeb největším výrobcem vakcín na světě. Affinivax vyvíjí vakcíny nové generace, například na pneumokoková onemocnění zahrnující zápal plic či meningitidu.

Minulý měsíc se GSK dohodla, že koupí americkou biofarmaceutickou firmu Sierra Oncology za 1,9 miliardy dolarů (zhruba 44 miliard korun). Sierra se zaměřuje na cílené terapie pro léčbu vzácných forem rakoviny.

Pfizer

Čtvrtbilionová akvizice. Pfizer koupí výrobce léku na migrénu Biohaven

Kam s obřími zisky z prodeje vakcín? Pfizer si za ně koupí výrobce léku na migrénu Biohaven Pharmaceutical. Cena? Asi 11,6 miliardy dolarů, tedy přibližně 274 miliard korun.

Přečíst článek

Vakcína proti covidu-19

Vakcínové akcie pod tlakem. Od začátku roku Pfizer a spol. investorům prodělávají

Pandemie koronaviru se kvůli variantě omikron v prvních týdnech roku znovu přelila světem. Jednotlivé vlády na to zareagovaly nejrůznějšími opatřeními a poptávka po očkování opět vzrostla. Na úspěchu akcií firem produkujících vakcíny se však růst poptávky neprojevil. A cenné papíry všech producentů očkovacích sér od začátku roku padají.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme