Stellantis sází vše na Ameriku. Plánuje tam investice za 10 miliard dolarů

Evropsko-americká automobilová skupina Stellantis hodlá investovat zhruba deset miliard dolarů (přes 200 miliard korun) ve Spojených státech. S odvoláním na zdroje obeznámené se situací o tom informovala agentura Bloomberg.
Automobilka už letos na investice ve Spojených státech vyčlenila pět miliard dolarů a v příštích měsících by mohla oznámit další investice v USA zhruba ve stejném objemu. Peníze by podle zdrojů mohly směřovat například do továren ve státech Illinois a Michigan.
Společnost Stellantis chce především obnovit dřívější úspěch své značky Jeep a zvažuje také nové investice do značky Dodge a možná i Chrysleru. Zdroje nicméně upozornily, že konečné rozhodnutí zatím nepadlo a že objem investic i konkrétní projekty se mohou ještě změnit.
Novým šéfem skupiny Stellantis se letos stal Antonio Filosa, který dříve řídil aktivity automobilky v Severní a Jižní Americe. Filosa v čele podniku nahradil Carlose Tavarese, jenž z firmy odešel loni v prosinci poté, co pokles zisků a tržeb vyvolal pochybnosti o jeho řízení.
Tiskový odbor společnosti podle agentury Bloomberg uvedl, že Filosa nyní provádí důkladné hodnocení všech budoucích investic. Odmítl však poskytnout podrobnosti.
Skupina Stellantis vznikla začátkem roku 2021 spojením italsko-americké Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a francouzské PSA Group. V prvním pololetí letošního roku se firma propadla do ztráty 2,3 miliardy eur (asi 56 miliard korun) po zisku 5,6 miliardy eur před rokem. Tržby se meziročně snížily o 13 procent na 74,3 miliardy eur.
Automobilka Stellantis kvůli problémům s odbytem přeruší výrobu v dalších evropských továrnách, celkem je jich šest. Přechodně nebude vyrábět ve Francii, Německu, Španělsku, Itálii a v Polsku, informuje francouzský hospodářský deník Les Échos. Agentura Reuters v úterý s odkazem na sdělení firmy napsala, že se produkce zastaví jen ve Francii a v Itálii.
Prodeje váznou, sklady přetékají. Stellantis přeruší výrobu v šesti evropských závodech
Zprávy z firem
Hedgeové fondy našly novou oběť – evropský automotive sektor, který podle nich nečeká růžová budoucnost. Právě proto shortují akcie firem, které v této oblasti působí. Počet spekulací na pokles akcií letos narostl o 35 procent. Důvod? Cla, ale také růst čínské konkurence.
Evropským automobilkám jdou po krku velcí investoři. Cítí pád
Trhy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.