Prodeje váznou, sklady přetékají. Stellantis přeruší výrobu v šesti evropských závodech
Automobilka Stellantis kvůli problémům s odbytem přeruší výrobu v dalších evropských továrnách, celkem je jich šest. Přechodně nebude vyrábět ve Francii, Německu, Španělsku, Itálii a v Polsku, informuje francouzský hospodářský deník Les Échos. Agentura Reuters v úterý s odkazem na sdělení firmy napsala, že se produkce zastaví jen ve Francii a v Itálii.
Cílem opatření je přizpůsobit tempo výroby obtížné situaci na evropském trhu. Zároveň je potřeba snížit skladové zásoby, uvedla společnost, která stojí za značkami Peugeot, Fiat, Chrysler a Opel.
Podle zdrojů francouzského listu se v říjnu dočasně uzavře na pět dní německý závod v Eisenachu, na sedm dní pak závod ve španělské Zaragoze. Polský závod v Tychách nebude v provozu devět dní. Továrny v Madridu a v italském Pomiglianu nebudou vyrábět 14, respektive 15 dní, závod ve francouzském Poissy přeruší výrobu dokonce na tři týdny.
Hedgeové fondy našly novou oběť – evropský automotive sektor, který podle nich nečeká růžová budoucnost. Právě proto shortují akcie firem, které v této oblasti působí. Počet spekulací na pokles akcií letos narostl o 35 procent. Důvod? Cla, ale také růst čínské konkurence.
Evropským automobilkám jdou po krku velcí investoři. Cítí pád
Trhy
Stellantis zaznamenal v prvním pololetí pokles tržeb o 13 procent na 74,3 miliardy eur (1,8 bilionu kroun) a pokles prodeje o sedm procent. V Evropě se prodej snížil zhruba o osm procent. Jak informovala stanice France Info, dolů šel zejména prodej elektromobilů.
Skupina Stellantis vznikla začátkem roku 2021 spojením italsko-americké automobilové skupiny Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a francouzského konkurenta PSA. V loňském roce se skupině Stellantis propadl čistý zisk o 70 procent na 5,5 miliardy eur. Tržby se snížily o 17 procent na 156,9 miliardy eur.
Automobilová skupina Stellantis se v prvním pololetí propadla do čisté ztráty v přepočtu 56,6 miliardy korun z čistého zisku 5,6 miliardy eur ve stejném období loni. Tržby klesly meziročně o 13 procent na 1,83 bilionu korun, uvedla firma ve svém oznámení. Zároveň obnovila výhled na další období, kde počítá s dopadem zaváděných cel.
Automobilka Stellantis se propadla do obří ztráty. Pomoci má nový šéf
Zprávy z firem
ZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Myslet na budoucnost. To je hlavní téma zimního vydání magazínu Newstream CLUB. Hvězdou magazínu je Rony Plesl, který v rozhovoru poodkrývá velké plány pro další roky, které chce strávit v novém ateliéru za Prahou. Dále si můžete přečíst rozhovor s miliardářem a investorem Michalem Zahradníčkem, který před rokem otevřel fond Life BioCEEd a hledá skryté poklady ve vědeckých laboratořích.
Se svými vizemi budoucnosti se podělí i další výrazné figury českého veřejného dění včetně technologického evangelisty Petra Máry nebo ekonoma a filozofaTomáše Sedláčka.
O zachování hodnot, tradic a budování odkazu hovoří Štěpán Laichter, který opravuje rodový dům na pražských Vinohradech od architekta Kotěry.
Čeští a slovenští dolaroví milionáři prožívají dobré časy. A to nikoli jen kvůli úspěchům v podnikání, ale také díky situaci na trzích, ukazuje nejnovější vydání Wealth Reportu, který ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd připravila J&T Banka. Výnosy z akcií se vůbec poprvé staly hlavním zdrojem příjmů, když překonaly i výnosy z podnikání. A co je neméně podstatné: většina respondentů očekává, že dobře bude i nadále, třeba kvůli investicím do private equity. Kam dále tuzemští milionáři investují? I to zjistíte v novém vydání magazínu Newstream CLUB.
Desáté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo magazínu se můžete těšit opět na jaře.