Švýcaři reagují na Trumpova cla. Američané si připlatí za hodinky

Švýcarský výrobce hodinek Swatch zvýší ceny ve Spojených státech o pět až 15 procent. V rozhovoru se švýcarským listem Neue Zürcher Zeitung am Sonntag to řekl šéf podniku Nick Hayek. Firma tak reaguje na 39procentní clo, které na dovoz ze Švýcarska v srpnu uvalil americký prezident Donald Trump. Informuje o tom agentura Reuters.
„V závislosti na značce zvýšíme ceny v rozsahu od pěti do 15 procent,“ uvedl Hayek. Upozornil, že Američané mají možnost kupovat hodinky Swatch také v Kanadě a Mexiku, kde má firma silné zastoupení.
Společnost Swatch si nyní podle svého šéfa vede ve Spojených státech velmi dobře. „Ke konci srpna jsme v domácí měně vykazovali nárůst kolem 15 procent. Američané pokračují v nákupech, a to navzdory dřívějšímu zvyšování cen,“ uvedl Hayek. Dodal, že americkým zákazníkům se zdražování nelíbí, ale chápou, že to není vina firmy, ale spíše výsledek americké obchodní politiky.
Swatch je největším výrobcem hodinek na světě. V poslední době se ale firma potýká se slabou poptávkou po luxusním zboží v Číně. V letošním prvním pololetí se čistý zisk podniku meziročně propadl o více než 70 procent na 147 milionů švýcarských franků (zhruba 3,8 miliardy korun).
Americký technologický gigant uvedl nejnovější produkty. Nabízí nejširší řadu telefonů iPhone, kde přibylo ultratenké zařízení, nové hodinky a také sluchátka, která dokážou v reálném čase překládat konverzaci v různých jazycích.
Apple představil nejtenčí iPhone. Největší revoluci ale zažívají sluchátka
Zprávy z firem
Firma v červenci předpověděla, že podmínky na čínském trhu s luxusním zbožím zůstanou ve zbytku letošního roku obtížné. Dodala však, že ve druhém pololetí očekává pokračování silného růstu v USA a Japonsku, slibné jsou podle firmy také vyhlídky v řadě evropských zemí.
Společnost Swatch Group v současné podobě vznikla v roce 1983, kdy také začala prodávat stejnojmenné plastové hodinky. Patří jí ale také značky luxusních hodinek Longines, Tissot, Omega či Breguet.
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.