Byznys není jen o zisku, ale o hodnotě, kterou společnosti vrací, říká zakladatel platformy Hithit Aleš Burger
Aleš Burger, zkušený český podnikatel a zakladatel crowdfundingové platformy Hithit, hovořil na prestižním kongresu Good Company Circle 2025. Na konferenci v Praze představil svou vizi byznysu s hlubším smyslem – propojení komunity, udržitelnosti a spolupráce mezi různými sektory společnosti. Je také dalším hostem moderátorky Sary Polak v sérii Podcast dobré společnosti.
Aleš Burger je jedním z výrazných jmen českého podnikatelského prostředí, známý především jako zakladatel Hithit.cz, přední crowdfundingové platformy. Jeho kariéra začínala v event managementu – organizoval festivaly a kulturní akce prostřednictvím své eventové agentury Next Level.
Na konferenci Good Company Circle (GCC) 2025 v pražském divadle Nová Spirála vystoupil jako jeden z lídrů podnikání s posláním. Kongres přinesl silná témata, jako jsou duševní zdraví, dlouhověkost, společenský dopad či udržitelnost, a propojil lídry z byznysu, filantropie, politiky i akademické sféry.
Ve svém vystoupení Burger zdůraznil důležitost podnikání, které nepřináší pouze finanční prospěch, ale i pozitivní společenský efekt. Představil příklady ze svého působení v Hithitu, kde crowdfunding umožňuje realizaci inovativních projektů s prospěšným dopadem – od sociálních startupů po společenské iniciativy.
Síla komunitní spolupráce
Dále upozornil na sílu komunitní spolupráce a propojení mezi podnikateli, neziskovými organizacemi a veřejným sektorem. Podle něj je pro dlouhodobý úspěch klíčové vytvářet partnerství, která jdou za hranice tradičních obchodních vztahů: „Byznys není jen o zisku, ale o hodnotě, kterou vrací společnosti,“ uvedl ve svém projevu.
Kromě mluveného slova konferenci doplnila také audiovizuální show a networkingové formáty, které účastníkům umožnily navazovat kontakty napříč různými obory. Burgerův příspěvek tak zapadl do širšího kontextu GCC – snahy propojit byznys s odpovědností a smysluplným přínosem.
Z pohledu Aleše Burgera je Good Company Circle 2025 důležitou platformou pro inspiraci a dialog o tom, jak mohou moderní podnikatelé vést své firmy s ohledem na společenské dopady. Jeho účast podtrhuje, že pro něj není byznys izolovanou aktivitou, ale prostředkem pro podporu veřejného dobra a rozvoj inovativních projektů.
Na první pohled působí klidně, až zdrženlivě. Ale když začne mluvit o umělé inteligenci, rozsvítí se mu oči. Sara Polak pozvala do dalšího dílu Podcastu dobré společnosti Jana Šedivého, profesora z ČVUT a vedoucího výzkumné skupiny v CIIRC. Šedivý patří mezi nejvýraznější české odborníky na konverzační AI – tedy technologie, které dávají hlas digitálním asistentům. „Lidsky podobný dialog s AI je stále mimo dosah,“ říká s nadhledem člověk, který sám k tomu cíli směřuje celý život.
Podcast Dobré společnosti: Jan Šedivý, vědec, který učí stroje mluvit
Newstream TV
Jedním z hostů loňského ročníku konference o sociální udržitelnosti Good Company Circle (GCC), jejímž mediálním partnerem je Newstream, byl Robert Basch, který má na starosti budování filantropické divize v technologické firmě Livesport. „Jsme příkladem rostoucí firmy, která chce strategicky pomáhat,“ řekl v rozhovoru s Pavlínou Kvapilovou u příležitosti startu kampaně k třetímu ročníku konference GCC, která se uskuteční letos v říjnu.
Podcast dobré společnosti: Bez byznysu občanská společnost nepřežije, říká Basch z Livesportu
Filantropie
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.