Zapomeňte na foie gras. Nové V Zátiší sází na brambory s tvarohem

Po více než třiceti letech prošla jedna z ikon pražské gastronomie zásadní proměnou. V Zátiší, podnik, který je od počátku symbolem poctivého fine diningu, mění interiér i celou filozofii a s novým šéfem kuchyně. Pod taktovkou Daniele Bureše se budou servírovat tradiční slovanská jídla i zelenina z vlastního pole.
Restaurace V Zátiší na Betlémském náměstí patří už přes tři desetiletí k pražským stálicím. Teď ale otevírá novou kapitolou, chce se přiblížit další generaci hostů. S novou vizí přišel manažer restaurace Marek Všelicha, který se spolu s týmem rozhodl znovu definovat, co znamená poctivá česká kuchyně.
„Nechtěli jsme hosty ohromovat složitostí. Naopak. Chtěli jsme jim nabídnout něco, co je jim blízké, co v sobě mají zakořeněné. Kuchyni, která je opravdová, na nic si nehraje a přitom baví,“ říká šéfkuchař Daniel Bureš. Milovník MMA sportů má za sebou praxi z podniků Ambiente, La Finestra in Cucina a Bellevue.
Vlajkovou lodí nového V Zátiší jsou brambory s tvarohem
Nový koncept stojí na myšlence slovanské kuchyně, která se vrací k základním chutím, tradicím a emocím. „Slovanská kuchyně má v sobě kouzlo, na které jsme možná na chvíli zapomněli, ale pořád je v nás. Kdo by nemiloval chleba se solí, čerstvé máslo nebo zavařeniny od babičky,“ dodává Bureš.
Po zkušenostech ze zahraničních michelinských restaurací zakotvil Jakub Vyškovský v The Monkey Baru v Praze. Z vyhlášených podniků si přinesl hlavně pečlivost. „Nejvíc jsem pronikl do francouzské kuchyně, začalo to v Londýně u Robuchona. Vařím tak i tady v The Monkey Baru ve Falkensteineru. Francouzská kuchyně je velmi blízká té naší, české,“ říká Vyškovský.
Šéf kuchyně The Monkey Baru: Bez žen by v kuchyni nebylo tak čisto, navíc jsou skvělé kuchařky
Enjoy
V Zátiší se vrací k postupům, které známe z dětství: kvašení, zavařování, pečení. Na první pohled obyčejné věci, které ale nesou chuť domova, dostávají na talíři moderní podobu. Hosté se mohou těšit na suroviny v různých fázích fermentace, zeleninu a bylinky z vlastního pole, nebo třeba na brambory s tvarohem, které se staly signature dish Daniela Bureše.
„To jídlo pro mě znamená domov,“ říká. „Vyrůstal jsem v rodině, kde se hodně šetřilo, ale právě brambory s tvarohem byly symbolem pohody. Dnes jsem jim dal novou tvář – a z prostého pokrmu se stal zážitek.“
Interiér, který dýchá
Proměnou prošel i prostor restaurace. Designérka Jitka Třmínková vytvořila interiér, který doplňuje celkový koncept. Zmizely těžké tapety a tmavé tóny – prostor se otevřel, nadechl a prosvětlil. Dominantou se stal bar prorůstající skálou.
Celý interiér je laděn do zemitých barev a doplněný metalickými detaily, pracuje s hrou světla a stínů. Výsledkem je prostředí, které působí syrově, a přitom zůstává elegantní. Není to jen kulisa, ale partner, který nechává vyniknout tomu nejdůležitějšímu – jídlu.
Lokál, Kuchyň, Pizza Nuova, Café Savoy, michelinská La Degustation a řada dalších – všechny tyto prestižní podniky spojuje jedna značka: Ambiente. A právě tato síť se nyní kromě vysoké gastronomie pouští i do retailu. Jejich recept? Přeměnit nejoblíbenější pokrmy na „konzervy“ dostupné pro každého.
Ani lunchmeat, ani vepřové ve vlastní šťávě. Jak chutná luxusní konzerva?
Enjoy
Šťovík i chleba s máslem servírují v restauraci Zlatá Praha v zrekonstruovaném hotelu Fairmont (někdejší InterContinental). Kuchyni tam velí Maroš Jambor, který do Prahy přinesl zkušenosti z těch nejznámějších michelinských restauracích ve světě.
Kvalita pražské gastronomie se hodně proměnila. Strávníci jsou náročnější, říká šéf vyhlášené Zlaté Prahy
Enjoy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.