Třetí Avatar přepisuje české historické tabulky. Přesto jeho tržby zklamaly
Napjatě očekávaná premiéra třetího Avatara vynesla celosvětově 345 milionů dolarů hrubých tržeb. Ačkoli jde o velmi solidní výsledek, na řadě trhů Avatar nedosáhl očekávání. A platí to pro severoamerický trh, tak i pro český.
Napsat, že první místo na většině světových trhů, severoamerické tržby ve výši 88 milionů dolarů a české tržby kolem 40 milionů korun představuje zklamání, by pro většinu filmů byl nesmysl. Ale v případě třetího Avatara to přesto platí.
Snímek Avatar: Oheň a popel totiž měl (a i nadále má) mnohem vyšší ambice a také potřebuje dosáhnout mimořádných hrubých tržeb, aby se přehoupl do černých čísel. Jeho rozpočet totiž dosahuje podle odhadů 400 milionů dolarů. Globální premiérové tržby za první víkend 345 milionů dolarů zatím naznačují, že zájem o sérii Avatar mírně upadá.
Třetí film ze série Avatar opět cílí na tržby ve výši dvou miliard dolarů. Pokud se to povede, bude to první filmová série v historii, jejíž tři pokračování pokořila tuto hranici.
Dosáhne Avatar zlatého hattricku? Novinka Jamese Camerona vstupuje do kin s velkými ambicemi
Enjoy
Amerika zatím pokulhává
Klíčové jsou severoamerické tržby. Podle serveru Boxofficemojo třetí Avatar utržil za premiérový víkend 88 milionů dolarů. Tím sice porazil veškerou konkurenci (která je tradičně nízká, protože proti Avataru nikdo nenasazuje žádný silný snímek), nicméně koncová částka Jamesi Cameronovi a jeho týmu i studiu nejspíš radost nečiní.
Třetí Avatar totiž pokulhává jednak ve srovnání s premiérou předchozího pokračování, které během prvních dní v kinech utržilo přes 134 milionů dolarů. Co je podstatnější, snímku se nepodařilo přiblížit odhadům, které počítaly s tržbami okolo 110 milionů. To je přitom pro studia důležitý ukazatel, významnější než srovnání se tři roky starým snímkem (protože se za tu dobu výrazně proměnil trh).
Avatar nikdy nepatřil k šampionům premiérového víkendu, na rozdíl od konkurence v podobě snímků Hvězdných válek nebo Avengers. Druhý snímek například z premiérových 134 milionů dokázal následně jen v USA a Kanadě utržit celkových 688 milionů, což jej řadí k nejúspěšnějším filmům severoamerického trhu, navíc další 1,7 miliardy utržil na ostatních trzích (odtud ale již studio neinkasuje tak vysoký podíl z tržeb jako z kin v USA).
Šesté pokračování herní série Grand Theft Auto by mohlo za první rok v prodeje utržit až tři miliardy dolarů. Tím by se stalo nejúspěšnějším zábavním dílem roku 2025. Na paty by mu mohlo šlapat třetí pokračování Avatara, které cílí zhruba na dvě miliardy dolarů.
Třetí Avatar a šesté GTA. To budou největší hity roku 2025
Enjoy
Únava materiálu
Podobnou únavu materiálu pak Avatar vykazuje také v českých kinech. Zde sice podle dat Unie filmových distributorů Avatar: Oheň a popel přepsal historické tabulky, protože s téměř 185 tisíci diváky obsah 20. příčku nejúspěšnějších českých premiér (a s tržbami 40,5 milionu korun by byl na příčce čtvrté). Nicméně za předchozím pokračováním také zaostal. V tržbách o osm milionů a v návštěvnosti téměř o 60 tisíc diváků.
V podcastu Hodný, zlý a kritický filmový recenzent Kamil Fila upozornil, že lze pozorovat určitý úpadek zájmu o celou sérii, což může pro případná další pokračování (v plánu jich bylo až pět) představovat značné finanční riziko.
Celosvětové tržby z prodeje vstupenek na nový díl vědeckofantastické filmové série Avatar během prvního víkendu promítání v kinech dosáhly 345 milionů dolarů, tedy přes sedm miliard korun. To představuje druhý nejlepší vstup do kin v letošním roce. Vyplývá to podle agentur z odhadů amerického filmového studia Walt Disney.
Walt Disney si mne ruce. Nový Avatar během prvního víkendu vydělal přes sedm miliard
Money
Rekord se vzdaluje
Jak se bude třetímu Avataru dařit, nelze snadno odhadovat. Hodně do toho promluví dlouhé prázdniny a také nabídka kin zejména v lednu. První i druhý Avatar dokázal lákat dlouhodobě diváky, kteří toužili po velkém filmovém zážitku v kinech.
V důsledku toho první Avatar dosáhl v českých kinech tržeb 213 milionů korun a vidělo jej 1,44 milionu diváků. Druhý Avatar tyto statistiky ještě překonal – 1,46 diváků za lístky utratilo 308 milionů, což je historický rekord.
Zuckerbergův sen o novém metaverzu narazil na hořkou realitu: minimální adopce, drahý vývoj a mizerná technologie. Reality Labs, divize Mety, pálí miliardu dolarů měsíčně a technologickému miliardáři dochází s projektem trpělivost. Pozornost a peníze přesouvá do AI - technologie, která má skutečný komerční potenciál. A investoři Mety její zatím nejdražší omyl přecházejí jakoby nic. Akcie Mety dokonce rostou.
Budoucnost patří AI, ne avatarům. Zuckerberg přiznává svůj nejdražší omyl
Trhy
Plovoucí kus dřeva, který v oscarovém snímku Titanic pomohl udržet hlavní ženskou postavu Rose při životě po námořní katastrofě, se v aukci prodal za 718 750 dolarů (přes 16,8 milionu korun). Píše to server BBC News.
Hollywood zpeněžil kus dřeva. Rekvizita z filmu Titanic vyšla kupce na 17 milionů
Enjoy
ZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Myslet na budoucnost. To je hlavní téma zimního vydání magazínu Newstream CLUB. Hvězdou magazínu je Rony Plesl, který v rozhovoru poodkrývá velké plány pro další roky, které chce strávit v novém ateliéru za Prahou. Dále si můžete přečíst rozhovor s miliardářem a investorem Michalem Zahradníčkem, který před rokem otevřel fond Life BioCEEd a hledá skryté poklady ve vědeckých laboratořích.
Se svými vizemi budoucnosti se podělí i další výrazné figury českého veřejného dění včetně technologického evangelisty Petra Máry nebo ekonoma a filozofaTomáše Sedláčka.
O zachování hodnot, tradic a budování odkazu hovoří Štěpán Laichter, který opravuje rodový dům na pražských Vinohradech od architekta Kotěry.
Čeští a slovenští dolaroví milionáři prožívají dobré časy. A to nikoli jen kvůli úspěchům v podnikání, ale také díky situaci na trzích, ukazuje nejnovější vydání Wealth Reportu, který ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd připravila J&T Banka. Výnosy z akcií se vůbec poprvé staly hlavním zdrojem příjmů, když překonaly i výnosy z podnikání. A co je neméně podstatné: většina respondentů očekává, že dobře bude i nadále, třeba kvůli investicím do private equity. Kam dále tuzemští milionáři investují? I to zjistíte v novém vydání magazínu Newstream CLUB.
Desáté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo magazínu se můžete těšit opět na jaře.