E.ON sníží ceny energií. Zákazníci budou šetřit stovky korun za dodávku elektřiny i v příštím roce
Zákazníci společnosti E.ON budou mít nižší ceny za dodávku energií i v roce 2026. Od ledna budou klienti s nefixovanou cenou platit o 10 procent menší částku za dodávanou MWh elektřiny a plynu. E.ON tím naváže na slevu za energie, kterou klientům poskytl od prvního září dočasně do konce toho roku. Informace o změně cen za dodávku elektrické energie nebo plynu začne společnost zákazníkům posílat během listopadu.
„Dlouhodobě dokazujeme, že vždy přenášíme pokles cen na trhu na naše zákazníky a naše nákupní strategie jim zajišťuje trvale výhodné ceny a troufnu si říct, že jedny z nejvýhodnějších na trhu. Od ledna snížíme všechny ceníky s nefixovanými cenami o 10 % za MWh elektrické energie i plynu. Tím navážeme na slevu na energie, kterou jsme našim zákazníkům poskytli už před topnou sezonou od září tohoto roku,“ popisuje Jan Zápotočný, místopředseda představenstva E.ON Energie.
Po dvou letech rekordního zájmu o solární energii se situace na trhu s fotovoltaikou stabilizuje. Přichází doba konsolidace, profesionalizace a návratu k dlouhodobě udržitelnému růstu. „Není to krize, ale návrat k normálu,“ vysvětluje Mário Franko, odborník na fotovoltaiku E.ON Energie.
Solární panely zlevnily, i s menší dotací je proto návratnost zajímavá
Reality
Zhruba 800 tisíc zákazníků tak může počítat s výhodnějšími cenami a to bez nutnosti měnit produkt nebo uzavírat novou smlouvu.
Kolik domácnosti ušetří? V nejběžnější distribuční sazbě D02d zaplatí zákazník s ceníkem na dobu neurčitou od ledna za dodávku jedné MWh elektrické energie 3539 Kč s DPH (2925 Kč bez DPH) a v plynu 1579 Kč s DPH (1305 Kč bez DPH).
Jen za dodávku jedné MWh elektrické energie v nejběžnější sazbě D02d klienti ušetří téměř 400 Kč. Za celý rok tak i domácnost, která elektřinu používá jen pro běžnou spotřebu, zaplatí o zhruba 700 Kč na dodávce elektřiny méně. U domácností, které elektřinou ohřívají vodu nebo topí pak bude úspora od 1 500 do necelých 6 000 Kč podle jejich spotřeby. U plynu pak domácnost, která ho využívá na topení i ohřev vody, uspoří do tří tisíc korun.
Ještě větší úspora díky fixaci cen
Na ještě větší úspory dosáhnou zákazníci zafixováním svých produktů. E.ON v průběhu roku několikrát vydal nové a výhodnější fixované ceníky pro stálé i nové zákazníky. Naposledy upravil ceny pro stávající klienty v září tohoto roku. Přechodem z běžného na fixovaný dvouletý produkt zákazník ušetří na dodávce MWh elektřiny aktuálně přes 650 Kč a navíc jistotu ceny na dva dopředu.
„Fixovat ceny elektrické energie zákazníkům doporučujeme a pokud se podíváme na délku fixací, pro které se zákazníci rozhodují, tak se jedná o dvouleté smlouvy,“ doplňuje Radek Fišer, vedoucí dodávek elektřiny pro domácnosti společnosti E.ON Energie.
Slunce svítí a desítky tisíc domácích fotovoltaických elektráren jedou na plné obrátky. Pro majitele skvělá zpráva, dodavatelům a distributorům energií ovšem může pár takových slunečných dnů pořádně zavařit. Zvlášť ve dnech, kdy spotřeba zase tak vysoká není. Tehdy je totiž vyrovnávání sítě nejtěžší. Teď s ním ovšem pomůže takzvaná flexibilita, kterou přinesla novela energetického zákona. „Po technické stránce se nic nemění, zato po té legislativní je to obrovský přínos,“ vysvětluje Jakub Miškovský ze společnosti E.ON.
Zaměříme na elektroauta, říká Miškovský z E.ON
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.