Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Svět módy truchlí. Zemřel italský návrhář Giorgio Armani

Zemřel italský návrhář Giorgio Armani
ČTK
 nst
nst

Zemřel italský módní návrhář a zakladatel slavné značky Giorgio Armani. Bylo mu 91 let. Značku luxusního oblečení, která nese jeho jméno, založil v roce 1975.

Módní dům Giorgio Armani založil v Miláně v roce 1975 Giorgio Armani spolu se svým dlouholetým obchodním partnerem Sergiem Galeottim. Už ve stejném roce uvedl Armani svou první pánskou kolekci ready-to-wear, následovala dámská verze. Průlom přinesl film American Gigolo z roku 1980, v němž jeho šaty výrazně zaujaly Hollywood i módní svět.

Během 80. a 90. let se značka rozrostla a vytvořila více než 200 obchodů po celém světě s obratem kolem 2 miliard dolarů.

Armani plánoval, že letos v září na milánském týdnu módy velkolepě oslaví půlstoletí své značky. Již v červnu však byl kvůli nespecifikovaným zdravotním obtížím vůbec poprvé nucen vynechat jarní týden módy v Miláně, kde tradičně představoval své pánské kolekce pro nadcházející sezonu.

Zemřel ve svém domě, uvedla jeho společnost bez bližších podrobností. Hodnota Armaniho impéria se podle agentury AP odhaduje na více než deset miliard dolarů (přes 210 miliard korun).

J&T Banka Art Index Pop-up

Startuje největší přehlídka současného českého umění. Art Index Pop-up nabízí hvězdy scény

Palác Bellevue na čtyři dny ovládlo umění. J&T Banka tu totiž pořádá již čtvrtý ročník prestižní přehlídky Art Index Pop-up, která nabízí to nejnovější od současných umělců. Výstava potrvá do neděle, je přístupná zdarma. Součástí je řada doprovodného programu i pro děti.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Strnad investuje do luxusních aut. Kupuje českého dovozce vozů Ferrari

Ferrari
ČTK
 ČTK

Miliardář a majitel holdingu Czechoslovak Group (CSG) Michal Strnad kupuje společnosti Scuderia SF Praha, Scuderia MC Praha a Scuderia Praha Racing, které se zabývají dovozem automobilů italské značky Ferrari, jejich servisem a závodními aktivitami. Transakci posuzuje Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, který o tom informoval na svých webových stránkách. Výši transakce úřad neuvádí.

„K navrhovanému spojení soutěžitelů dochází zejména v oblasti velkoobchodní distribuce a maloobchodního prodeje automobilů, souvisejících servisních služeb a v oblasti motorsportu. Rozhodnutí ve výše uvedené věci dosud nebylo vydáno,“ uvedl úřad. Fúzi posuzuje v takzvaném zjednodušeném řízení, rozhodnutí tak vydá do 20 dnů.

Scuderia SF Praha vznikla na začátku roku 2023 rozdělením původní společnosti Scuderia Praha na tři nástupnické společnosti. Kromě prodejce Ferrari vznikla firma Scuderia MC Praha zabývající prodejem a servisem vozů Maserati a Scuderia Praha Racing, která se zabývá závodními aktivitami. Jako majitel Scuderie SF v Evidenci skutečných majitelů figuruje nynější í předseda představenstva, exmanažer Penty Zdeněk Kubát.

Ferrari Portofino

Ferrari v Česku frčí. Prodejce automobilky loni ztrojnásobil zisk

Společnost Scuderia SF Praha, která je autorizovaným prodejcem vozů italské značky Ferrari, loni ztrojnásobila čistý zisk na 75,8 milionu korun. Obrat vzrostl o pětinu na 1,426 miliardy korun. V minulém roce bylo v Česku zaregistrováno 105 nových supersportů Ferrari, což je o 45 méně než v předchozím roce.

Přečíst článek

Scuderia SF Praha loni podle účetní uzávěrky dostupné ve Sbírce listin ztrojnásobila čistý zisk na 75,8 milionu korun. Obrat vzrostl o pětinu na 1,426 miliardy korun.

Všechny tři společnosti Scuderia kupuje firma Altavia Trade, jejímž jediným majitelem je Michal Strnad, podle zprávy o vztazích dostupné ve Sbírce listin, není firma součástí CSG.

Michal Strnad je podle květnového žebříčku časopisu Forbes pro rok 2025 čtvrtým nejbohatším Čechem s odhadovaným majetkem ve výši 230,5 miliardy korun. Kromě zbrojařské skupiny CSG mu patří například Kinetic Group, Fiocchi, Tatra Trucks nebo Prim, podíl má i v hotelu Four Seasons Hotel Prague.

Koncem srpna zveřejnil svůj žebříček nejbohatších Čechů časopis Euro. Podle jeho výpočtů je nejbohatší právě Michal Strnad s majetkem odhadovaným na 330 miliard korun. Web e15.cz počátkem září uvedl, že Strnad obsadil čtvrtou příčku s majetkem 239 miliard korun.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

CSG

Strnadův úspěch. CSG prodala dluhopisy za jednu miliardu eur a za jednu miliardu dolarů

Přečíst článek

Česko země rozhleden. V Litomyšli mají novou z lodních kontejnerů, místo hromosvodu je socha

Rozhledna v Litomyšli je z lodních kontejnerů.
Se svolením BoysPlayNice
Petra Nehasilová

Litomyšl není jen městem festivalů a renesančního zámku. V posledních letech se město stalo také symbolem kvalitní současné architektury, které citlivě pracuje s krajinou a veřejným prostorem. Projekt „Cíle cest“ dokazuje, že i příměstská pole a luční cesty mohou nabídnout nové cíle procházek.

Nová vyhlídka stojí na severozápadním okraji města, nad cestou vedoucí k vesničce Kornice. Odtud se Litomyšl otevírá jako na dlani – od renesančního zámku přes radniční věž až po typickou krajinu Polabí.

FOTOGALERIE: Prohlédněte si novou rozhlednu

„Koncepce stavby je ovlivněna zadáním investora, jeho součástí byl také finanční limit,“ přibližují architekti Miroslav Pospíšil a Martin Karlík z atelieru-r. Ten je od roku 2020 pravidelně součástí TOP 100 žebříčku architektonických atelierů v Česku. Za rekonstrukci Hradního paláce na hradě Helfštýn získalo studio v roce 2021 Českou cenu za architekturu.

Stavba také měla být ohleduplná k životnímu prostředí a celkové řešení mělo být reverzibilní, což znamená, že není problém navrátit v budoucnu místu jeho dřívější podobu. Bez stavby.

„Filozofií našeho projektu je vytvořit dílo netradiční a zároveň odrážející fenomény dnešní doby. Symbolem odrážejícím výše uvedené skutečnosti je pro nás lodní kontejner,“ dodávají architekti. Dva propojené kontejnery jsou přetvořeny do monumentálního, přesto elegantního objektu, který kombinuje funkci rozhledny i uměleckého díla. Jejich patinu a autentický povrch doplňuje nově vložená ocelová konstrukce a schodiště, které vede na vícestupňovou vyhlídkovou plošinu s místy k sezení.  

Kontejnery z cortenu, odolné vůči korozi, ponechali v původní podobě, jen je doplnili výztuží. Rozhledna vyšla na 1,5 milionu korun.

Hromosvod stavby proměnil olomoucký sochař Jan Dostál ve výtvarné dílo s názvem „Mikádo“.

Lávka v Litomyšli/ EHL & KOUMAR ARCHITEKTI

Prestižní architektonická cena putuje do Litomyšle. Porotu zaujala nová betonová lávka

Prestižní ocenění Česká cena za architekturu získali Lukáš Ehl, Tomáš Koumar z ateliéru Ehl & Koumar architekti za návrh lávky v Litomyšli.

Přečíst článek

Takto vypadá Lidl v Litomyšli.

Nejkrásnější a nejzelenější Lidl mají v Litomyšli. Aby ne, navrhovali ho architekti

Kde je vůle, je i cesta. I proto se východočeská Litomyšl stala synonymem kvalitní architektury. Tamní vedení města ale neponechá náhodě ani výstavbu supermarketu, a proto jeho podobu hledá prostřednictvím architektonické soutěže. Po Bille má tak i „nejhezčí“ český Lidl.

Přečíst článek

Viladomy ve středočeské Kamenici navrhlo studio New How architekti.

FOTOGALERIE: Na českých vesnicích se staví čím dál tím lépe

Coby kamenem dohodil od Prahy leží středočeská Kamenice. Pětitisícová obec zažívá v posledních letech nebývalý příliv obyvatel i stavebního boomu. Kromě technologického centra u tamního zámku za zmínku stojí i vila domy od architektů ze studia New How architekti.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry. 

Témata související s realitami:

Související

Rozšíření hřbitova ve Vratislavicích

Fotogalerie: Jak navrhnout hřbitov ve 21. století? Třeba jako ve Vratislavicích

Přečíst článek
Chalupa Hajan

Místo kadibudky, vířivka s výhledem. Chataření mají Češi v krvi, jen jsou náročnější

Přečíst článek
Doporučujeme