Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Nový král luxusu. Tržní ocenění Hermèsu překonalo rivala LVMH

Tržní kapitalizace Hermèsu překonala rivala LVMH
ČTK
 ČTK

Tržní kapitalizace výrobce luxusního zboží Hermès překonala rivala LVMH. Posledně jmenovaný koncern přitom chtěl výrobce vyhledávané kabelky Birkin před 15 lety koupit. Akcie LVMH oslabily zveřejněné čtvrtletní hospodářské výsledky, které kvůli slabší poptávce v Číně a ve Spojených státech zaostaly za odhady.

Tržní ocenění společnosti Hermès dnes dosáhlo 243,65 miliardy eur (6,1 bilionu korun), čímž na krátkou dobu překonalo 243,44 miliardy eur, na kolik trh oceňuje společnost LVMH. To z výrobce hedvábných šátků a kabelky pojmenované po před dvěma lety zesnulé herečce Jane Birkinové učinilo nejhodnotnější firmu ve francouzském referenčním indexu CAC 40, poznamenala agentura Bloomberg.

Akcie LVMH se dnes na burze v Paříži propadly o 8,4 procenta. Reagovaly na zprávu, že tržby největšího výrobce luxusního zboží na světě v prvním kvartálu klesly o tři procenta, zatímco analytici odhadovali, že se o dvě procenta zvýší. Podle agentury Reuters poskytly hospodářské výsledky LVMH první náznak toho, že by výrobci luxusního zboží mohli kvůli plánům amerického prezidenta Donalda Trumpa na uvalení cel čelit dalšímu těžkému roku.

Majoritní akcionář LVMH a miliardář Bernard Arnault v roce 2010 odhalil, že v tichosti získal podíl ve společnosti Hermès. Zpráva tehdy světem velkých francouzských firem otřásla. Arnaultův krok přiměl členy rodiny Hermès, aby spojili síly a donutili muže přezdívaného vlk v kašmírovém kabátě, který často bezohledně přebírá slavné značky, aby o několik let později své akcie v jejich firmě prodal. Dnešní zpráva je tak pro ně podle Bloombergu zadostiučiněním, že se rozhodli správně, když chtěli zůstat nezávislí.

Čínské sítě dokládají, že zboží Made in USA se vyrábí v čínských továrnách

Etiketa „Made in USA“ nic neznamená. Luxusní zboží dál vyrábí Číňani

Uživatelé sociálních sítí v Číně na videích dokládají, že luxusní zboží s etiketou Made in USA ve skutečnosti často vzniká v čínských továrnách.

Přečíst článek

Barbara Gӧttling vede Mandarin Oriental Prague

Praha jako luxusní destinace? Ještě zdaleka ne, říká šéfka hotelu Mandarin Oriental

Praha má co nabídnout, ale v očích zahraničních turistů zatím zůstává pod radarem luxusních destinací. Jak to změnit? Barbara Gӧttling, která vede pětihvězdičkový hotel Mandarin Oriental Prague, by měla pár receptů. V rozhovoru pro Newstream dále vysvětluje, proč se úspěch v hotelnictví dnes měří jinak než dřív.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Vlastník Gucci opět s nepříznivými výsledky: Naznačil další těžký rok pro luxusní sektor

Přečíst článek

I v Champagne musí někdy střízlivět. Akcie LVMH letos spadly o 30 procent

Přečíst článek
Doporučujeme