Luxus se valí do Prahy. V Pařížské letos otevře rekordní počet módních obchodů
Evropské prémiové ulice ožívají. Ve dvacítce z nich loni otevřely luxusní značky hned třiaosmdesát obchodů. Trend kopíruje i Praha ve své Pařížské ulici. Zde v roce 2024 otevřelo pět obchodů a letošní rok by měl být v tomto ohledu ještě výraznější.
Pařížská ulice v Praze je nejdominantnější luxusní nákupní destinací celé střední a východní Evropy. Nachází se v ní přes padesát obchodů známých značek. Louis Vuitton, Gucci, Prada, Chanel, Celine, Bulgari, Tiffany a řada dalších zde mají své vlajkové prodejny pro daný region.
„Silná poptávka po luxusních značkách v Pařížské ulici podtrhuje její trvalou přitažlivost jako přední nákupní destinace v oblasti luxusu ve střední a východní Evropě,“ uvedl Jan Kotrbáček, manažer pronájmů společnosti Cushman & Wakefield.
V roce 2024 bylo v Pařížské a jejím bezprostředním okolí otevřeno pět nových luxusních obchodů. Jedná se o značky Patrizia Pepe, The Brands, Le Labo a The Ingredients a první český butik Tudor.
Na letošek již ohlásil rozšíření svého obchodu Cartier a další projekty se blíží dokončení. V parteru zrekonstruovaném hotelu InterContinental otevře sedm nových obchodů o prodejní ploše 1200 metrů čtverečních. Dalším je projekt Pařížská 25 od Kaprain Real Estate, který přidá dalších tisíc metrů luxusní maloobchodní plochy a devatenáct bytů v horních patrech.
FOTOGALERIE: Jak probíhala rekonstrukce InterContinentalu
Upevnění pozice
Hotel Fairmont Golden Prague, dříve InterContinental, bude hostit prodejnu šperků Grenardi, dále Pasquale Bruni a Damiani, nový obchod Max Mara, galerii Kodl Contemporary, a dalších prestižní značky.
„Příchod těchto renomovaných značek do Fairmont Golden Prague znamená novou kapitolu pro luxusní maloobchod v Praze a upevnění postavení na globální scéně. S celkem sedmi nově otevřenými obchody v projektu samotném bude rok 2025 nejsilnějším rokem pro maloobchodní aktivitu luxusního segmentu v České republice,“ uvádí Marjan Gigov, specialista pronájmu luxusních prostor Cushman & Wakefield.
Módní dům Prada se přibližuje k dohodě o koupi konkurenční značky Versace, kterou vlastní holding Capri. Ten dle zdrojů souhlasí s cenou téměř 1,5 miliardy eur, píše Bloomberg. Akcie Prady v reakci vzrostly až o 4,1 procenta.
Italský luxus posílí. Prada se blíží k převzetí Versace za 1,5 miliardy eur
Zprávy z firem
Pětihvězdičkový hotel InterContinental v Pařížské ulici v Praze se pod novým názvem Fairmont Golden Prague otevře letos na jaře. Jak miliardová rekonstrukce výjimečné brutalistní budovy dopadla?
FOTOGALERIE: Nahlédli jsme do bývalého InterContinentalu. I s novým názvem Fairmont Golden Prague přinese luxus
Reality
Pařížská ulice v centru Prahy se umístila opět mezi 20 nejdražšími nákupními třídami světa. Překvapením letošního žebříčku je prvenství milánské Via Montenapoleone, která sesadila newyorskou ikonu všech ulic, Pátou Avenue. Vyplývá to z aktuálního žebříčku společnosti Cushman & Wakefield, který porovnává výši nájmů na světových třídách vyznačujících se přítomností luxusu.
Nejdražší ulice světa je v Miláně, sesadila Pátou Avenue. Pařížská v Praze je dvacátá nejdražší
Reality
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.