Warhorse na Kingdom Come 2 královsky vydělal

Druhý díl Kingdom Come vydělal miliardy a otevřel cestu českému vývojářskému studiu mezi světové značky. Úspěch přichází po letech vývoje i rizika.
České videoherní studio Warhorse utržilo po vydání pokračování historické hry Kingdom Come: Deliverance 2,7 miliardy korun. Rok předtím přitom měla společnost příjmy jen 119 milionů korun. Čistý zisk Warhorse studios vzrostl po vydání druhého Kingdom Come na miliardu korun. V loňském roce byla společnost ve ztrátě 185 milionů korun. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti zveřejněné ve Sbírce listin. Ta se týká období od 1. dubna 2024 do letošního 31. března. Hru Kingdom Come: Deliverance 2 studio vydalo letos 4. února.
Podle výroční zprávy prodalo studio za dva týdny od vydání dva miliony kopií hry. Začátkem května Warhorse sdělilo, že prodalo tři miliony kusů druhého dílu a deset milionů první části. Zároveň také po vydání výroční zprávy připojilo ke hře dvě rozšíření a za druhý díl tak logicky utržilo více, než je uvedeno ve výroční zprávě.
Warhorse Studios spadá pod švédskou skupinu Embracer. Ta loni v dubnu oznámila záměr rozdělit se na tři samostatné společnosti. Tato přeměna podle výroční zprávy Warhorse stále pokračuje. České studio by mělo být součástí části nazvané Middle-earth Enterprises & Friends. Řada různých médií dříve upozorňovala na to, že skupina Embracer řeší rozdělením firmy kromě jiného své finanční problémy.
Podle posledních zveřejněných finančních výsledků skupiny za duben až červen se snížily meziročně její čisté tržby o 31 procent na 3,4 miliardy švédských korun (7,5 miliardy korun). Warhorse pak podle výroční zprávy 23. září půjčilo skupině 25 milionů dolarů (524 milionů korun) se splatností nejpozději do jednoho roku.
Téměř tři miliony prodaných kopií v únoru vydaného pokračování herní hitu Kingdom Come Deliverance od českého herního studia Warhorse svědčí o tom, že se tvůrci příběhu ze středověké Kutné Hory trefili do černého. Hra boduje i v anketě BAFTA, v níž se umístila v první desítce nejvlivnějších her vůbec.
Pohlcující. Druhý Kingdom Come u hráčů boduje, řadí ho mezi nejvlivnější hry
Enjoy
Favorit na vítěze hry roku
Embracer ve finanční zprávě za duben až červen uvedla, že je skupina i nadále nadšena z toho, že Kingdom Come: Deliverance 2 všeobecně považována za možného kandidáta na vítěze v soutěži o hru roku. V tomto období ale následně Embracer také zaznamenala zpomalení zájmu o nákup hry. V reakci tak v dalším čtvrtletí více cílila na to, aby se zájem opět zvýšil.
Skupina Warhorse ve výroční zprávě také uvedla, že od července roku 2019 do prosince 2024 směřovaly všechny vývojové náklady na vznik Kingdom Come: Deliverance 2. Ostatní činnosti spojené s opravou prvního dílu byly utlumeny s výjimkou předělání hry na konzole Nintendo Switch. První Kingdom Come vyšlo na tuto herní konzoli v březnu roku 2024.
Podle dřívějšího zjištění tržby z prodeje kopií prvního dílu historické videohry Kingdom Come: Deliverance finančně pokryly vývoj jejího pokračování. Prvního dílu, který vyšel v roce 2018, se před vydáním pokračování prodalo zhruba osm milionů kusů. Podle výročních zpráv zveřejněných ve Sbírce listin společnost od vydání první části Kingdom Come: Deliverance do roku 2023 měla tržby zhruba 2,26 miliardy korun a čistý zisk 793 milionů korun.
České videoherní studio Warhorse prodalo zhruba čtvrt rok od vydání tři miliony kopií počítačové hry Kingdom Come: Deliverance 2.
Další milník. Druhý díl Kingdom Come už si pořídily tři miliony hráčů
Money
Po vydání prvního dílu Kingdom Come se v roce 2018 zvýšil počet turistů navštěvujících okolí řeky Sázavy a místního kláštera, kde se hra odehrávala. Tvůrci portálu předpokládají, že pokračování hry zvedne zájem o návštěvu Kutnohorska a Českého ráje, na něž se druhý díl hry zaměřuje.
Po stopách Jindřicha ze Skalice. Nový portál láká do oblastí spojených s hrou Kingdom Come: Deliverance 2
Enjoy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.