Japonský vlastník Plzeňského Prazdroje obnovil výrobu po kyberútoku

Největší japonský producent piva Asahi obnovil provoz ve všech svých šesti pivovarech v Japonsku, ve kterých musel na začátku minulého týdne přerušit výrobu v důsledku kybernetického útoku. Někteří významní japonští maloobchodníci minulý týden varovali, že jim začínají docházet zásoby piva. Společnost Asahi je mimo jiné vlastníkem českého Plzeňského Prazdroje, kybernetický útok měl ale dopad pouze na její japonské aktivity.
Útok zasáhl systém firmy Asahi pro zpracovávání objednávek a expedici zboží v Japonsku. Podle agentury Kjódó nyní pracovníci podniku přijímají objednávky telefonicky a zpracovávají je ručně. Dodávky piva jsou zatím výrazně nižší než před kybernetickým útokem, uvedla podle listu The Wall Street Journal mluvčí firmy.
Společnost Asahi, známá pivem Super Dry, obnovuje provoz i v dalších japonských závodech, kde vyrábí různé nealkoholické nápoje a potraviny, píše server BBC. Podnik má podle agentury Kjódo v Japonsku celkově zhruba tři desítky závodů.
Asahi je majitelem Plzeňského Prazdroje od roku 2017, firmu vlastní přes svou součást Asahi Europe & International. Ve světě Asahi vlastní například značky Peroni, Grolsch nebo Fullers. Japonsko má na tržbách firmy téměř poloviční podíl.
Zkušenosti a znalosti, které český letecký průmysl rozvíjel od první republiky nebo ještě dřívější doby, se neztratily. „Vše se podařilo znovu nastartovat, české firmy oživily své schopnosti,“ řekl v rozhovoru pro Export.cz Jiří Protiva, pověřený šéf Asociace leteckého a kosmického průmyslu. „Někdy jsme šli cestou, která dál nevedla, ale dokázali jsme změnit směr,“ dodává.
Pivo je fajn, ale svět by měl Česko znát díky letadlům a výcviku pilotů, říká šéf letecké asociace
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.