Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Cestovka JoinUp! posiluje lety z Prahy a Katovic, přidává Bratislavu. Cílí tím i na Moraváky

Mezinárodní cestovní kancelář Join UP! má vlastní flotilu letadel.
Užito se svolením
 nst
nst

Mezinárodní cestovní kancelář JoinUp! oznámila rozšíření zimní nabídky pro sezónu 2025/26. Vedle Prahy a Katovic zařadila poprvé i odlety z Bratislavy.

Od 21. prosince 2025 bude z Bratislavy vypravovat pravidelný nedělní charter do egyptského letoviska Sharm El Sheikh. Nový produkt má oslovit nejen slovenské klienty, ale i obyvatele příhraničních regionů jižní Moravy, kteří mají bratislavské letiště v dojezdové vzdálenosti. „Naší ambicí je rozšířit dostupnost a nabídnout klientům pohodlnou možnost odletu z více letišť. Pokud bude poptávka vyšší, jsme připraveni kapacitu dále navýšit,“ uvedla Olga Slezáková, ředitelka JoinUp! pro Českou republiku.

Vedle Slovenska posílí JoinUp! i svou přítomnost na českém trhu. Z pražského letiště budou během zimy odlétat posílené spoje do egyptských destinací Hurghada a Marsa Alam. Do nabídky přibude také Madeira a exotický Zanzibar, který bude dostupný zejména díky charterovým letům z nedalekých Katovic.

Stanislav Bartoška, zakladatel a šéf cestovní kanceláře Flexi Tours

Jak ušetřit na letenkách? Nejlevnější jsou v úterý a ve středu, říká šéf nové cestovky

Flexibilita místo katalogů a předem nakoupených kapacit – to je model, na kterém staví Flexi Tours. Díky vlastnímu datovému systému dokáže klientům ušetřit tisíce korun, především na letenkách, a nabídnout aktuální ceny v reálném čase. „ Z našich dat víme, že nejlepší ceny letenek jsou s odletem v úterý nebo ve středu, takže i tohle se promítne do našich cen,“ říká Stanislav Bartoška, zakladatel a šéf cestovní kanceláře Flexi Tours.

Přečíst článek

Podle Slezákové je klíčovou konkurenční výhodou JoinUp! vlastní charterová doprava. „Na rozdíl od cestovních kanceláří, které jsou odkázané na bloky sedaček u třetích stran, můžeme pružně reagovat na zájem klientů. Ukázalo se to už během letošních letních prázdnin, kdy jsme navyšovali kapacitu podle potřeby,“ dodává.

JoinUp! působí v několika evropských zemích, sází na kombinaci cenové dostupnosti a rozšiřující se sítě destinací. V zimní sezóně 2025/26 cílí především na zákazníky z Česka, Slovenska a Polska, kteří hledají dostupné lety do Egypta, ale i na ty, kdo dávají přednost vzdálenější exotice.

Rozšířením nabídky JoinUp! zároveň potvrzuje trend posledních let. Češi a Slováci jsou ochotní za dovolenou v zimě utrácet více a roste zájem o exotické destinace mimo Evropu. Zároveň se ukazuje rostoucí význam regionálních letišť – Katovice i Bratislava se stávají atraktivní alternativou k Praze a jejich dostupnost může hrát pro část klientů rozhodující roli.

Turistiky se procházejí po Karlově mostě v Praze

Chcete být úspěšní v turistickém ruchu? Zaměřte se na ženy. Cestování se stává jejich doménou

O budoucnosti turistického byznysu rozhodují ženy, přičemž jejich vliv stále roste. Více cestují, vybírají destinace a častěji než muži se nebojí vyrazit na výlet na vlastní pěst. Přesto odvětví v mnohém stále neodpovídá jejich představám a často o něm rozhodují muži. Odvětví by se na tuto situaci mělo adaptovat, i pro vlastní dobro.

Přečíst článek

Asador Etxebarri – Axpe, Španělsko: Grilování povýšené na umění. Skrytý na baskickém venkově patří Etxebarri k nejlepším restauracím světa (v současnosti 2. v seznamu World’s 50 Best). Servíruje příběh ohně, dřeva a dokonalé jednoduchosti na každém talíři.

Michelinky, ale i venkovské hospůdky. Které restaurace vyhledávají nejbohatší Češi?

Chcete vědět, ve kterých světových restauracích můžete nejčastěji potkat nejbohatší Čechy? Cestovní kancelář EliteVoyage připravila výběr gastronomických skvostů oblíbených mezi českými miliardáři.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Propad liry odpálil zájem turistů o Turecko. Zamíří jich tam víc než před pandemií

Přečíst článek
Stanislav Bartoška, zakladatel a šéf cestovní kanceláře Flexi Tours

Jak ušetřit na letenkách? Nejlevnější jsou v úterý a ve středu, říká šéf nové cestovky

Přečíst článek

Nová knížka Dana Browna se odehrává v Praze. Přitáhne nám to turisty, věří stát

Nová knížka Dana Browna se odehrává v Praze. Přitáhne nám to turisty, věří stát
ČTK
 nst
nst

Očekávaná kniha amerického bestselleristy Dana Browna Tajemství všech tajemství má být hit. Státní agentura CzechTourism si slibuje, že to přitáhne zájem o Prahu. Ne, že by všichni byli takoví čtenáři - podle knihy se bude natáčet seriál na Netflixu.

Státní agentura pro propagaci Česka jako turistické destinace CzechTourism se na nový knižní počin Dana Browna připravuje i v kampani. „Novinka Dana Browna je významnou událostí s obrovským potenciálem pro cestovní ruch a posouvá Prahu mezi přední kulturní metropole, které lákají zahraniční turisty. Naše hlavní město se dostalo na stránky světového bestselleru a čtenáři budou chtít zažít jeho unikátní a tajemnou atmosféru také ve skutečnosti. My jim ukážeme cestu i dál – do regionů, které nabízejí srovnatelně silné příběhy a zážitky. Metropole zůstává branou do Česka, ale chceme, aby nebyla cílem jediným,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller a dodává: „S tímto potenciálem budeme systematicky pracovat i v budoucnu. Stejně jako v zahraničním marketingu představujeme místa spojená s Franzem Kafkou, Bohumilem Hrabalem nebo Václavem Havlem – ne jako památníky, ale jako lokality s atmosférou, kam návštěvníky přitahuje silný příběh.“

FOTOGALERIE: Lidé na novou knihu stáli dlouhou frontu

CzechTourism na vydání knihy reaguje v předstihu. Propaguje bestseller na portálu Kudy z nudy, který cílí zejména na domácí publikum. Zahraniční návštěvníci zase najdou pravidelně aktualizované informace v poutavé podobě na webu VisitCzechia, kde jsou mimo jiné odkazy na akce spojené s vydáním knihy a tematické okruhy Prague City Tourism. Od 9. září zde milovníci Brownových románů najdou i speciální stránku s místy z románu. Komunikace probíhá také na oficiálních profilech agentury na sociálních sítích.

Detektivka z Prahy

Nové dílko Dana Browna začíná v Praze – hlavní postava Robert Langdon přijíždí na přednášku své partnerky Katherine Solomon, vědkyně v oblasti noetické vědy (studium vědomí). Ta přináší průlomové objevy, které mohou zásadně změnit naše chápání lidské mysli. Přednáška se ale změní v chaos – dojde k brutálnímu vražednému útoku, a Katherine spolu se svým rukopisem zmizí. Langdon se octne v čele pátrání – prchá před tajemnou organizací, čelí pronásledovanému vycházejícímu z pražské mytologie a klade si otázku, jak daleko sahá tajný projekt o lidském vědomí. Zřejmě odhalí něco, co může navždy změnit naše myšlení. Autor označuje tuto knihu za nejambicióznější, plnou intrik a nejlépe strukturovanou, kterou napsal – a zároveň jako „nejzábavnější“.

Barbara Gӧttling vede Mandarin Oriental Prague

Praha jako luxusní destinace? Ještě zdaleka ne, říká šéfka hotelu Mandarin Oriental

Praha má co nabídnout, ale v očích zahraničních turistů zatím zůstává pod radarem luxusních destinací. Jak to změnit? Barbara Gӧttling, která vede pětihvězdičkový hotel Mandarin Oriental Prague, by měla pár receptů. V rozhovoru pro Newstream dále vysvětluje, proč se úspěch v hotelnictví dnes měří jinak než dřív.

Přečíst článek

Kingdom Come

CzechTourism má za to, že knihy dokážou  přivést lidi k objevování míst, do kterých by jinak vůbec nezamířili. Nejde jen o Brownovy bestsellery, které dodneška inspirují čtenáře k cestám po stopách profesora Langdona od Paříže přes Řím a Florencii až po Barcelonu. V Česku vyvolala stejný efekt trilogie Karin Lednické Šikmý kostel, která nastartovala cestovní ruch v Karviné a jejím okolí a také otevřela debatu o historii tohoto regionu. Podobně zaúčinkoval román Habermannův mlýn, jenž zvýšil zájem o Jeseníky. Za zmínku stojí také detektivní série Trujkunt Petra Sagitariuse, která zavede čtenáře do nejvýchodnějšího koutu naší země – trojmezí Česka, Polska a Slovenska. 

Podobný účinek mají i jiné formáty. Výrazný nárůst zájmu a návštěvnosti přinesla videohra Kingdom Come: Deliverance. Po spuštění druhého dílu tohoto herního fenoménu zavítalo podle datových modelů Centra pro umělou inteligenci O2 Dataclair.ai. do Kutné Hory jen v dubnu o 30 procent více domácích turistů než ve stejnou dobu loni, tedy o zhruba 22 tisíc lidí navíc. Městys Suchdol zaznamenal nárůst návštěvnosti dokonce o 45 procent a Státní hrad Trosky o 22 procent.

Pozitivní na těchto datech je, že hra měla zásadní dopad na zvýšení návštěvnosti mladých lidí z generace Z, tedy okolo 25 let. Ta se po vydání hry stala ve všech sledovaných lokalitách jednoznačně nejvíce zastoupenou skupinou návštěvníků. A jejich počty meziročně vzrostly v některých lokalitách až o 300 procent.

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Chudí čeští důchodci? Ale kdeže, jezdí i za exotikou

Senioři na jachtě
iStock
Věra Tůmová

Čeští důchodci rozhodně nepatří k těm nejchudším ve společnosti. Stále více z nich pravidelně cestuje, a to i na drahé zájezdy do luxusních exotických destinací. Cestující senioři se tak pro cestovní kanceláře stávají stále významnější skupinou klientů. Slevy zatím pro ně ale všude nemají. Přečtěte si, kde vám v seniorském věku nabídnou speciální slevový program, kdo je u nás nejstarší cestovatel a kam míří turisté v seniorském věku nejčastěji.

Paní Božena je ve svých 97 letech nejstarší klientkou CK Blue Style. Po devadesátých narozeninách s nimi vycestovala už dvakrát a po každé do Bulharska. V Čedoku je nejstaršímu cestujícímu seniorovi 96 let, v Invii 95 a v Travel Family 91 let. Co bylo dříve nemyslitelné je dnes běžné a s cestovními kancelářemi cestují čím dál starší klienti. Ostatně není divu, protože podle údajů Českého statistického úřadu tvoří lidé nad 65 let už téměř čtvrtinu obyvatelstva a jejich podíl v budoucnu nepochybně dále podle expertů z cestovních kanceláří poroste.

Více důchodců má peníze na cestování

Jak tedy stárnou silné poválečné populační ročníky, zvětšuje se v Česku i počet lidí, kteří jsou dostatečně v kondici a mají i peníze na to, aby cestovali i v seniorském věku. Je to zřejmé nejen z čísel tuzemských cestovních kanceláří, ale je to už jasný trend i v rámci celé Evropské unie, jak je vidět ze statistik evropské statistické agentury Eurostat.

Podle jejích dat je už každý pátý turista cestovních kanceláří v Česku v seniorském věku nad 65 let. V evropském srovnání jsou pak čeští důchodci s 20,6 procenty na pátém místě za Švédskem, Nizozemím, Francií a Dánskem v podílu turistů v populaci. Za námi je s 19,4 procenty například i Německo, které je proslulé cestujícími důchodci, kteří si zvlášť oblíbili mimo jiné české lázně. Celkový průměr Evropské unie je podle Eurostatu nyní 17,8 procenta.

Jak být rentiérem už před penzí. Na předčasný důchod zapomeňte

Počet lidí, kteří čerpají rentu předdůchod místo odchodu do předčasného důchodu se rok od roku v Česku zvyšuje. Za posledních 11 let dokonce více jak 22krát. A díky této rentě se dá zafixovat i důchod, aby neklesl. Vyplácí se to tak především těm, kdo mají vyšší příjmy. Týká se to i vás?

Přečíst článek

Jak cestující důchodci nejčastěji

Většina českých seniorů cestuje podle mluvčí cestovní agentury Invia Jiřiny Ekrt Jiruškové ve dvojicích. Oblíbené jsou podle ní i skupinové poznávací zájezdy, kde senioři oceňují společnost, organizaci i pohodlí. Samostatně se ale senioři na cesty s cestovními kancelářemi vydávají podle šéfky Travel Family Martiny Bláhové jen výjimečně.

Pokud už jedou senioři na rekreaci v páru, vyhledávají podle Jana Bezděka z DER Touristik CZ, která zahrnuje cestovní kancelář EXIM tours, Fischer, NEV-Dama a eTravel spíš klidnější místa nebo přímo hotely jen pro dospělé takzvané „adults only“ hotely, protože více vyhovují jejich požadavkům na ideální dovolenou. „Velmi často pak nemají ani problém si připlatit, aby si zájezd a veškeré služby hotelu opravdu užili. A řada těchto klientů pak dovolenou tráví i aktivněji než rodiny s dětmi, a to hlavně v tom ohledu, že vyrážejí na výlety, půjčují si auta a chtějí danou destinaci opravdu poznat,“ shrnuje Bezděk.

Senioři ale necestují jen na zájezdy ve své věkové skupině. Často vyráží na dovolenou i s vnoučaty nebo s celou rodinou v rámci takzvaných multigeneračních dovolených, kdy na dovolenou letí s dětmi kromě rodičů ještě i alespoň jeden z prarodičů. A že se tyto segmenty neustále zvyšují, potvrzuje například mluvčí CK Blue Style Simona Fischerová. „Podíl seniorů mezi klienty CK Blue Style stoupl mezi rokem 2019 a 2025 o 33,6 procenta. A rostl také podíl v multigeneračních dovolených.  V těchto dvou segmentech stoupl podíl o rovných 22 procent,“ konstatuje Fischerová a dodává, že pro jejich cestovní kancelář představují cestující senioři třetí nejpočetnější segment klientely a to 18 procent ze všech klientů. Tento podíl nejvíce zvyšují podle ní právě společné dovolené s vnoučaty a dalšími generacemi.

Narůstající podíl cestujících seniorů evidují i další cestovní kanceláře. Jen u cestovní kanceláře Čedok v letošní letní sezóně tvořili lidé nad 65 let zhruba 16 procent, v Travel Family pak asi 20 procent ze všech cestovatelů.

Oblíbené destinace seniorů

Zvyšující se počet cestujících starších ročníků je podle Petra Šatného, šéfa marketingu cestovní kanceláře Alexandria, způsoben ovšem nejen stárnutím společnosti, ale především změnou životního stylu. „Dříve se tradovalo, že jsou doménou seniorů především posezónní termíny, dnes to ale již dávno neplatí a nelze jednoznačně říci, že by se preference dříve narozených lišily nějak extra výrazně od mladších ročníků,“ konstatuje Šatný a dodává, že spousta osob seniorského věku tak na dovolenou vyráží nejen mimo sezonu, ale i během července a srpna. Podle něj tak jde spíše o klišé, když se tvrdí, že senioři cestují hlavně mimo sezonu, kdy nejsou taková vedra.

„Když se podívám na věkové rozlišení zákazníků, tak se mimo sezonu od prázdnin zas až tak moc neliší. Stejně tak již neplatí, že senioři se při nákupu zájezdu zajímají o dostupnost lékařské péče víc než mladší lidé, snad jen co se týče pojištění, jsou v tomto zodpovědnější a bez cestovního pojištění jich vyráží jen opravdu minimum,“ zdůrazňuje Šatný.

Podle Martiny Bláhové z Travel Family se nicméně dá vysledovat i trend z hlediska destinací, které si senioři pro své cesty vybírají. „Čeští senioři nejčastěji volí tradiční a oblíbené lokality u moře, zejména Chorvatsko, Řecko a Turecko, ale také například maďarské či slovenské termální lázně. Oblíbené jsou také poznávací zájezdy po Evropě, například do Vídně, Říma nebo Paříže,“ konstatuje Bláhová. V Invii mají senioři tradičně největší zájem o řecké ostrovy, Turecko a Egypt, přičemž preferují cesty mimo hlavní sezónu, a to nejčastěji v červnu nebo září. „U části klientů sledujeme i rostoucí zájem o exotiku, zejména Spojené arabské emiráty,“ poznamenává Ekrt Jirušková.

Jak seknout s prací až pět let před důchodem a neživořit

Tajemná kategorie „předdůchod“ se zatím v Česku využívá jen minimálně a lidé si ji často pletou s odchodem do předčasného důchodu. Nejasno v tom mají dokonce i lidé z bankovních či pojišťovacích kruhů, protože se o této možnosti moc nemluví ani mezi nimi. Na rozdíl od předčasného důchodu se vám ale u předdůchodu nesníží budoucí penze a nepřijdete tak zbytečně o tisíce korun. Musíte však splnit podmínky pro výplatu renty. Být rentiérem s předdůchodem ale rozhodně není pro každého. Shrnujeme tak, komu se tato renta vyplatí a komu vůbec ne.

Přečíst článek

Senioři míří i za luxusní exotikou

Navzdory tomu, že Čedok nemá podle informací na call centru žádné speciální slevy pro lidi v seniorském věku, roste každým rokem počet cestujících důchodců i u této cestovní kanceláře. Podle mluvčí Kláry Divíškové pak vzhledem k časové flexibilitě vyhledávají tito klienti u nich i termíny mimo hlavní prázdniny, tedy například už v květnu, červnu nebo potom na podzim. U letních dovolených u moře, kam cestují senioři nejčastěji s vnoučaty, pak rezervují nejčastěji termíny na začátku nebo na konci sezóny, kdy panuje v destinacích příjemnější počasí bez extrémních teplot, jsou vhodnější podmínky pro výlety a zároveň jsou i nižší ceny. Každým rokem se ale podle Divíškové zvyšuje počet seniorů, kteří létají za exotikou.

Za poslední čtyři sezony přímých letů do exotiky vidíme, že tento typ cestování přilákal právě i starší cestovatele. Mohou cestovat bez mezipřistání do vzdálených destinací, na místě mají k dispozici česky hovořícího delegáta, takže se díky servisu cestovní kanceláře nemusí obávat ani jazykové bariéry a dalších případných komplikací spojených s cestováním. Tito klienti také oceňují výlety v češtině s průvodci a také to, že mohou objevit nové země a lokality, kam se dříve létalo třeba složitěji a výrazně dráž. Z exotiky vede Zanzibar, Thajsko nebo Dominikánská republika,“ popisuje Divíšková a doplňuje, že zájem mezi seniory je však i o prodloužené víkendy, kde vítězí jednoznačně Egypt s plavbou po Nilu, dále pak týdenní program v Turecku, na Madeiře nebo i prodloužené víkendy po Francii, Itálii, Velké Británii, Portugalsku či vlakové zájezdy do Švýcarska. V poslední době jsou však populární i poznávací zájezdy do tak vzdálených destinací jako je Jižní Korea, Čína nebo Island.

Jaké speciální slevové programy pro seniory můžete například najít u cestovních kanceláří:

  • Alexandria – program Senior 55PLUS
  • CK Blue Style – speciální sleva 55+ ve výši 500 Kč nad 55 let mimo hlavní sezónu
  • Invia – jen slevy v rámci First minute nebo Last minute
  • CK Fischer – program 55+
    zdroj: CK

Projekt Elpida nominovaný na Good Company Circle Awards 2025

Restaurace, kde obsluhují senioři? Proč by ne

Kavárna Stará škola poblíž pražského Anděla je svého druhu unikát. Obsluhují zde výlučně seniorky a senioři. Jedná se o společný projekt neziskové organizace Elpida a Ambiente Tomáše Karpíška. „Firma pochopila, že to, co děláme, má smysl a dokáže to velmi lidsky komunikovat mezi své další zaměstnance,“ říká o Staré škole Jiří Hrabě z Elpidy. Projekt Stará škola je dalším kandidátem na letošní ocenění Good Company Circle, které oceňují spolupráce mezi neziskovým a byznysovým sektorem. Ceny budou předány 14. října v pražské Spirále.

Přečíst článek

Jak být rentiérem už před penzí. Na předčasný důchod zapomeňte

Počet lidí, kteří čerpají rentu předdůchod místo odchodu do předčasného důchodu se rok od roku v Česku zvyšuje. Za posledních 11 let dokonce více jak 22krát. A díky této rentě se dá zafixovat i důchod, aby neklesl. Vyplácí se to tak především těm, kdo mají vyšší příjmy. Týká se to i vás?

Přečíst článek

Vláda schválila růst penzí, průměrný starobní důchod se zvedne nad 21 tisíc

Starobní důchod se od ledna zvedne v průměru o 358 korun. Činit tak bude průměrně asi 21 080 korun. Všichni příjemci starobních, invalidních a pozůstalostních penzí dostanou přidáno 260 korun. K tomu jim ještě vzroste zásluhový díl penze o 0,6 procenta. Pětisetkorunový bonus za vychované dítě se navýší o tři koruny. O 0,6 procenta se upraví také důchodové příplatky pro odbojáře, vězně komunistického režimu a pozůstalé po nich. Nařízení o navýšení schválila dnes vláda. Oznámilo to ministerstvo práce. Na valorizaci bude podle údajů resortu příští rok potřeba asi 12,3 miliardy korun.

Přečíst článek

Nejlepší důchodový systém na světě má Nizozemsko. Česko by mohlo být dvacáté

Dalibor Martínek: Čeští důchodci si žijí dobře. Ale nedokáží nebrblat

Podle nejnovějších dat OECD za rok 2022 se míra příjmové chudoby důchodců v České republice držela na úrovni pouhých 7,6 procenta. Což je ve srovnání s jinými zeměmi málo. Důchodci se v Česku mají dobře. Se sdělením přišli finanční experti ze společnosti Portu.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Stanislav Bartoška, zakladatel a šéf cestovní kanceláře Flexi Tours

Jak ušetřit na letenkách? Nejlevnější jsou v úterý a ve středu, říká šéf nové cestovky

Přečíst článek
Severní Korea dokončila výstavbu rozsáhlé turistické zóny na východním pobřeží.

KLDR chce propagovat turismus. První resort otevře příští týden a budovat chce další

Přečíst článek
Doporučujeme