Realitní štika David Hauerland utratil přes půl miliardy za nákupní centrum na Moravě
Nákupní galerie Arkáda Prostějov má nového majitele. Za půl miliardy ji koupila investiční skupina Fidurock Davida Hauerlanda.
Nemovitostní investiční skupina Fidurock koupila retail park a nákupní galerii Arkáda Prostějov. Hodnota transakce přesáhla půl miliardy korun, uvedl David Hauerland z investiční skupiny Fidurock, která nyní v Česku a na Slovensku vlastní 14 retail parků s celkovou pronajímanou plochou přes 130 tisíc metrů čtverečních.
Arkáda Prostějov jako klíčová obchodní adresa
Arkádu Prostějov tvoří tři části retail parku a centrální nákupní galerie. S celkovou pronajímatelnou plochou 11 045 metrů čtverečních, roční návštěvností 1,1 milionu zákazníků a 230 parkovacími místy patří podle Hauerlanda mezi největší obchodní lokality v regionu. Nákupní park čítá 35 obchodů a má téměř stoprocentní obsazenost. Mezi nájemci jsou společnosti Lidl, Pepco, CCC, Sportisimo, Dr. Max, Deichmann, Takko Fashion, Hecht či Breno.
Nemovitostní investiční skupina Fidurock zahájila veřejný prodej svého nejnovějšího rezidenčního projektu NEAR living v pražské Libni. Projekt, který vzniká na dosah Karlína a Palmovky, nabídne celkem 212 bytů, z nichž se nyní do první fáze prodeje dostává 60 jednotek. Už více než třetina z nich je ale podle developera rezervovaná.
Fidurock spouští prodej projektu v Praze. Garsonka vyjde na šest milionů
Reality
„Akvizice retailového parku Arkáda Prostějov dokonale zapadá do naší investiční strategie a posiluje naše portfolio o další kvalitní a strategicky umístěnou nemovitost. Projekt nás oslovil především svým atraktivním mixem nájemců a velkým potenciálem pro další rozvoj. Více než 70 procent celkové plochy tvoří samotný retail park, což je formát, ve kterém vidíme dlouhodobou hodnotu a stabilitu,“ uvedl Hauerland.
Strategická poloha a milionová návštěvnost
Nákupní galerie Arkáda se skládá z několika částí. První byla otevřena v roce 2002 a nejnovější v roce 2021. Areál podle Hauerlanda těží z velmi dobré dostupnosti díky přímému napojení na dálnici D46, která spojuje Brno a Olomouc. Tato strategická poloha v kombinaci s blízkostí rozsáhlých obytných čtvrtí a sousedstvím s hypermarketem Tesco a obchodním domem OBI zaručuje nepřetržitý přísun zákazníků. Podle průzkumu se do areálu dostane za deset minut jízdy autem téměř 75 tisíc obyvatel a za 20 minut pak dalších více než 264 tisíc lidí.
Ani ne čtyřicetiletý David Hauerland vybudoval spolu s partnery a kolegy během dekády miliardovou nemovitostní investiční skupinu. Kupuje a staví retailové parky, a zároveň přestavuje činžáky v centrech Prahy a Brna, do kterých nyní mohou v novém fondu investovat i drobní střadatelé. Jak se dá v současné době úspěšně podnikat v realitách, popisuje David Hauerland v rozhovoru pro Newstream Club.
David Hauerland: Hodnota činžáků na pražských Vinohradech neklesá
Leaders
Plány? Modernizace a nové služby
Skupina Fidurock plánuje Arkádu Prostějov modernizovat a zavést nové služby pro zákazníky. „Již nyní pracujeme na optimalizaci složení nájemců a plánujeme přidání dalších moderních služeb, jako jsou například nabíječky pro elektromobily,“ dodal Hauerland.
V posledních několika měsících je to druhá velká realitní transakce v regionu. Developerská společnost Redstone investora Richarda Morávka, která v Olomouci vlastní obchodní centrum Galerie Šantovka, před časem přikoupila nákupní centrum Olympia Olomouc. Redstone získala Olympii za nezveřejněnou sumu od společnosti CCPEPF Poland Intermediate, která je součástí investiční a správcovské skupiny Catalyst Capital.
Developerská společnost Redstone investora Richarda Morávka, která v Olomouci vlastní obchodní centrum Galerie Šantovka, přikoupila nákupní centrum Olympia Olomouc. Redstone získala Olympii za nezveřejněnou sumu od společnosti CCPEPF Poland Intermediate, která je součástí investiční a správcovské skupiny Catalyst Capital, uvedly Hospodářské noviny.
Investor Morávek rozšířil portfolio o nákupní centrum Olympia Olomouc
Reality
Brno roste. A Praha hledá směr
Je tu nové, podzimní číslo magazínu Realitní Club. Zaměřuje na současné trendy ve výstavbě, investicích a dostupnosti bydlení.
Titulní rozhovor patří Radimu Passerovi, který otevírá pohled do zákulisí developerských projektů a rozvoje pražské Brumlovky.
Hlavní tematický blok sedmého vydání magazínu přináší detailní pohled na Brno, které se mění v jedno z nejdynamičtějších měst střední Evropy.
Exkluzivní data z Flat Zone potvrzují, že brněnský realitní trh už dávno není levnější než pražský. Magazín doplňují rozhovory s odborníky, analytiky i vizionáři, kteří určují budoucnost českého developmentu.
V rozsáhlé reportáži i rozhovorech například s Tomášem Vavříkem, šéfem brněnské developerské společnosti Domoplan, a Janem Tesárkem, ředitelem Kanceláře architekta města Brna, magazín mapuje největší proměnu Brna od meziválečného období.
Exkluzivní data z Flat Zone zase potvrzují, že brněnský realitní trh už dávno není levnější než pražský.
A magazín doplňují další rozhovory s odborníky, analytiky i vizionáři, kteří určují budoucnost českého developmentu.
Realitní Club vychází dvakrát ročně a je součástí multiplatformního projektu Newstreamu: zahrnuje rubriky na newstream.cz, tematické eventy a diskusní setkání pod hlavičkou klubu i úspěšný podcast moderovaný Petrou Nehasilovou a Daliborem Martínkem.
Aktuální číslo je k dostání u dobrých prodejců tisku, online a v předplatném na SENDu. Digitální verze magazínu je dostupná na newstream.cz.
