Pavel Sovička je novým šéfem Americké obchodní komory v ČR

Novým prezidentem Americké obchodní komory v ČR (AmCham) je Pavel Sovička, generální ředitel developerské společnosti Panattoni pro Česko a Slovensko. Ve funkci prezidenta nahradil Milana Šlapáka, který je šéfem zbrojařské firmy Steyr Arms z investiční skupiny RSBC.
„Česká republika má obrovský potenciál stát se jednou z nejlepších ekonomik v Evropě. Pokud dokážeme zrychlit povolovací procesy, digitalizovat klíčové agendy veřejné správy, jako jsou oblasti zdravotnictví a imigrace, a zároveň investovat do kvalitní infrastruktury, staneme se výrazně atraktivnější zemí pro domácí i zahraniční investory zaměřené na vývoj pokročilých technologií,“ uvedl Sovička.
„Jako prezident AmCham chci spolupracovat s našimi členy i vládou na vytvoření prostředí, které přiláká nové investice mimořádného rozsahu a tím podpoří růst i transformaci ekonomiky,“ doplnil.
Jedním z cílů Americké obchodní komory v ČR, která je pobočkou U.S. Chamber of Commerce, je také zvyšovat obchodní výměnu mezi Českem a USA. Vývoz z ČR do Spojených států v letošním prvním pololetí činil přibližně 71,8 miliardy korun, což ve srovnání se stejným obdobím loni představovalo nárůst o 12,5 procenta. Import z USA do Česka naopak klesl, a to o 4,1 procenta zhruba na 65,8 miliardy korun, vyplývá z údajů v databázi zahraničního obchodu se zbožím od Českého statistického úřadu.
Analytici dříve upozorňovali na to, že české firmy navyšovaly dodávky do USA před zavedením cel, které avizoval americký prezident Donald Trump.
Ke konci letošního srpna spolu Spojené státy a Evropská unie uzavřely rámcovou obchodní smlouvu, která mimo jiné stanovuje 15procentní strop u cel na většinu dovozů z EU do USA, včetně automobilů, léčiv, polovodičů a dřeva.
Sazka, která se připravuje na plánovaný lednový rebranding a přijme jméno své mateřské společnosti Allwyn, oznamuje dvě změny ve vrcholovém managementu.
Novým šéfem marketingu v Sazce je David Schenk, Martin Novák nově vede tým transformace
Zprávy z firem
Průmyslově-technologická skupina Czechoslovak Group (CSG) podnikatele Michala Strnada posiluje nejvyšší vedení. Do představenstva nově vstupují dvě zkušené manažerky – Michaela Katolická (na úvodním snímku) a Alena Kozáková. Zároveň se ředitelem marketingu a komunikace stává Tomáš Kotera, který po 25 letech odchází z automobilky Škoda Auto.
Strnadova CSG má dvě nové členky představenstva a nového šéfa marketingu
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.