Automobilka Stellantis se propadla do obří ztráty. Pomoci má nový šéf
Automobilová skupina Stellantis se v prvním pololetí propadla do čisté ztráty v přepočtu 56,6 miliardy korun z čistého zisku 5,6 miliardy eur ve stejném období loni. Tržby klesly meziročně o 13 procent na 1,83 bilionu korun, uvedla firma ve svém oznámení. Zároveň obnovila výhled na další období, kde počítá s dopadem zaváděných cel.
Za ztrátou skupiny Stellantis, která vznikla začátkem roku 2021 spojením italsko-americké automobilové skupiny Fiat Chrysler Automobiles a francouzského konkurenta PSA, stojí především náklady na restrukturalizaci. Firma vyrábí vozy značek Jeep, Chrysler, Fiat či Peugeot.
Automobilka předpokládá, že americká cla ji za celý rok přijdou asi na 1,5 miliardy eur. Z toho asi 300 milionů eur připadá na prvním pololetí. Letošní rok je podle společnosti zatím náročný, firma ale zaznamenala známky postupného zlepšování. Odbyt se proti předchozímu pololetí zvýšil o 7,6 procenta na 2,69 milionu vozů.
Čínské značky v první polovině letošního roku téměř zdvojnásobily svůj společný podíl na evropském trhu na rekordních 5,1 procenta. Jejich podíl tak byl o něco málo nižší, než podíl automobilky Mercedes-Benz, který činil 5,2 procenta. Celkový prodej automobilů v Evropě přitom v pololetí klesl o 0,3 procenta na 6,84 milionu vozů. Vyplývá to ze zprávy, kterou zveřejnila analytická společnost JATO Dynamics.
Číňané v Evropě prodávají už skoro stejné množství aut jako Mercedes
Zprávy z firem
Generální ředitel Antonio Filosa, který byl ve funkci potvrzen minulý měsíc, uvedl, že nový výkonný tým bude pokračovat v přijímání náročných rozhodnutí potřebných k obnovení ziskového růstu a k výraznému zlepšení výsledků. "První týdny ve funkci generálního ředitele mě utvrdily v pevném přesvědčení, že napravíme všechny nedostatky Stellantis," dodal.
V loňském roce se skupině Stellantis propadl čistý zisk o 70 procent na 5,5 miliardy eur. Tržby se snížily o 17 procent na 156,9 miliardy eur.
Evropský automobilový sektor je v chaosu a dodavatelé komponentů začínají hledat odbyt u zbrojovek. Aktuálně se jedná o nejrychleji rostoucí průmyslový sektor v Evropě.
Evropský autoprůmysl hledá záchranu u zbrojařů. Bude to drahý a dlouhý proces
Zprávy z firem
ZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Myslet na budoucnost. To je hlavní téma zimního vydání magazínu Newstream CLUB. Hvězdou magazínu je Rony Plesl, který v rozhovoru poodkrývá velké plány pro další roky, které chce strávit v novém ateliéru za Prahou. Dále si můžete přečíst rozhovor s miliardářem a investorem Michalem Zahradníčkem, který před rokem otevřel fond Life BioCEEd a hledá skryté poklady ve vědeckých laboratořích.
Se svými vizemi budoucnosti se podělí i další výrazné figury českého veřejného dění včetně technologického evangelisty Petra Máry nebo ekonoma a filozofaTomáše Sedláčka.
O zachování hodnot, tradic a budování odkazu hovoří Štěpán Laichter, který opravuje rodový dům na pražských Vinohradech od architekta Kotěry.
Čeští a slovenští dolaroví milionáři prožívají dobré časy. A to nikoli jen kvůli úspěchům v podnikání, ale také díky situaci na trzích, ukazuje nejnovější vydání Wealth Reportu, který ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd připravila J&T Banka. Výnosy z akcií se vůbec poprvé staly hlavním zdrojem příjmů, když překonaly i výnosy z podnikání. A co je neméně podstatné: většina respondentů očekává, že dobře bude i nadále, třeba kvůli investicím do private equity. Kam dále tuzemští milionáři investují? I to zjistíte v novém vydání magazínu Newstream CLUB.
Desáté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo magazínu se můžete těšit opět na jaře.