Netflix snižuje ceny předplatného ve světě až o polovinu. Dočkají se i Češi?

Americká streamovací služba Netflix ve více než 30 zemích snížila předplatné svých služeb, aby přilákala více zájemců. Informoval o tom server listu The Wall Street Journal (WSJ). Netflix se potýká se sílící konkurencí a snahou lidí šetřit. Netflix působí i v České republice, zda se jí bude úprava cen dolů týkat, WSJ neuvedl.
V uplynulém roce se u streamovacích služeb začala projevovat silná konkurence. Boom vyvolaný pandemií COVID-19 už totiž slábne a spotřebitelé navíc omezují výdaje kvůli obavám z hospodářské recese, což nutí firmy přehodnocovat strategii.
Těšit se mohou Chorvati či Slovinci
WSJ uvedl, že Netflix ceny snížil v některých zemích Blízkého východu, subsaharské Afriky, Latinské Ameriky a také v Asii. Snížení se týká určitých úrovní služby Netflix na těchto trzích – v některých případech se předplatné snížilo až na polovinu, uvedl deník. V Evropě se snížení cen týká Chorvatska, Slovinska či Bulharska, o České republice se WSJ nezmiňuje.
Největší lokální streamovací internetová platforma Voyo skupiny TV Nova zvýšila počet platících diváků v ČR a na Slovensku z loňských 400 tisíc na půl milionu. Do tohoto čísla nezapočítává zkušební verze zdarma. Již dříve skupina ohlásila, že chce mít do roku 2026 jeden milion uživatelů Voya.
Voyo už má půl milionu předplatitelů
Enjoy
„Stále zkoumáme možnosti, jak našim členům poskytnout více zážitků. Můžeme potvrdit, že v některých zemích aktualizujeme ceny našeho předplatného," uvedl mluvčí společnosti. Nic podrobnějšího k tomu neřekl.
Tažení proti sdíleným účtům
Netflix působí ve více než 190 zemích světa. Firma hledá nové předplatitele mimo Spojené státy a Kanadu, kde už je trh podle expertů nasycen. Začátkem tohoto měsíce Netflix představil plány na omezení sdílení hesel k účtům na své streamovací platformě.
Muž, který znovu vymyslel televizi. Nikým menším není Reed Hastings, který v roce 1997 založil poštovní videopůjčovnu Netflix. Z té je nyní největší globální televize světa s původním obsahem bojujícím o Oscary a bavící více než 230 milionů diváků ve 200 zemích světa. Nyní Hastings končí v každodenní operativě. Nová éra Netflixu tak odstartovala právě nyní.
Konec éry zakladatele Netflixu Reeda Hastingse. Muže, který změnil vnímání televize
Leaders
Společnost ve čtvrtém čtvrtletí zvýšila počet předplatitelů zhruba o 7,6 milionu na více než 230 milionů. V první polovině loňského roku Netflix pocítil odliv klientů, z nichž někteří si začali u konkurence předplácet podobné služby, jako je Paramount+ a Disney+.
V posledních třech měsících loňského roku průměrný příjem na jedno členství Netflixu ve všech regionech klesl. Akcie podniku na oznámení o snížení cen zareagovaly poklesem téměř o pět procent.
Skupina Prima spustí od středy 8. února vlastní internetovou streamovací službu Prima+. Obsah bude dostupný buď s reklamami, nebo za měsíční předplatné. Do obsahu pro Prima+ skupina během tří let do roku 2025 investuje jednu miliardu korun. Uvedl to generální ředitel Primy Marek Singer. Konkurentem bude zejména služba Voyo další tuzemské komerční televize Nova.
Voyo bude mít konkurenci. Po Nově chystá vlastní streamovací službu i televize Prima
Zprávy z firem
Fenomén Případů 1. oddělení vynesl Českou televizi v roce 2022 k dalšímu titulu nejsledovanější tuzemské televizní skupiny. Podle ředitele programu ČT Milana Fridricha za tím stojí zejména správně nastavený systém kontroly, díky němuž dokáže veřejnoprávní stanice konkurovat komerčním televizím i nové konkurenci ze strany streamingových služeb. Ty podle Fridricha pak nejsou jen konkurencí, ale také partnery. Detaily ale zatím zveřejnit nesmí.
Šéf programu ČT Fridrich: Docent je hit, už chystáme druhou řadu. Maďaři natočili vlastní Most
Leaders
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?