Netflix oddálil katastrofu. Přišel jen o milion diváků a věří v další růst
Seriál Stranger Things opět pomohl zachránit Netflix od katastrofy. Díky úspěchu teenagerské sci-fi internetová televize přišla ve druhém čtvrtletí "pouze" o necelý milion předplatitelů. Odhadovalo se přitom, že úbytek zákazníků bude dvoj- až trojnásobný. Akcie firmy díky tomu posilují.
Americká internetová televize Netflix ve druhém čtvrtletí přišla v celém světě o 970 tisíc předplatitelů. Úbytek byl ale mnohem méně výrazný, než firma dříve předpovídala. Společnost Netflix navíc uvedla, že ve třetím čtvrtletí by se měl počet předplatitelů vrátit k růstu. Akcie podniku po zveřejnění čtvrtletních výsledků výrazně posílily.
Firma v dubnu předpověděla, že ve druhém čtvrtletí ztratí dva miliony předplatitelů. Šokovala tak investory a vyvolala pochybnosti ohledně svých dlouhodobých vyhlídek, akcie se tak z rekordních výšin propadly o 75 procent.
Netflix již v úterý představí výsledky hospodaření za druhé letošní čtvrtletí. Jde o napjatě očekávanou událost, protože se má ukázat, zda největší streamovací služba světa dál přichází o zákazníky a bude muset zásadněji přehodnotit svůj byznys. Akcie Netflixu jen za letošní rok odepsaly téměř 70 procent hodnoty. Bude propad pokračovat?
Podaří se Netflixu zabránit odlivu diváků? Zítřejší výsledky hodně napoví
Názory
Pomoci má levnější předplatné s reklamou
V prvním čtvrtletí firma vykázala první úbytek počtu předplatitelů za více než deset let. Nadále však zůstává dominantním hráčem na trhu, na konci druhého čtvrtletí měla téměř 221 milionů předplatitelů. Ve třetím čtvrtletí počítá s nárůstem počtu předplatitelů o zhruba jeden milion.
Čistý zisk společnosti Netflix se ve druhém čtvrtletí zvýšil na 1,44 miliardy dolarů (zhruba 34,5 miliardy korun) z 1,35 miliardy dolarů před rokem. Tržby meziročně stouply o téměř devět procent na takřka osm miliard dolarů.
Společnost Netflix nyní plánuje podpořit zájem o své služby nabídkou levnějšího předplatného, v jehož rámci by se divákům zobrazovaly reklamy. Tato možnost by se měla podle slov společnosti objevit „zkraje roku 2023“.
Očekávaná čtvrtá série kultovního seriálu Stranger Things se na Netflixu objeví na dvě části. Prvních sedm epizod se krátce po květnové premiéře okamžitě zařadilo mezi nejúspěšnější seriály Netflixu všech dob. Rozuzlení čtvrté řady jde na obrazovky a monitory v pátek 1. července. Netflix nyní prožívá zásadní období, protože ztrácí předplatitele. Stranger Things se mohou stát důležitým zachráncem, píše v analýze Stanislav Šulc.
Stranger Things jako záchrana Netflixu? Seriál má stále úspěch, rozhodne konec čtvrté řady
Enjoy
Čeští diváci mají od poloviny června k dispozici téměř všechny hlavní streamovací služby světa. Co mohou na jednotlivých videotékách zhlédnout? A jak se jednotlivé služby profilují? Zde je stručný přehled v Česku dostupných videoték, jejich profilace, ceny a hlavní lákadla. Letos by pak měla přibýt ještě SkyShowtime, která nabídne zároveň obsah několika služeb včetně Paramount+ a Peacock.
Srovnání streamovacích služeb. Co nabízí Netflix, Disney+, HBO Max, Apple a Amazon
Enjoy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.