Netflix spustí zátah proti sdílení účtů. Zatím jenom ve čtyřech zemích
Netflix představil již dříve oznámený zátah proti sdílení hesel k předplatitelským účtům, a to nejprve ve čtyřech zemích světa. Streamovací společnost tím otestuje zásah proti uživatelům mimo USA před spuštěním stejné akce na domácím trhu. Důvodem k poměrně tvrdému opatření je to, že na hlavním americko-kanadském trhu se Netflixu loni zastavil příliv nových uživatelů, napsal server CNBC.
Netflix představil své dlouho očekávané kroky proti sdílení hesel k účtům uživatelů. V první fázi se to bude týkat uživatelů v Kanadě, na Novém Zélandu, v Portugalsku a Španělsku. Majitelé účtů budou požádáni, aby si nastavili „primární umístění" pro své účty na Netflixu, přičemž mohou mít až dva vedlejší účty pro uživatele, kteří nežijí v dané domácnosti, ale za poplatek, uvedl CNBC. Ten bude činit čtyři eura v Portugalsku, šest eur ve Španělsku a osm eur v ostatních dvou zemích, kterých se to aktuálně týká.
Účty sdílí sto milionů domácností
„V současnosti více než 100 milionů domácností sdílí účty, což ovlivňuje naši schopnost investovat do nových televizních a filmových snímků,” řekl ředitel produktových inovací společnosti Chengyi Long.
Muž, který znovu vymyslel televizi. Nikým menším není Reed Hastings, který v roce 1997 založil poštovní videopůjčovnu Netflix. Z té je nyní největší globální televize světa s původním obsahem bojujícím o Oscary a bavící více než 230 milionů diváků ve 200 zemích světa. Nyní Hastings končí v každodenní operativě. Nová éra Netflixu tak odstartovala právě nyní.
Konec éry zakladatele Netflixu Reeda Hastingse. Muže, který změnil vnímání televize
Leaders
Test přichází nedlouho předtím, než Netflix vytáhne proti sdílení hesel na domácím americkém trhu, což by se mělo stát v březnu. Cena v Kanadě by mohla předpovědět, co bude nakonec největší streamovací služba na světě účtovat při debutu „antisdílecího“ programu v USA.
Uživatelé, kteří chtějí ušetřit dodatečný měsíční poplatek za vedlejší účty, mohou převést dotyčné profily na nový, ovšem rovněž placený účet. Přenesené profily si zachovají nastavení i historii zhlédnutí z původního účtu.
Skupina Prima spustí od středy 8. února vlastní internetovou streamovací službu Prima+. Obsah bude dostupný buď s reklamami, nebo za měsíční předplatné. Do obsahu pro Prima+ skupina během tří let do roku 2025 investuje jednu miliardu korun. Uvedl to generální ředitel Primy Marek Singer. Konkurentem bude zejména služba Voyo další tuzemské komerční televize Nova.
Voyo bude mít konkurenci. Po Nově chystá vlastní streamovací službu i televize Prima
Zprávy z firem
Změny oznámené ve středu budou zavedeny společně s novou podobou stránky pro „správu přístupu a zařízení", která uživatelům umožní spravovat, kdo má přístup k jejich účtům. Netflix uvedl, že na základě zpětné vazby od uživatelů plánuje posléze přehodnotit a vylepšit novou stránku pro správu účtu.
Velká změna pro uživatele přichází poté, co Netflix v polovině ledna zveřejnil čísla o obrovském nárůstu počtu předplatitelů za čtvrté čtvrtletí – o 7,66 milionu, zatímco analytici očekávali jen 4,5 milionu – a oznámil, že zakladatel pro mnohé kultovní společnosti a její generální ředitel Reed Hastings odstoupí.
Americká streamovací služba Netflix má v úmyslu natočit dokument o českém podnikateli Radovanu Krejčířovi, který nyní pobývá v jihoafrickém vězení. Netflix už kvůli svému záměru oslovil Krejčířovy právní zástupce, informoval portál News 365. Právnička Nastasja Otrebskiová to jako svědkyně potvrdila u soudu ve městě Kempton Park, který se zabývá obviněním, že se Krejčíř v roce 2016 pokusil o útěk z vězení.
Vězeň Krejčíř zaujal Netflix. Bude o něm točit dokument
Enjoy
Streamovací služba HBO Max prožívá velmi dobré časy. Seriál Last of Us se stal jedním z největších hitů posledních let, ačkoli má za sebou teprve dvě odvysílané epizody. HBO již dalo zelenou natáčení druhé sezony seriálu natočeného podle kultovní počítačové hry. A novinky hlásí také mimořádný seriál Boj o moc, neboli Succession.
HBO dělá radost fanouškům Last of Us a Boje o moc. Nové série se blíží
Enjoy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.