Netflix zvýšil tržby i zisk. Přesto zklamal investory
Zprávy z firemZatímco předplatitelé Netflixu lámou rekordy sledovanosti, akcioví investoři zůstávají opatrní.
Zatímco předplatitelé Netflixu lámou rekordy sledovanosti, akcioví investoři zůstávají opatrní.
Pohodlně se usaďte, vévodkyně Meghan vás vezme na návštěvu. A bude velká pohoda. Pohoda musí být, i kdyby měla téct krev. Sotva začalo jaro, ale tohohle horkého kandidáta na nejzbytečnější pořad roku bude těžké překonat.
Zoom, Netflix, Peloton nebo méně známý izraelský Fiverr. Hvězdy pandemie, které zažily bouřlivý vzestup, jenž vystřídal tvrdý pád. Jak si vedou „covidové“ akcie dnes? Některým se povedlo negativní vývoj opět obrátit, třeba Netflixu. A taky Zoomu. Nyní se zdá, že podobný příběh by mohla napsat i platforma Fiverr, která propojuje freelancery všech profesí s potřebami jednotlivců i firem.
Streamovací služba Netflix potvrdila své výsostní postavení na trhu audiovizuálních služeb postavených na předplatném. Jako první překonala hranici 300 milionů platících uživatelů, čemuž se konkurence ani neblíží. Hlavními tahouny růstu přitom byly živé sportovní přenosy. Může firma ještě dál růst? Nevyužitou příležitostí zůstává segment hráčů.
Netflix dosáhl dalšího milníku. Počet předplatitelů streamovací služby ve čtvrtém čtvrtletí díky rekordnímu růstu překročil hranici 300 milionů.
Nejočekávanější televizní událost roku? Druhá série Hry na oliheň je rozhodně jedním z kandidátů na tento titul. Tvůrci se pokoušejí navázat na globální fenomén úvodní série, která měla premiéru před třemi lety, tedy v dobách nejtužší pandemie. Pokračování tak před sebou mělo nelehký úkol – pokračovat v zajímavém příběhu, rozšířit vesmír Squid Game do větších kontur a ještě neztratit nic z divácké atraktivity. V prvních dvou cílech uspěl, třetí je o dost složitější.
Někdo se možná těší na novou štědrovečerní pohádku, většina světa a také velká část českých diváků ale vzhlíží k datu 26. prosince. To se totiž na streamovací platformě Netflix objeví druhá řada Hry na oliheň, jihokorejského megahitu z roku 2021. Netflix si od pokračování slibuje hodně, čemuž odpovídá i obří globální kampaň. Tentokrát se část peněz utratila také v Česku, což dokazuje kampaň v metru nebo obří outdoorová reklama u pražského Anděla.
Detektivové ve Francii a Nizozemsku prohledali kanceláře americké mediální společnosti Netflix, a to v rámci předběžného vyšetřování kvůli podezření z daňových úniků. Agentuře Reuters to sdělil zdroj z francouzské justice. Vyšetřování americké streamovací platformy ve Francii bylo podle něj zahájeno v listopadu 2022.
Pokud vám někdo někdy tvrdil, že léto je „okurková sezóna“, tak já si dovolím nesouhlasit. Ty, kteří sledovali boj o žlutý trikot na Tour de France, musely zvedat ze „sedla“ všechny útoky Tadeje Pogačara, a pokud se ze zákulisí ozývaly hlasy, že někdy byl moc „krutý“ ke svým soupeřům, pak to, že jdete za vítězstvím, za mě není nic špatného, protože jen ti, co překonali rekordy, utkví ve vaší paměti.
Koronavirová pandemie od základu proměnila každodenní život většiny lidí. Mnozí získali se zavedením práce z domova více volného času, který trávili sledováním seriálů, nákupy online, virtuálními schůzkami s přáteli nebo třeba cvičením z pohodlí svého obýváku. Změna životního stylu umožnila zrod i zcela nových společností, které se úspěšně prosadily na akciovém trhu. Ekonomické vítěze z období lockdownů v letech 2020 a 2021 ale s odezněním pandemie postihlo tvrdé přistání. Některé pandemické hvězdy dokonce zcela vyhasly, jiné ještě velmi slabě blikají.
Fiona Harvey žaluje americkou streamovací službu nejméně o 170 milionů dolarů (téměř čtyři miliardy korun) kvůli seriálu Sobík (Baby Reindeer). Poznala se v hlavní záporné postavě, která stalkuje hlavního hrdinu. Seriál sám hlásá, že vznikl „podle skutečných událostí“. Harvey poukazuje na celou řadu odchylek od skutečnosti a hlásí, že jí seriál zničil život. Pro Netflix to není první žaloba svého druhu.