Netflix po deseti letech příprav mění šéfa, překvapil trh výsledky
Americký provozovatel streamovací služby Netflix zveřejnil příznivé hospodářské výsledky za čtvrté čtvrtletí, které podle agentur předčily očekávání analytiků. Oznámil rovněž změnu ve vedení: spoluzakladatel společnosti Reed Hastings odchází z funkce výkonného ředitele a předává otěže dlouholetému partnerovi ve vedení Tedovi Sarandosovi a Gregovi Petersovi, jenž má na starosti operace společnosti.
Akcie společnosti, které v loňském roce klesly téměř o 38 procent, vzrostly o 6,1 procenta na 335,05 dolaru při obchodování po uzavření burzy, uvedla agentura Reuters.
Čistý zisk provozovatele americké streamovací služby Netflix ve třetím čtvrtletí meziročně klesl o čtyři procenta na 1,4 miliardy dolarů (35 miliard korun). Firma ale zvýšila tržby a zastavila úbytek předplatitelů, na což její akcie zareagovaly prudkým růstem.
Dravý Netflix je zpět. Zvládl zastavit odliv předplatitelů, investoři to ocenili
Zprávy z firem
Sarandos a Peters budou sdílet titul výkonných ředitelů, zatímco Hastings bude výkonným předsedou. Změna je účinná okamžitě a představuje vyvrcholení desetiletí plánování nástupnictví v představenstvu. Peters i Sarandos byli povýšeni v červenci 2020, v době, která byla pro společnost náročná, dodal Reuters.
Křest ohněm
"Byl to křest ohněm, vzhledem ke covidu a nedávným výzvám v našem podnikání. Ale oba to zvládli neuvěřitelně dobře, takže představenstvo i já věříme, že je ten správný čas dokončit mé nástupnictví," napsal Hastings v příspěvku, ve kterém oznámil svůj odchod.
Seriál, který vychází ze světa Addamsovy rodiny, přilákal k obrazovkám Netflixu tolik lidí, že během pouhého týdne prosledovali rekordní počet hodin. Kolik? Neuvěřitelných 341 milionů. To se nepovedlo ani očekávané čtvrté sérii Stranger Things.
Zapomeňte na Stranger Things, nejsledovanějším hitem Netflixu je temná Wednesday
Enjoy
Hastings odchází ve chvíli, kdy Netflix oznámil, že za tři měsíce do konce prosince loňského roku získala streamovací služba 7,66 milionu nových zákazníků; analytici očekávali v průměru jen 4,5 milionu, poznamenala agentura DPA. Celkově měl Netflix ke konci roku 230,75 milionu předplatitelů.
Pomohla Koruna i Harry & Meghan
"Rok 2022 byl těžký rok s hrbolatým začátkem, ale lepším koncem,“ vysvětlila podle DPA společnost ve výroční zprávě v narážce na slabší první pololetí, kdy ji ubylo 1,2 milionu předplatitelů.
Velká Británie prožívá turbulentní období. Sérii přehmatů, špatných rozhodnutí i stín populismu. Během nastalého chaosu zemřela královna Alžběta, což mnozí interpretovali jako ústup staré éry. Někdejší slávy. Zesnulá královna tak je další z osobností roku 2022 byznysového portálu newstream.cz.
Éru královny Alžběty vystřídala doba Harryho a Meghan. Snad ne napořád
Leaders
O obrat se zasloužila i díla věnovaná britské královské rodině jako populární seriál Koruna (The Crown) a pořad Harry & Meghan, anebo seriál Emily in Paris.
Tržby společnosti vzrostly ve čtvrtém čtvrtletí zhruba o dvě procenta na 7,9 miliardy dolarů (asi 174,5 miliardy korun). Čistý zisk se však meziročně propadl z 607 milionů dolarů na 55 milionů dolarů (z asi 13,4 miliardy korun na 1,2 miliardy korun). Celkově však tato čísla překonala očekávání trhu, dodala DPA.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.