Amazon zahladil loňskou obří ztrátu, přehoupl se do miliardových zisků

Americký internetový prodejce Amazon ve druhém čtvrtletí letošního roku hospodařil se ziskem 6,7 miliardy dolarů (148,1 miliardy Kč) po ztrátě dvě miliardy dolarů ve stejném období předchozího roku. Tržby se zvýšily o 11 procent na 134,4 miliardy dolarů.
Hospodaření firmy podpořil pokračující růst v divizi cloudových služeb a změny, které pomohly dodávat zboží zákazníkům rychleji a levněji, vyplývá to z prohlášení, které zveřejnila firma v noci na dnešek. Největší internetový obchod světa se loni v prvním čtvrtletí propadl do ztráty poprvé od roku 2015.
Mezi dvaceti nejinovativnějšími firmami světa je 15 ze Spojených států a jen dvě z Evropy. Na vzestupu jsou čínské společnosti.
Apple dominuje žebříčku inovací. Následuje Tesla a Amazon
Leaders
Amazon se snaží udržet si pozici největšího světového poskytovatele cloudových služeb a internetového prodejce. Výsledky překonaly očekávání analytiků, kteří v anketě agentury FactSet očekávali zisk jen 3,64 miliardy dolarů a zvýšení tržeb o 8,5 procenta. Amazon loni vykázal ztrátu kvůli odpisu investice do výrobce elektromobilů Rivian Automotive.
Lukrativní cloudový trh
Tržby z lukrativních cloudových služeb Amazon Web Services (AWS) vzrostly o 12 procent na 22,1 miliardy dolarů. Analytici pozorně sledují výkon cloudové divize, která je lídrem na trhu v tomto odvětví.
Tržby divize internetového maloobchodu stouply o pět procent, což je nejlepší výsledek od třetího čtvrtletí loňského roku. Výkon divize po pandemickém prudkém růstu dramaticky zpomalil. Firmě se také podařilo snížit náklady a rychleji doručovat služby díky novému modelu regionalizace. Tržby z prodeje v kamenných obchodech se zvýšily o sedm procent.
Americká společnost Amazon jedná s telekomunikačními firmami o levném či bezplatném volání ve Spojených státech pro předplatitele své služby Prime. S odvoláním na informované zdroje to uvedla agentura Bloomberg. Akcie velkých telefonních operátorů v USA i Německu na zprávu reagovaly silným propadem kvůli možnému odlivu klientů.
Amazon chce ovládnout americký telekomunikační trh. Nabídne volání zdarma
Zprávy z firem
Ve třetím čtvrtletí Amazon očekává konsolidované tržby v rozmezí 138 miliard až 143 miliard dolarů. To je více, než čekají analytici, uvedla agentura DPA.
Amazon je největším internetovým obchodem na světě, spolu s firmami Google, Apple a Microsoft patří k takzvané velké čtyřce technologických firem světa. V České republice Amazon působí od roku 2013, celkem investoval přes 26 miliard korun. První distribuční centrum Amazonu bylo v Česku otevřeno v roce 2015 v obci Dobrovíz. V tuzemsku nyní společnost zaměstnává přes 4000 lidí.
Malý krok pro lidstvo, ale velký pro Amazon. Internetový gigant chce v následujících měsících vypustit do vesmíru tisíce satelitů. Do konce příštího roku přes ně začne nabízet internetové připojení. Investice do služby, která bude konkurovat například Starlinku Elona Muska, bude stát zhruba deset miliard dolarů. A ani sám Jeff Bezos si není jistý návratností této investice. Je dost možné, že k tomu nikdy nedojde, napsal deník The Wall Street Journal.
Amazon se chystá do vesmíru. Příští rok spustí satelitní internet
Money
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.