CSG oznámila obří zbrojní kontrakt, jméno zákazníka tají
Skupina Czechoslovak Group (CSG) podnikatele Michala Strnada získala mnohamiliardový kontrakt na dodávky malorážové munice pro ministerstvo obrany státu z jihovýchodní Asie. Jméno zákazníka, typ munice ani objem firma nezveřejnila z bezpečnostních důvodů.
Skupina Czechoslovak Group (CSG) získala významný kontrakt na dodávky malorážové munice pro ministerstvo obrany státu z jihovýchodní Asie. Hodnota kontraktu je ve stovkách milionů amerických dolarů, tedy ve vysokých jednotkách miliard korun, uvedl v tiskové zprávě mluvčí skupiny Andrej Čírtek.
Munice za miliardy míří do Asie z Evropy i USA
Výrobu pokryjí podniky divize CSG Ammo+, jednoho z největších výrobců malorážové munice v západním světě. Portfolio zahrnuje závody v Evropě i USA, které dodávají civilní i vojenské zákazníky.
„Kontrakt potvrzuje naši schopnost dodávat velké objemy munice v nejvyšší kvalitě,“ uvedl CEO divize Petr Marijczuk. „Díky propojení evropských a amerických kapacit nabízíme klientům jistotu dodávek i flexibilitu. Zásadně rozšiřujeme dodávky pro obranný a bezpečnostní segment,“ dodal.
Typ munice ani konkrétní objem firma nezveřejnila z bezpečnostních důvodů.
Tržby 100 největších výrobců zbraní na světě v loňském roce vzrostly o 5,9 procenta na rekordních 679 miliard dolarů (14,1 bilionu korun). Poptávku podpořily války na Ukrajině a v Pásmu Gazy a růst vojenských výdajů jednotlivých zemí. Nejvyšší růst ze všech firem v žebříčku přitom zaznamenala česká společnost Czechoslovak Group, jejíž tržby vzrostly o 193 procent, částečně kvůli vládnímu projektu na dodávku dělostřeleckých granátů pro Ukrajinu, vyplývá ze zprávy, kterou zveřejnil Stockholmský mezinárodní ústav pro výzkum míru.
Strnad vládne zbrojařům. Jeho CSG zaznamenala celosvětově nejvyšší růst tržeb
Zprávy z firem
Diverzifikace trhů a posílení na globálním poli
Nový kontrakt navazuje na dlouhodobou strategii CSG diverzifikovat své trhy a expandovat na klíčové zahraniční destinace. Region jihovýchodní Asie patří z pohledu obranných dodávek k nejrychleji rostoucím na světě.
CSG jako globální průmyslově-technologická skupina vlastní závody v Evropě, USA i Asii a zaměstnává přes 14 tisíc lidí. Mezi klíčové firmy patří Tatra Trucks, Excalibur Army, MSM Group, americká The Kinetic Group či český výrobce radarů Eldis. Tržby skupiny v roce 2024 dosáhly 5,2 miliardy eur (podle aktuálního kurzu asi 126,3 miliardy korun). Zisk EBITDA při zahrnutí celoročních výsledků Kinetic Group činil 1,4 miliardy eur (34 miliard korun).
Letos skupina mimo jiné koupila většinový podíl ve zbrojovce ZVI Vsetín, která je tradičním výrobcem středorážové munice. Získala také většinový podíl ve společnosti MUST Solutions, srbském vývojáři a výrobci pokročilých pohonných jednotek pro bezpilotní prostředky.
Průmyslově-technologická skupina Czechoslovak Group (CSG) podnikatele Michala Strnada získala dvě významná mezinárodní ocenění v oblasti korporátního financování. Na letošních Global Banking & Markets Awards uspěla v kategoriích Corporate Treasury and Funding Team of the Year a Global Banking & Markets Deal of the Year. Vyhlášení proběhlo 26. listopadu na slavnostním ceremoniálu v Istanbulu, kde CSG zastupoval člen představenstva a finanční ředitel Zdeněk Jurák.
Strnadova CSG získala dvě prestižní ocenění za financování i emisi dluhopisů
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.