Zbrojař Strnad koupil většinu v italském výrobci olympijských pušek
Průmyslově-technologický holding Czechoslovak Group (CSG) miliardáře Michala Strnada kupuje 80procentní podíl v italské rodinné firmě Armi Perazzi, která vyrábí brokovnice pro lovce a sportovce. Zbylých 20 procent zůstane potomkům zakladatele firmy, jehož rodina podnik nadále povede. Cena transakce zůstává tajná.
Pro Czechoslovak Group je to v poslední době další akvizice v Itálii, koncem loňského roku získala firma většinový podíl v předním výrobci malorážové munice Fiocchi Munizioni. Cenu transakce neuvedli.
Motivací CSG ke koupi Armi Perazzi bylo podle majitele firmy Michala Strnada mimo jiné „posílení mezinárodní prestiže a známosti CSG jako globální a inovativní průmyslové skupiny expandující v Evropě i USA“, stojí v oznámení firmy. Armi Perazzi je nejen prestižní značkou v oboru střelných zraní pro sportovní střelce a elitní lovce, ale je i stabilní a prosperující firmou. Společnost má pobočky v Itálii a Kalifornii a své výrobky exportuje do 50 zemí. Její tržby za rok 2021 podle CSG činily 14,3 milionu eur (zhruba 350 milionů korun).
Průmyslově-technologická skupina Czechoslovak Group miliardáře Michala Strnada představila aktualizované logo se symbolem štítu. Autorem návrhu nové vizuální identity skupiny je grafické studio Dynamo design. Nové logo má odrážet přeměnu skupiny v globálního hráče. Skupina CSG má nové logo. Podtrhuje globální ambice Strnadova byznysu
Zprávy z firem
Armi Perazzi založil v roce 1957 italský puškař Daniele Perazzi a firma ročně vyrobí okolo 1500 zbraní. Specializuje se na brokovnice pro sportovní disciplínu trap a pro lov. Podle mluvčího CSG Andreje Čírtka tyto zbraně pomohly střelcům z různých zemí získat 62 olympijských medailí na 11 olympiádách a jedním z držitelů zbraně od Perazzi je i český zlatý medailista z her v Pekingu David Kostelecký.
Holding Czechoslovak Group, jehož hlavními obory jsou strojírenství, automobilový, železniční, letecký a obranný průmysl, v polovině října oznámil, že kupuje od americké firmy Vista Outdoor její muniční divizi Sporting Products, jejíž součástí je řada značek a výrobců malorážové munice a jejích komponentů v USA. Cena obchodu byla 1,91 miliardy dolarů (zhruba 45 miliard korun). Podmínkou jeho dokončení je souhlas akcionářů výrobce malorážové munice společnosti Vista Outdoor a národních regulačních úřadů.
Poradce vlády pro národní bezpečnost Tomáš Pojar se vrátil ze zahraniční mise vlády do Afriky plný nadšení. Že nebyl premiér Fiala přijat v Nigérii na rozdíl od diplomatů nepovažuje za takový průšvih. Hlavní podle Pojara je, že se Česku otevírají v Africe nové exportní možnosti.Dalibor Martínek: Nový směr české ekonomiky? Budou to zbraně. A druhým Baťou se stane Strnad
Názory
Průmyslově-technologický holding Czechoslovak Group (CSG) kupuje od americké firmy Vista Outdoor její muniční divizi Sporting Products, jejíž součástí je řada značek a výrobců malorážové munice a jejích komponentů ve Spojených státech. Cena obchodu je 1,91 miliardy dolarů, v přepočtu zhruba 45 miliard korun. Mnohamiliardový obchod Czechoslovak Group. Strnadova zbrojovka kupuje muniční divizi americké Vista Outdoor
Zprávy z firem
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?