Mercedes už Číňany nebaví. Raději si kupují levné domácí elektromobily

Strasti evropských automobilek nekončí. Další negativní zprávou je propad prodejů německé automobilky Mercedes-Benz na čínském trhu. Tamní spotřebitelé dávají přednost domácím elektromobilům.
Ve třetím čtvrtletí zaznamenal německý výrobce automobilů Mercedes-Benz propad na čínském trhu o 27 procent, uvedla agentura Bloomberg. Podle ní je to způsobeno útlumem výdajů tamních spotřebitelů po luxusních automobilech a stále silnější dominanci čínských výrobců elektrických vozidel.
Problémy nejen v Číně
A nejen na asijském trhu se automobilce nedaří. Koncernu se meziročně snížily i globální prodeje automobilů, a to o 12 procent. Ve Spojených státech klesly dodávky dokonce o 17 procent, což je důsledek nejistoty kolem dovozních cel.
Ovšem nejen Mercedes nemá v Číně na růžích ustláno. Tlaku tam čelí i jeho rivalové v podobě BMW a Porsche. I tyto evropské automobilky čelí tvrdší konkurenci ze strany domácích značek jako BYD či Xiaomi. Ty dokážou nabídnout technologicky pokročilé elektromobily za výrazně nižší ceny. Výsledkem je cenová válka, která tlačí marže výrobců luxusních vozů dolů.
Německá automobilka BMW slavnostně otevřela novou továrnu na výrobu elektromobilů v maďarském městě Debrecín. Investice do továrny činí dvě miliardy eur, tedy téměř 49 miliard korun, a zahrnují rovněž závod na baterie. Informovala o tom agentura APA.
BMW v Maďarsku otevřela továrnu na elektromobily. Orbán neskrýval nadšení
Zprávy z firem
Zájem o dražší elektromobily přitom slábne i jinde. Evropský trh stagnuje a americké clo komplikuje export. Některé automobilky proto mění strategii – omezují náklady a vracejí investice zpět do spalovacích a hybridních modelů. Například Ferrari se ale snaží jít proti proudu: už tento týden představí svůj první plně elektrický model.
U Mercedesu sice pomohl zájem o elektrický sedan CLA, který zvýšil čtvrtletní prodeje elektromobilů o 22 procent oproti předchozímu období, v meziročním srovnání však zůstaly výsledky beze změny. Prémiové modely EQS a EQE zákazníky příliš nezaujaly, což vyvolává pochybnosti o strategii šéfa koncernu Oly Källeniuse, jenž se snaží značku posunout do vyššího segmentu elektrické mobility.
Určitou útěchou jsou alespoň užitkové vozy: Mercedes-Benz Van prodal ve třetím čtvrtletí 83 800 vozů, což představuje pokles o osm procent oproti loňsku, avšak prodej elektrických dodávek téměř dvojnásobně vzrostl na 8 600 kusů.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.