McDonald´s kvůli inflaci zvýšil ceny, poklesu tržeb to nezabránilo

Americkému provozovateli restaurací rychlého občerstvení McDonald's ve třetím čtvrtletí klesl čistý zisk o osm procent na 1,98 miliardy dolarů (zhruba 48,4 miliardy korun). Celkové tržby klesly o pět procent, přičemž záchranou pro období od července do září se staly alespoň tržby provozoven otevřených minimálně rok, které stouply o 9,5 procenta. Jejich růst tak překonal očekávání analytiků, kteří jej podle průzkumu společnosti Refinitiv odhadovali pouze na 5,8 procenta.
K růstu ve starších provozech přispěly vyšší ceny a větší návštěvnost poboček ve Spojených státech, kde spotřebitelé kvůli vysoké inflaci – nejvyšší za zhruba 40 let – hledají levnější možnosti stravování. Společnost McDonald's sice podobně jako další provozovatelé rychlého občerstvení musela kvůli stoupajícím nákladům na suroviny zvýšit ceny, její jídla jsou však stále levnější než v běžných restauracích, napsala agentura Reuters.
Vše o inflaci čtěte zde
Návštěvnost poboček společnosti McDonald's ve Spojených státech, které jsou největším trhem firmy, se ve třetím čtvrtletí zvýšila o 6,2 procenta. V celém sektoru restaurací s rychlým občerstvením v USA přitom návštěvnost podle analytické firmy Placer.ai stoupla pouze o 0,8 procenta.
Celkové tržby společnosti McDonald's se snížily o pět procent na 5,87 miliardy dolarů. Překonaly však očekávání analytiků, kteří je odhadovali na 5,7 miliardy dolarů. Na hodnotu tržeb mimo Spojené státy měl negativní vliv silnější kurz dolaru, upozornila agentura AP.
Každý si myslí, že Starbucks prodává kávu. To je sice pravda, ale společnost se chytrým trikem stala neortodoxní bankou, které lidé svěřují peníze, aniž by si je mohli někdy vybrat. Firma tak může hospodařit s 1,7 miliardou dolarů, za které neplatí žádný úrok.
Starbucks si půjčuje bez úroku. Od svých zákazníků
Money
Za druhé čtvrtletí ohlásil McDonald´s pokles zisku o desítky procent. Důvodem bylo, že se po začátku ruské invaze na Ukrajině stáhl z ruského trhu. Stalo se tak po více než třech desetiletích v Rusku. Nebylo to ale zadarmo – v důsledku toho firma zaznamenala odpis aktiv ve výši 1,2 až 1,4 miliardy dolarů (28,6 až 33,4 miliardy korun), uvedl k výsledkům za druhé čtvrtletí McDonald´s.
Poprvé za 14 let od globální krize započaté v roce 2008 zdražila světová jednička v rychlém občerstvení McDonald’s své cheeseburgery v Británii. Kvůli neúprosnému růstu nákladů, zejména energií, jeho cena stoupla o celou pětinu, uvedl server CNBC.
McDonald’s poprvé od krize zdražil v Británii cheeseburger. Pořád je levnější než v Česku
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.