Škoda táhne koncern: česká značka zvyšuje zisk, Volkswagen se propadá
 
                            České automobilce Škoda Auto se v letošním roce daří navzdory obtížné situaci v rámci skupiny Volkswagen. Podle výsledkové zprávy koncernu zvýšila Škoda Auto v prvních třech čtvrtletích roku provozní zisk meziročně o 5,4 procenta na 1,79 miliardy eur (zhruba 43,6 miliardy korun). Tržby vzrostly o 9,5 procenta na 22,34 miliardy eur. Růst zisku i tržeb tak potvrzuje stabilní pozici české značky v rámci skupiny i evropského trhu.
Mateřská společnost Volkswagen Group naproti tomu zaznamenala prudký pokles provozního zisku. Za prvních devět měsíců roku činil 5,4 miliardy eur (131,6 miliardy korun), což je meziroční propad o 58 procent. Tržby koncernu sice mírně vzrostly o 0,6 procenta na 239 miliard eur, nicméně výsledky výrazně ovlivnily miliardové náklady spojené s americkými cly a změnou strategie značky Porsche.
Ve třetím čtvrtletí Volkswagen dokonce vykázal provozní ztrátu 1,3 miliardy eur. Prodej automobilů celé skupiny přitom mírně vzrostl o 1,8 procenta na 6,6 milionu vozů.
Škoda Auto táhne koncern
Zatímco tedy mateřský koncern čelí náročnému období, Škoda Auto zůstává jedním z jeho nejziskovějších pilířů a pokračuje v růstu navzdory globálním výzvám automobilového trhu.
Česká automobilka v období od ledna do září prodala celkem 870 tisíc vozů, což je o 7,5 procenta více než před rokem. Za růstem prodeje stála zejména silná poptávka po sportovně-užitkových vozech Elroq a Enyaq s elektrickým pohonem. Škoda Auto se tak stala jednou z nejúspěšnějších automobilek na evropském trhu s automobily s čistě elektrickým pohonem, uvedl Volkswagen.
Automobilka Škoda Auto provozuje tři výrobní závody v České republice. Výrobní kapacity má také v dalších zemích, například v Číně, Indii a na Slovensku.
Automobilový koncern Volkswagen nevyloučil, že bude muset kvůli problémům s dodávkami čipů od nizozemské společnosti Nexperia krátkodobě omezit výrobu. S odvoláním na interní dokument firmy o tom informovala ve středu  agentura DPA. 
	Volkswagen nemá čipy. Hrozí, že do týdne zastaví výrobu
		Zprávy z firem
		
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.
 
				 
                             
 
 
 
                             
	 
 
 
 
                             
                             
 
 
