Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Škoda Auto loni zvýšila odbyt o 7 procent

Škoda Auto vloni zvýšila odbyt o sedm procent
ČTK
 ČTK

Celosvětový odbyt automobilky Škoda Auto se v loňském roce zvýšil o 6,9 procenta na 926 600 vozů. Vyplývá to z údajů, které zveřejnil mateřský koncern Volkswagen. Odbyt celé skupiny Volkswagen vloni nicméně klesl o 2,3 procenta na 9,027 milionu vozů, a to zejména kvůli slabší poptávce v Číně.

Skupina Volkswagen zahrnuje vedle Škody řadu dalších značek. Kromě vlajkové značky VW jsou to například Audi, Porsche, Seat, Bentley či Lamborghini. Koncern vloni zvýšil odbyt na americkém kontinentu. V Evropě však jeho odbyt stagnoval a v Číně se propadl o téměř deset procent.

Koncern již minulý týden oznámil, že globální odbyt jeho vlajkové značky VW se v loňském roce bez zahrnutí užitkových vozidel snížil o 1,4 procenta na zhruba 4,8 milionu vozů. Odbyt luxusní značky Audi klesl o téměř 12 procent na 1,67 milionu vozů, zatímco odbyt španělských značek Seat a Cupra vzrostl o 7,5 procenta na více než 558 tisíc vozů.

„V obtížném tržním prostředí jsme v roce 2024 dodali zákazníkům celkem devět milionů vozů,“ uvedl koncernový šéf Oliver Blume. „V segmentu plně elektrických vozidel je skupina s velkým náskokem lídrem evropského trhu,“ dodal.

Odbyt plně elektrických automobilů z koncernu Volkswagen na evropském trhu se vloni nicméně snížil o 5,2 procenta na 447 900 vozů. Na globálním trhu pak jejich odbyt klesl o 3,4 procenta na 744 800 vozů. Celosvětový odbyt plně elektrických automobilů značky Škoda se vloni snížil o 2,6 procenta na 79 600 vozů.

Škoda propouštět nehodlá

Volkswagen nyní v Německu pracuje na úsporných opatřeních, která jsou podle vedení nutná kvůli rostoucí konkurenci a klesající poptávce. Firma začátkem září varovala, že by mohla poprvé ve své historii přikročit k uzavírání závodů v Německu. Minulý měsíc se sice dohodla s odboráři, že žádné německé továrny zavírat nebude, přesto hodlá v příštích šesti letech v Německu zrušit přes 35 tisíc pracovních míst.

Škoda Auto koncem listopadu uvedla, že nyní navzdory složité situaci v automobilovém průmyslu neplánuje propouštění kmenového personálu. Škoda Auto zaměstnává zhruba 37 tisíc lidí a v České republice provozuje tři výrobní závody. Má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství.

Klaus Zellmer

Šéf Škodovky: Nesázejme jen na elektroauta, zákazníci chtějí výběr z více pohonů

„Abychom zůstali ekonomicky úspěšní, musíme preference zákazníků respektovat a ponechat jim otevřené technologické možnosti na cestě k dekarbonizaci evropského vozového parku,“ uvedl Klaus Zellmer.

Přečíst článek

Národní dopravce České dráhy (ČD) v loňském roce do provozu uvedl 144 nových vlaků za téměř 19 miliard korun

Rekordní rok pro České dráhy. Dopravce uvedl do provozu vlaky za 19 miliard

Národní dopravce České dráhy (ČD) v loňském roce do provozu uvedl 144 nových vlaků za téměř 19 miliard korun, uvedl ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Z hlediska modernizace vozového parku jde o rekordní rok. Pro dálkové linky dráhy převzaly osm vlaků ComfortJet, na regionálních trasách dráhy začaly provozovat nové RegioPantery a RegioFoxy. Letos dráhy do konce roku plánují nasadit do provozu 14 z 20 objednaných ComfortJetů pro dálkovou dopravu.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Doporučujeme