Blume končí v čele Porsche. Investoři ztratili trpělivost

Šéf Volkswagenu Oliver Blume skončí v čele Porsche. Z funkce stahuje pod tlakem akcionářů i kvůli slabým výsledkům. Automobilka se chystá do roku 2029 zrušit téměř dva tisíce pracovních míst.
Šéf německého automobilového koncernu Volkswagen Oliver Blume se vzdá vedení značky luxusních vozů Porsche. Ta už začala hledat jeho nástupce. Informoval o tom dnes německý podnikatelský časopis WirtschaftsWoche, který se odvolává na zdroje obeznámené se situací.
Výrobce luxusních sportovních vozů Porsche v roce 2022 vstoupil na frankfurtskou akciovou burzu. Jeho většinovým vlastníkem ale zůstal koncern Volkswagen, jehož součástí je také Škoda Auto.
Skutečnost, že Blume řídí celý koncern Volkswagen a zároveň i samotnou značku Porsche, je podle listu WirtschaftsWoche často terčem kritiky, zejména ze strany akcionářů. Tlak na změnu navíc zvyšují zhoršující se hospodářské výsledky automobilky Porsche.
Akcie společnosti Porsche od vstupu na burzu, tedy zhruba za uplynulé tři roky, ztratily více než 40 procent hodnoty. Provozní zisk podniku se v letošním prvním pololetí meziročně propadl zhruba o dvě třetiny na miliardu eur (24,5 miliardy Kč). Tržby se snížily téměř o sedm procent na 18,2 miliardy eur.
Automobilka Porsche už na začátku roku oznámila, že hodlá do roku 2029 zrušit asi 1900 pracovních míst. Opatření by se mělo týkat aktivit podniku v oblasti německého města Stuttgart, kde má Porsche sídlo.
Německý výrobce luxusních sportovních automobilů Porsche plánuje další kolo tvrdých úsporných opatření. Zatím však není jasné, zda budou tato opatření zahrnovat také snižování počtu zaměstnanců. Informovala o tom v pátek agentura DPA s odvoláním na dopis, který zaměstnancům rozeslal předseda představenstva Porsche Oliver Blume.
Šéf Porsche přichází s opatrným varováním: Přijdou další škrty
Zprávy z firem
Porsche se stává chudým příbuzným zářící Škody. Značka pro masový trh vydělává více peněz než producent luxusních sportovních vozů, píše agentura Bloomberg. Podle autora článku na jejím webu to dosavadní svět automobilů obrací naruby.
Bloomberg: Značka Porsche se stává chudým příbuzným zářící Škody
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.