Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Bloomberg: Značka Porsche se stává chudým příbuzným zářící Škody

Bloomberg: Značka Porsche se stává chudým příbuzným zářící Škody
iStock
 ČTK

Porsche se stává chudým příbuzným zářící Škody. Značka pro masový trh vydělává více peněz než producent luxusních sportovních vozů, píše agentura Bloomberg. Podle autora článku na jejím webu to dosavadní svět automobilů obrací naruby.

Obě značky patří pod koncern Volkswagen, který v pátek oznámil hospodářské výsledky. Vyplývá z nich, že česká značka známá praktickými a cenově dostupnými vozy je mnohem výdělečnější než značka, která prodává jedny z nejžádanějších a nejdražších aut na světě a je samostatně kótovaná na burze.

Škoda vykázala ve druhém čtvrtletí provozní zisk 739 milionů eur (18,1 miliardy korun), dosud její nejlepší kvartální výsledek. Provozní zisk z tržeb činil 9,5 procenta, což je podle Bloombergu ohromující úroveň, na kterou by byl hrdý i výrobce prémiových automobilů.

Naproti tomu automobilka Porsche dosáhla podle Bloombergu „směšného“ provozního zisku 154 milionů eur. Ačkoli tato částka zahrnuje jednorázové odpisy, představuje marži pouze 1,9 procenta. O rok dříve se automobilka Porsche ještě mohla chlubit marží 17,8 procenta.

Automobilky, které prodávají drahé vozy, se obvykle pyšní mnohem vyššími ziskovými maržemi. Například Ferrari je v tomto směru díky svým velmi bohatým a věrným zákazníkům třídou samo pro sebe.

„Nyní se však nacházíme v převráceném automobilovém světě, kde kombinace amerických cel a sílící čínské konkurence pokořila globální giganty jako Porsche, zatímco značky s regionálnějším zaměřením, jako je Škoda, mohou být klidnější,“ píše autor článku. Dodává, že Škoda svůj mateřský koncern Volkswagen, který zhoršil celoroční výhled, ochránila před ještě mnohem horším výsledkem. A končí otázkou, kdo by si to byl pomyslel.

Češi jdou po elektromobilech. Víc jich letos v EU nakoupili jen Španělé

Česko zaznamenalo v prvním pololetí druhý nejvyšší růst počtu registrací nových elektromobilů v Evropské unii. S navýšením prodeje o 67 procent skončilo hned za Španělskem, kde registrace vzrostly o 84 procent. Celý evropský trh s elektromobily rostl o 22 procent. V podílu elektromobilů však ČR stále výrazně zaostává a s šesti procenty mu patří až 17. příčka. Vyplývá to z aktuálních údajů Centra dopravního výzkumu.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Blume končí v Porsche, neustál tlak akcionářů. Místo něj může přijít exšéf McLarenu

Přečíst článek
Doporučujeme