Bloomberg: Značka Porsche se stává chudým příbuzným zářící Škody
Porsche se stává chudým příbuzným zářící Škody. Značka pro masový trh vydělává více peněz než producent luxusních sportovních vozů, píše agentura Bloomberg. Podle autora článku na jejím webu to dosavadní svět automobilů obrací naruby.
Obě značky patří pod koncern Volkswagen, který v pátek oznámil hospodářské výsledky. Vyplývá z nich, že česká značka známá praktickými a cenově dostupnými vozy je mnohem výdělečnější než značka, která prodává jedny z nejžádanějších a nejdražších aut na světě a je samostatně kótovaná na burze.
Škoda vykázala ve druhém čtvrtletí provozní zisk 739 milionů eur (18,1 miliardy korun), dosud její nejlepší kvartální výsledek. Provozní zisk z tržeb činil 9,5 procenta, což je podle Bloombergu ohromující úroveň, na kterou by byl hrdý i výrobce prémiových automobilů.
Naproti tomu automobilka Porsche dosáhla podle Bloombergu „směšného“ provozního zisku 154 milionů eur. Ačkoli tato částka zahrnuje jednorázové odpisy, představuje marži pouze 1,9 procenta. O rok dříve se automobilka Porsche ještě mohla chlubit marží 17,8 procenta.
Automobilky, které prodávají drahé vozy, se obvykle pyšní mnohem vyššími ziskovými maržemi. Například Ferrari je v tomto směru díky svým velmi bohatým a věrným zákazníkům třídou samo pro sebe.
„Nyní se však nacházíme v převráceném automobilovém světě, kde kombinace amerických cel a sílící čínské konkurence pokořila globální giganty jako Porsche, zatímco značky s regionálnějším zaměřením, jako je Škoda, mohou být klidnější,“ píše autor článku. Dodává, že Škoda svůj mateřský koncern Volkswagen, který zhoršil celoroční výhled, ochránila před ještě mnohem horším výsledkem. A končí otázkou, kdo by si to byl pomyslel.
Česko zaznamenalo v prvním pololetí druhý nejvyšší růst počtu registrací nových elektromobilů v Evropské unii. S navýšením prodeje o 67 procent skončilo hned za Španělskem, kde registrace vzrostly o 84 procent. Celý evropský trh s elektromobily rostl o 22 procent. V podílu elektromobilů však ČR stále výrazně zaostává a s šesti procenty mu patří až 17. příčka. Vyplývá to z aktuálních údajů Centra dopravního výzkumu.
Češi jdou po elektromobilech. Víc jich letos v EU nakoupili jen Španělé
Money
ZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Myslet na budoucnost. To je hlavní téma zimního vydání magazínu Newstream CLUB. Hvězdou magazínu je Rony Plesl, který v rozhovoru poodkrývá velké plány pro další roky, které chce strávit v novém ateliéru za Prahou. Dále si můžete přečíst rozhovor s miliardářem a investorem Michalem Zahradníčkem, který před rokem otevřel fond Life BioCEEd a hledá skryté poklady ve vědeckých laboratořích.
Se svými vizemi budoucnosti se podělí i další výrazné figury českého veřejného dění včetně technologického evangelisty Petra Máry nebo ekonoma a filozofaTomáše Sedláčka.
O zachování hodnot, tradic a budování odkazu hovoří Štěpán Laichter, který opravuje rodový dům na pražských Vinohradech od architekta Kotěry.
Čeští a slovenští dolaroví milionáři prožívají dobré časy. A to nikoli jen kvůli úspěchům v podnikání, ale také díky situaci na trzích, ukazuje nejnovější vydání Wealth Reportu, který ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd připravila J&T Banka. Výnosy z akcií se vůbec poprvé staly hlavním zdrojem příjmů, když překonaly i výnosy z podnikání. A co je neméně podstatné: většina respondentů očekává, že dobře bude i nadále, třeba kvůli investicím do private equity. Kam dále tuzemští milionáři investují? I to zjistíte v novém vydání magazínu Newstream CLUB.
Desáté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo magazínu se můžete těšit opět na jaře.