Z Porsche se za týden na burze stala nejhodnotnější evropská automobilka

Firma Porsche se stala na burze nejhodnotnější evropskou automobilkou. Její akcie se vyšplhaly na 93 eur (2277 korun), což výrobce luxusních sportovních vozů ohodnotilo na 85 miliard eur (dva biliony korun). Společnost tak co do ocenění předstihla svůj mateřský koncern Volkswagen.
S akciemi Porsche se jako se samostatným titulem začalo obchodovat minulý týden. Začátkem tohoto týdne oslabovaly spolu s poklesem celého trhu, ale poté je svými nákupy podpořily investiční banky.
Mateřská společnost Volkswagen má nyní tržní hodnotu 77,7 miliardy eur. Třetí nejoceňovanější evropskou automobilkou je s 57,2 miliardy eur Mercedes-Benz a za ním následuje Stellantis s 39,7 miliardy eur.
Generální ředitel Volkswagenu Oliver Blume povzbuzen úspěchem Porsche tento týden oznámil, že nařídil i ostatním koncernovým značkám, aby se začaly připravovat na vstup na burzu. Neupřesnil ale, zda jsou další vstupy koncernových značek skutečně v plánu.
O akcie automobilky Porsche je zájem, po vstupu na burzu dnes otevřely na 84 eurech. Dopoledne se vyšplhaly až na 86,76 eura, ale v závěru se dostaly zpět na emisní cenu 82,50 eura. Primární veřejná nabídka (IPO) akcií Porsche je největší na frankfurtské burze od roku 1996, kdy tam vstoupil Deutsche Telekom. Primární veřejná nabídka automobilku Porsche ohodnocuje na 75 miliard eur (1,85 bilionu korun).
Akcie Porsche strhly pozornost investorů. Frankfurt zažil největší IPO za čtvrt století
Trhy
Škoda, Audi, Lamborghini, Bentley, Seat i Cupra. To jsou značky, které si zřejmě nanečisto zkusí přípravy vstupu na burzu. Alespoň takový je plán nynějšího šéfa koncernu VW Olivera Bumeho.
Šéf VW po úspěchu Porsche chce na burzu vyslat i další značky, včetně Škody. Tréninkově, zatím
Zprávy z firem
Primární úpis akcií značky Porsche odstartuje již zítra. Volkswagen uvedl, že očekává prodej akcií v hodnotě 9,4 miliardy eur, což by značku ocenilo na 70 a75 miliard eur. Zájem mají největší investiční fondy světa. Prodej akcií však komplikuje provázanost Porsche a mateřského Volkswagenu.
Podíl v Porsche chtějí Katařani i Norský penzijní fond
Zprávy z firem
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?