Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Výstavba linky D na rok uzavře frekventovanou stanici metra Pankrác. A prodlouží tramvajovou trať

metro D
Profimedia
 ČTK

V Praze se od 1. ledna 2025 na rok uzavře stanice metra C Pankrác. Důvodem je výstavba přestupu na stejnojmennou stanici budované linky metra D. Zároveň dopravní podnik (DPP) zrekonstruuje stávající stanici. Současně s opravami se prodlouží tramvajová trať z Pankráce na roh ulic Budějovická a Na Strži. Vyplývá to z dokumentu, který schválili pražští radní.

Reklama

Dopravní podnik začal loni stavět novou linku metra D z Pankráce do Písnice. Jako první vzniká úsek z Pankráce na Olbrachtovu, který vyjde na 14,5 miliardy korun a jehož součástí je i nová stanice Pankrác s přestupem na linku C. Práce potrvají 90 měsíců, tedy asi sedm a půl roku. DPP vybral dodavatele pro druhý úsek z Olbrachtovy na Nové Dvory, avšak proti výběru se ohradil jeden z uchazečů.

„Pečlivou koordinací více akcí do jednoho celku zkracujeme celkovou dobu omezení a uzavírek. Cílem je minimalizovat dopady na cestující MHD i řidiče,” uvedl  náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti).

Budova projde rekonstrukcí

Prahu čeká další miliardová investice: „Sherwood“ zmizí a z Hlaváku se konečně stane nádraží hodné metropole

Přibydou stromy, tramvajová zastávka a ubydou zbytečná parkoviště. Praha má s Hlavním nádražím velké plány, které by se mohly začít realizovat do dvou let.

Přečíst článek

Modernější stanice Pankrác

Hlavním předmětem prací je podle dokumentu vyústění přestupního tunelu mezi linkami na nástupiště nynější stanice metra C, a to včetně úpravy a výměny pohyblivých schodů do vestibulu, a zároveň i výstupu do vestibulu před obchodním centrem Arkády Pankrác. Současně s tím chce DPP v nynější stanici zmodernizovat osvětlení, rozvody a podhledy. Opraví se rovněž veřejné WC, které je dlouhodobě mimo provoz.

Soupravy metra budou stanicí projíždět a cestující budou muset využít tramvaj a autobusy. Město právě kvůli výluce nechalo už před několika lety prodloužit tramvajovou trať z Pražského povstání na Pankrác, kde končí úvratí. Současně s přestavbou stanice metra pak podle dokumentu plánuje prodloužení tramvají až před budovu České pošty na rohu ulic Budějovická a Na Strži.

Stanici metra Pankrác C denně využije na 55.000 cestujících. Zprovozněna byla v roce 1974 pod tehdejším názvem Mládežnická v rámci stavby prvního úseku metra z Kačerova na Sokolovskou, dnešní Florenc.

Novinky z trhu nemovitostí sledujte v Realitním Clubu zde:

Zdeněk Hřib: Systém parkování v Praze se úplně změní. A centrum bude jen pro místní

Bývalý primátor hlavního města Zdeněk Hřib (Piráti), v současnosti radní pro dopravu, chystá revoluci v pražském dopravním systému. Auta podle jeho představ nepatří do centra. Před několika týdny vzbudily emoce Pražanů informace, že by měl být průjezd centrem města zpoplatněn. Jaká je pravda? Je to tak! Hřib na celém projektu dál pracuje. Zpoplatnění vjezdu zlehčuje slovy, že se bavíme pouze o „dvou ulicích.“ Kdy bude centrum Prahy neprůjezdné? Podle „dezinformací“ to mělo být už od začátku příštího roku. V cestě, „naštěstí“, stojí takzvané procesní okolnosti. Časově už jsme někde v hloubi roku 2024.

Přečíst článek

Stavba metra D

Tendr na metro D. Vyloučená skupina podala trestní oznámení pro podvod

Stavební společnost Vinci Construction CS podala trestní oznámení kvůli výběrovému řízení na druhou etapu pražského metra D, a sice kvůli podezření ze spáchání podvodu. Podle firmy má souviset s prokazováním potřebné kvalifikace některého z účastníků. Sdělila to mluvčí firmy Iveta Štočková. Na koho přesně oznámení míří, neuvedla. Vinci se ucházela o zakázku v konsorciu firem Porr, Vinci a Marti (PVM). To bylo z tendru vyloučeno, podle vyjádření svých zástupců neoprávněně.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry. 

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Takto by mohlo vypadat Metro O.

Vyplatí nebo nevyplatí se nová linka metra? Magistrát to prověří ve studii za 30 milionů

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme