Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Komplikace pro metro D. Antimonopolní úřad zrušil zakázku na druhý úsek stavby

Stavba metra D
ČTK
 ČTK

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil zadávací řízení na druhou část trasy pražského metra D.

Reklama

Rozhodnutí není pravomocné, pražský dopravní podnik proti němu může podat rozklad k předsedovi úřadu Petru Mlsnovi. Informovaly o tom Hospodářské noviny na webu HN.cz. Informaci potvrdil také mluvčí úřadu Martin Švanda.

„Ve správním řízení, které bylo vedeno na návrh dodavatele Metrostav DIZ, úřad konstatoval, že zadavatel nastavil diskriminační zadávací podmínky týkající se prokazování technické kvalifikace, konkrétně pak předkládání referenčních zakázek souvisejících s dodávkami výtahů. Rozhodnutí není dosud pravomocné a může být proti němu podán rozklad. Až do nabytí právní moci rozhodnutí ve věci platí zákaz uzavřít smlouvu s vybraným dodavatelem," uvedl Švanda.

Dopravní podnik nyní může podat rozklad k předsedovi úřadu Petru Mlsnovi. „Rozhodnutí nyní analyzujeme. Čekám, co řeknou naši právníci," řekl Hospodářským novinám ředitel Dopravního podniku hlavního města Prahy Petr Witowski. Dopravní podnik podle něj s velkou pravděpodobností rozklad k předsedovi úřadu podá. Witowski je přesvědčený o tom, že podnik při stanovení zadávacích podmínek nepochybil a že předseda úřadu prvoinstanční rozhodnutí zruší.

Škoda Group dodá osm souprav metra do Sofie za více než 1,6 miliardy Kč.

Po Varšavě dodá Škoda Group vozy metra i Sofii. Za téměř dvě miliardy

Škoda Group, přední evropský výrobce vozidel pro veřejnou dopravu, získala zakázku na dodávku osmi souprav metra do Sofie za více než 1,6 miliardy korun. Pro místního dopravce Metropoliten EAD je bude vyrábět v Ostravě a v Plzni, řekl mluvčí firmy Jan Švehla.

Přečíst článek

U zakázky na zhotovitele stavby druhého úseku metra D řešil podle mluvčího DPP Daniela Šabíka ÚOHS tři námitky. „Dvě z nich DPP vysvětlil a ÚOHS vzal argumentaci DPP v potaz. Nicméně u třetí dospěl k závěru, že jsme naším kvalifikačním požadavkem na dodávku výtahů na dopravní stavbě vytvořili bezdůvodnou překážku hospodářské soutěže. Máme 15 dní od doručení na to, abychom podnikli další kroky. Není to poprvé, kdy veřejná zakázka DPP byla v první instanci zastavena, nakonec nám ale ÚOHS dal za pravdu," uvedl Šabík.

Ve výstavbě je nyní kilometrový úsek mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova, který je nejsložitější vzhledem ke stavbě přestupního uzlu na trase C. Dopravní podnik počítal s tím, že letos v říjnu plynule naváže stavbou dalšího úseku z Olbrachtovy na Nové Dvory. A dosud předpokládal, že na konci roku 2029 uvede do provozu první čtyřkilometrovou část stavby, na které bude včetně Pankráce pět stanic – mezi Olbrachtovou a Novými Dvory ještě Nádraží Krč a Nemocnice Krč. Pokud předseda ÚOHS rozhodnutí první instance potvrdí, byl by tento plán ohrožen. Firma by poté musela připravit novou soutěž s upravenými podmínkami.

Odevzdání nabídek pro druhý úsek stavby bylo loni počátkem prosince. Dopravní podnik počítal s tím, že vítěze vyhlásí nejpozději v březnu, až všechny nabídky zkontroluje. To se ale nestalo, protože už koncem loňského roku antimonopolní úřad zakázku pozastavil a zakázal dopravnímu podniku uzavřít smlouvu s případným vítězem.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Stavba nové linky D pražského metra

David Ondráčka: Válka o zakázku na metro D může finančně ohrozit Prahu. Hřib musí konat

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme