Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Radní Hlaváček: Metropolitní plán schválíme do konce volebního období, je příliš podrobný

Petr Hlaváček, radní pro územní rozvoj
Profimedia
Petra Jansová

Metropolitní plán neboli územní plán Prahy mají plánovači na stole už několik let. Na svoje schválení jeden z nejstrategičtějších rozvojových dokumentů stále čeká. Kdy by mohl začít platit a proč se jeho projednávání táhne?

Reklama

Územní plán Prahy čeká během roku ještě jedno projednávání. „Cítíme, že jde skutečně o velký plán a chceme vypořádat ještě nějaké požadavky městských částí. Plán by tedy měl být, jak je i řečeno v koaliční dohodě, do konce tohoto volebního období,“ říká Petr Hlaváček, radní pro územní rozvoj.

Takto by mohlo vypadat nové nádraží v Bubnech-Zátorech.

FOTOGALERIE: Vlakem z Úval do Černošic přes Karlovo náměstí. Na „hlavák“ se bude jezdit pod zemí

Desítky nových příměstských i dálkových linek železničních linek má v budoucnu pojmout pražské Hlavní nádraží. Vzniká studie, která vlaky „pošle" pod nynější úroveň a podle níž vzniknou v centru i nové zastávky - třeba na Karlově náměstí.

Přečíst článek

Kvůli zákonem stanoveným pravidlům je metropolitní plán velmi detailní. Tedy pro tak dynamické město, jakým je Praha nikdy nemůže být podle radního Hlaváčka nikdy dokonalým. „Je nutné, aby v budoucnu bylo možné ho snáz změnit i kvůli takovým strategickým stavbám jako je metro,“ dodává Hlaváček.

Jako největší problém se jeví doprava, tedy vztah Prahy ke Středočeskému kraji. Protože právě tento segment zákon nekoriguje.

Reklama

Proč se nestaví byty? Dejte nám konečně pořádný územní plán a stavební zákon, volají stavitelé

Územní plánování a stavební řízení. Dvě začarovaná sousloví. Developeři si stěžují, že kvůli složitosti obou trvá v Praze povolování výstavby bytového domu až deset let, někdy i déle. Třeba ve Vídni je doba desetinová, rychleji se povoluje i v řadě zemí třetího světa. V Česku s tím jakoby nikdo nedokáže hnout. Praha má „provizorní“ územní plán starý přes dvacet let. Nový stavební zákon chystala minulá vláda čtyři roky, současná ho rok předělávala, stále není schválen.

Přečíst článek

Ondřej Boháč, šéf IPRu

Stát se chová jakoby nepotřeboval funkční města, říká šéf pražských plánovačů Boháč

Ondřej Boháč šéfuje Institutu a plánování rozvoje hlavního města Praha pět let. K hlavním úkolům jeho úřadu bezpochyby patří tvorba Metropolitního plánu. Ten ale ani po deseti letech stále není hotov a platit zřejmě nezačne ani za dva roky. Na vině je podle Boháče i zastaralý stavební zákon.

Přečíst článek

„Aktuálně se ve spolupráci s ministerstvem dopravy a Správou železnic pracuje na podrobné studii železničního uzlu Praha. Linky S, které přiváží lidi do Prahy a jsou jedním z nástrojů, jak zchladit individuální automobilovou dopravu, by projely pod Prahou a vytvořily něco, čemu my říkáme metro S,“ dodává Hlaváček k metropolitnímu plánu v dalším díle podcastu Realitní club, na který se můžete těšit v pondělí dopoledne.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry. 

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Jan Kasl

PODCAST Realitní Club: Nejvíc mi na pražském územním plánu vadí, že má na sobě čtverečkovanou síť, říká architekt Jan Kasl

Přečíst článek
Jan Kasl

Nečekal jsem, že ani za víc než dvacet let nebudeme mít nový územní plán, říká bývalý primátor Prahy Jan Kasl

Přečíst článek
Ondřej Boháč, ředitel IPR

Šéf pražských plánovačů: Magistrála se zužovat nebude. Ideální je ji obestavět, má ekonomický potenciál

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme