Slovensko kupuje za miliardy bateriové vlaky od Škoda Group
Zprávy z firemSoupravy od Škoda Group nahradí dieselové vlaky na neelektrizovaných tratích. Kontrakt má hodnotu až 332 milionů eur.
Soupravy od Škoda Group nahradí dieselové vlaky na neelektrizovaných tratích. Kontrakt má hodnotu až 332 milionů eur.
Velký úspěch pro plzeňský strojírenský podnik s dlouhou historií, Škody ze skupiny PPF. Bude vyrábět díly pro vlaky s největší indickou firmou Tata.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) potrestal šest firem pokutami v celkové výši 157,7 milionu korun za sérii kartelových dohod při zakázkách týkajících se oprav, úprav nebo modernizací signalizačních a zabezpečovacích zařízení na přejezdech a v železničních stanicích. Úřad o tom informoval v tiskové zprávě. Všechny přistižené společnosti přistoupily na narovnání, své jednání přiznaly a dosáhly tak snížení pokuty o 20 procent. Dvě z firem podaly rozklad proti uložené pokutě.
Z bankrotu do náruče brněnského Geparda. Soud schválil prodej jindřichohradecké úzkokolejky. Za 83 milionů ji získala brněnská společnost. Restart trati bude probíhat postupně.
Národní dopravce věří, že satelitní internet může představovat odpověď na otázku, jak zajistit pro cestující stabilní a rychlé internetové připojení i tam, kde v okolí trati není k dispozici kvalitní signál od mobilních operátorů.
Nejvyšší nabídku ve třetím kole výběrového řízení, v němž usilovali o úzkokolejku dva zájemci, nabídla společnost Gepard Express.
V Ostravě začal mezinárodní železniční veletrh Rail Business Days, který se řadí mezi nejvýznamnější oborové události ve střední Evropě.
Rusko a KLDR obnoví přímé železniční spojení pro cestující mezi Moskvou a Pchjongjangem, poprvé od roku 2020. Oznámily to ruské dráhy.
Výstavba vysokorychlostní železnice v České republice v roce 2025 dosáhla významných milníků, které posouvají celý projekt blíže k realizaci.
Průmysl padá a uhlí už nikdo nechce. Nákladní železniční doprava proto padá. Všude v Evropě. Česká ČD Cargo však chce být štikou ve vysychajícím rybníku. Zatímco ve Francii nebo v Německu to národní nákladní železniční dopravci „zabalili“, ČD Cargo má plán, jak na trhu nákladní dopravy získat větší podíl. „Prodáváme nadpotřebné vagony, lokomotivy,“ říká Tomáš Tóth, šéf ČD Cargo. Firma prochází v těžkých časech dietou, ale zároveň rozvíjí novou aktivitu. Chce se spojit s kamionovou dopravou. My dlouhé tratě, vy ty krátké.
Deset prezidentů a premiérů členských států EU, včetně Česka, vyzvalo Evropskou komisi, aby se zaměřila na podporu vysokorychlostního železničního propojení. Státníci rovněž zdůrazňují důležitost spolufinancování těchto projektů z Evropské unie. Na sociální síti X o tom informoval český premiér Petr Fiala.