
Jak se promění „díra“ zející v Pařížské ulici?
RealityPůvodní kostka se nelíbila a vyvolala diskuse, proto o podobě náměstí Miloše Formana rozhodne mezinárodní architektonická soutěž.
Původní kostka se nelíbila a vyvolala diskuse, proto o podobě náměstí Miloše Formana rozhodne mezinárodní architektonická soutěž.
Vedení Prahy čeká perné léto i podzim. Musí totiž k dojít k politické shodě nad novým Metropolitním plánem. Nejobtížnější jsou dohody ohledně infrastruktury. „Všichni chtějí jezdit vysokorychlostní trati, nikdo ji nechce mít u sebe. Všichni chtějí jezdit po dálnici, nikdo ji nechce mít u sebe. To je taková ta klasika,“ říká šéf IPRu Ondřej Boháč v podcastu Realitní Club.
Staví na brownfieldu v Nuslích i na Waltrovce, nejvýrazněji se však rukopis Penty projeví kolem Florence. Změnu územního plánu bychom mohli mít odsouhlasenou během čtyř měsíců, říká šéf Penta Real Estate Petr Palička v dalším díle podcastu Realitní Club.
Místo jedné velké budovy jich v Olomouci na místě zkrachovalého podniku Milo vznikne hned několik, promění se i dosud nevyužívané okolí Mlýnského potoka.
Ještě před koncem roku dokončila skupina Penta další z prodejů nemovitostí ze svého portfolia. Uvolnila si tak ruce pro svoje klíčové projekty: Masarykovo nádraží, Florenc 21 nebo Čtvrtý kvadrant na Vítězném náměstí.
„Hlavní nádraží v Praze je jedinečné, jeho postmoderní brutalistní architektura spoluvytváří identitu města,“ říká spoluzakladatel architektonického ateliéru re:architekti Ondřej Synek. Projekt, na němž spolupracovali v pražské kanceláři s italskými architekty ze studia baukuh, se umístil na třetím místě soutěžního dialogu na podobu Nového Hlaváku.
Logistické parky a areály mohou přinést hodně pozitiv místní komunitě. Architekti z holešovického studia Archicraft ve své ideové studiu navrhují, jak toho docílit.
O tom, jak bude vypadat Libeňský most je jasno. Studii architekta Petra Teje schválilo vedení Prahy.
V pondělí představená budoucí podoba Hlavního nádraží vyvolává hlasitou kritiku. Vznikla už i petice, která žádá přepracování projektu, a hlavně zachování Nové odbavovací haly.
Odbavovací halu i okolí hlavního nádraží přemění Praha podle návrhu dánských architektů z kodaňského studia Henning Larsen Architects.
Už na počátku 20. století měl Kyjov říční lázně. Město je zrekonstruovalo a přistavělo k nim krytý plavecký bazén. Jde o vůbec největší investici v historii města.