Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Praha přitahuje luxus. Pařížská dotahuje na nejdražší ulice na světě

Praha přitahuje luxus. Pařížská dotahuje na nejdražší ulice na světě
ČTK
Petra Jansová
pej

První ve střední Evropě a devatenáctá nejdražší ve světě je Pařížská ulice podle výše nájemného v maloobchodních prostorách.

Reklama

V letošním žebříčku realitněporadenské společnosti Cushman & Wakefield Main Streets Across the World se Česká republika, konkrétně Pařížská ulice, umístila na 19. místě. Průzkum srovnává téměř padesátku zemí světa podle výše nájemného v maloobchodních prostorách.

Nejvyšší dosahované nájemné v Pařížské přitom k letošnímu třetímu kvartálu činilo 2 700 eur (více než 66 tisíc korun) za metr čtvereční ročně, tedy cca 225 eur (více než pět a půl tisíc korun) za metr čtvereční měsíčně. Ulice se tak mezi ostatními nejdražšími nákupními třídami světa umístila na 19. místě, v rámci Evropy na jedenáctém a v regionu CEE na první pozici.

Na dvacítku nejdražších ulice se můžete podívat do následující galerie:

Praha přitahuje luxus

„Pařížská ulice v Praze je dlouhodobě v rámci střední a východní Evropy primárním cílem luxusních značek, které do regionu vstupují. Každoročně jsme zde svědkem otevření prodejny některého ze světových luxusních brandů,“ dodává Jan Kotrbáček, partner a vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu, Cushman & Wakefield.

Praha je podle něj pro luxusní značky v rámci Evropy jednoznačně velice žádanou destinací.

Prokop Svoboda, majitel realitky

Lidé nahromadili peníze, teď je zase vrhnou do nemovitostí. Ceny neklesnou, říká Prokop Svoboda

Lidé, zejména ti movitější, kumulovali poslední dva roky zdroje, říká Prokop Svoboda, majitel a zakladatel realitní společnosti Svoboda & Williams. A teď pomalu přichází čas, kdy tyto peníze opět vrhnou do nemovitostí. „Možná měli pocit, že jim peníze plesnivěly na účtu,“ říká Svoboda.

Přečíst článek

Pařížská ulice v žebříčku figuruje již podruhé; i letos výší maloobchodního nájemného předstihla ulici Na Příkopě, která v něm Českou republiku zastupovala v předchozích ročnících. Česko se přitom opakovaně jako jediná země CEE objevuje v první dvacítce žebříčku.

Na špičce žebříčku letos nedošlo oproti předchozímu roku k výrazným změnám. Na prvním místě zůstává newyorská Upper 5th Avenue, kde nájemné v maloobchodních prostorách činí 20 384 eur (tedy téměř půl milionu korun) za metr čtvereční ročně, tedy skoro 1 700 eur (téměř 42 tisíc korun) za metr čtvereční měsíčně. Druhá milánská Via Montenapoleone je opakovaně nejdražší nákupní třídou Evropy.

Prodavač v Casa Magazines Syed Khalid Wasim zvaný "Ali"

REPORTÁŽ: Mizející svět papírových médií uchovává unikátní obchůdek v New Yorku

V New Yorku najdete tisíce míst, o kterých má cenu psát. Patří k nim i malinkatá trafika Casa Magazines, která od sedmdesátých let patří k neodmyslitelným ikonám umělecké čtvrti Chelsea. Dnes tu seženete magazíny z celého světa.

Přečíst článek

Průzkum pracuje se základním nájemným v nejlepších městských lokalitách po celém světě, které jsou často spojeny s luxusním sektorem. Nájemné v nejlepších světových maloobchodních destinacích se nadále zotavovalo a v uplynulém roce vzrostlo v průměru o téměř pět procent v místní měně. 

obchody Esteé Lauder

Dědicové se perou, impérium Estée Lauder se třese. Je to jako Succession v reálu

Současný šéf Estée Lauder Fabrizio Freda buď zásadně vylepší hospodaření, anebo půjde. A firmu si přeberou zpět dědicové. Jenže, který z nich to bude?

Přečíst článek

Sekáč s luxusními značkami. Fond Silke Horákové má nový přírůstek

Impactový fond Tilia Impact Ventures, který založila investorka a spolumajitelka vydavatelství Albatros Silke Horáková, má nový přírůstek, bulharskou platformu NOLD.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry. 

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme