Volkswagen ukončil výrobu v čínské fabrice, odkud sjížděly i škodovky

Závod ve městě Nan-ťing se uzavírá kvůli slábnoucí poptávce po automobilech se spalovacím motorem.
Německý automobilový koncern Volkswagen a jeho čínský partner SAIC ukončili výrobu v čínském závodě ve městě Nan-ťing kvůli slábnoucí poptávce po automobilech se spalovacím motorem, závod bude uzavřen. Agentuře AFP to dnes řekl mluvčí Volkswagenu. V závodě se vyráběly také vozy Škoda. Je to vůbec poprvé, kdy Volkswagen úplně zavírá závod v Číně.
Mluvčí tak potvrdil zprávu, kterou předním přinesl německý list Handelsblatt. Definitivní uzavření má být postupné a bude dokončeno ve druhé polovině roku. Zbývající výroba bude přesunuta do sousedního závodu ve městě I-čeng.
„Skupina Volkswagen a její partneři ve společném podniku urychlují transformaci směrem k elektrickým, inteligentním a propojeným vozům,“ řekl mluvčí. Dodal, že řada závodů společného podniku SAIC Volkswagen je v současné době přestavována nebo již byla přestavěna na výrobu elektromobilů. Zdroj z podniku agentuře AFP řekl, že důvodem zastavení výroby a uzavření byla městská poloha závodu, která ztížila možnosti přestavy a rozšiřování kvůli výrobě elektromobilů. Volkswagen dodal, že urychluje přechod na elektromobily a výrobní síť pro tuto strategii je v zemi optimalizovaná.
Čína je největším automobilovým trhem světa. Prodej elektromobilů v zemi značně roste, což nutí k reakci evropské společnosti, které se tradičně specializují na výrobu vozů se spalovacím motorem.
Volkswagen trápí již několik let pokles prodeje v Číně kvůli nabídce elektromobilů od místních konkurentů, jako je BYD. Ve středu Volkswagen uvedl, že mu za pololetí klesly dodávky vozů v Číně o více než dvě procenta. Je to však méně než v prvním pololetí loni, kdy se dodávky snížily o 7,4 procenta.
Továrna v Nan-ťingu zahájila výrobu v roce 2008. Podle údajů firmy dosáhl závod v roce 2011 roční výrobní kapacity 300.000 vozů. V posledních letech se tam vyráběly například modely VW Passat a Škoda Superb a Kamiq. Škoda Auto ve své zprávě za rok 2024 uvedla, že v Číně loni její celková produkce činila 15 200 vozů.
Německý automobilový koncern Volkswagen a jeho nejstarší čínský partner SAIC Motor plánují v reakci na slábnoucí poptávku po automobilech se spalovacími motory uzavřít nejméně jeden závod v Číně. Společný podnik obou automobilek SAIC Volkswagen Automobile se připravuje na to, že příští rok uzavře továrnu ve městě Nan-ťing, kde se vyrábějí vozy Volkswagen Passat a Škoda a jehož roční kapacita je 360 tisíc vozů. S odvoláním na informované zdroje to uvedla agentura Bloomberg.
Škoda to má v Číně spočítané. Fabriku, kde se škodovky vyrábějí, chce Volkswagen zavřít
Zprávy z firem
Automobilka Škoda Auto ve druhém čtvrtletí zvýšila odbyt meziročně o 18,7 procenta na 270 800 vozidel. Oznámil to ve středu mateřský koncern Volkswagen. Škoda tak zaznamenala zdaleka nejvýraznější růst odbytu ze všech značek skupiny Volkswagen. Celá skupina zvýšila čtvrtletní odbyt o 1,2 procenta nad 2,27 milionu vozů.
Škoda zvýšila čtvrtletní odbyt skoro o pětinu, zastínila zbytek koncernu VW
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.