Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Volkswagen ukončil výrobu v čínské fabrice, odkud sjížděly i škodovky

Čínský závod automobilky Volkswagen
ČTK
 ČTK

Závod ve městě Nan-ťing se uzavírá kvůli slábnoucí poptávce po automobilech se spalovacím motorem.

Německý automobilový koncern Volkswagen a jeho čínský partner SAIC ukončili výrobu v čínském závodě ve městě Nan-ťing kvůli slábnoucí poptávce po automobilech se spalovacím motorem, závod bude uzavřen. Agentuře AFP to dnes řekl mluvčí Volkswagenu. V závodě se vyráběly také vozy Škoda. Je to vůbec poprvé, kdy Volkswagen úplně zavírá závod v Číně.

Mluvčí tak potvrdil zprávu, kterou předním přinesl německý list Handelsblatt. Definitivní uzavření má být postupné a bude dokončeno ve druhé polovině roku. Zbývající výroba bude přesunuta do sousedního závodu ve městě I-čeng.

„Skupina Volkswagen a její partneři ve společném podniku urychlují transformaci směrem k elektrickým, inteligentním a propojeným vozům,“ řekl mluvčí. Dodal, že řada závodů společného podniku SAIC Volkswagen je v současné době přestavována nebo již byla přestavěna na výrobu elektromobilů. Zdroj z podniku agentuře AFP řekl, že důvodem zastavení výroby a uzavření byla městská poloha závodu, která ztížila možnosti přestavy a rozšiřování kvůli výrobě elektromobilů. Volkswagen dodal, že urychluje přechod na elektromobily a výrobní síť pro tuto strategii je v zemi optimalizovaná.

Čína je největším automobilovým trhem světa. Prodej elektromobilů v zemi značně roste, což nutí k reakci evropské společnosti, které se tradičně specializují na výrobu vozů se spalovacím motorem.

Volkswagen trápí již několik let pokles prodeje v Číně kvůli nabídce elektromobilů od místních konkurentů, jako je BYD. Ve středu Volkswagen uvedl, že mu za pololetí klesly dodávky vozů v Číně o více než dvě procenta. Je to však méně než v prvním pololetí loni, kdy se dodávky snížily o 7,4 procenta.

Továrna v Nan-ťingu zahájila výrobu v roce 2008. Podle údajů firmy dosáhl závod v roce 2011 roční výrobní kapacity 300.000 vozů. V posledních letech se tam vyráběly například modely VW Passat a Škoda Superb a Kamiq. Škoda Auto ve své zprávě za rok 2024 uvedla, že v Číně loni její celková produkce činila 15 200 vozů.

Škoda to má v Číně spočítané. Fabriku, kde se škodovky vyrábějí, chce Volkswagen zavřít

Německý automobilový koncern Volkswagen a jeho nejstarší čínský partner SAIC Motor plánují v reakci na slábnoucí poptávku po automobilech se spalovacími motory uzavřít nejméně jeden závod v Číně. Společný podnik obou automobilek SAIC Volkswagen Automobile se připravuje na to, že příští rok uzavře továrnu ve městě Nan-ťing, kde se vyrábějí vozy Volkswagen Passat a Škoda a jehož roční kapacita je 360 tisíc vozů. S odvoláním na informované zdroje to uvedla agentura Bloomberg.

Přečíst článek

Škoda zvýšila čtvrtletní odbyt skoro o pětinu, zastínila zbytek koncernu VW

Automobilka Škoda Auto ve druhém čtvrtletí zvýšila odbyt meziročně o 18,7 procenta na 270 800 vozidel. Oznámil to ve středu mateřský koncern Volkswagen. Škoda tak zaznamenala zdaleka nejvýraznější růst odbytu ze všech značek skupiny Volkswagen. Celá skupina zvýšila čtvrtletní odbyt o 1,2 procenta nad 2,27 milionu vozů.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Továrna na elektromobily čínské automobilky SAIC

Po útlumu oživení. Prodej elektromobilů v 1. čtvrtletí strmě rostl i v Česku. Trhu dominuje Čína

Přečíst článek
Doporučujeme