Sekáč s luxusními značkami. Fond Silke Horákové má nový přírůstek
Impactový fond Tilia Impact Ventures, který založila investorka a spolumajitelka vydavatelství Albatros Silke Horáková, má nový přírůstek, bulharskou platformu NOLD.
„Jsme hrdí na to, že můžeme podpořit Boryanu Uzunovou a Anu Kremenlievu, protože mění tvář prodeje módy,“ oznámil svoji investici impactový fond Tilia Impact Ventures.
Platforma NOLD (z angl. „new/old“ pozn.red.) vychází ze stejného obchodního modelu jako platforma Vinted, cílí ale na zboží luxusních značek. Platforma získala v prvním kole jeden milion eur. K Tilia Impact Ventures se připojili Depo Ventures, Czech Founders, Sofia Angel Ventures, New Vision 3 a čtyři individuální investoři.
Větší fond s novými partnery nám umožní udělat větší pozitivní změnu, uvedla zakladatelka Silke Horáková. Do fondu investovali známí čeští miliardáři.
Podařilo se. Nový fond Silke Horákové a spol. upsal stamiliony korun
Trhy
Kapitál chce NOLD využít pro další rozvoj a také expanzi na britský trh.
Tilia Impact Ventures byla založena v roce 2018, investuje do oblasti sociálních a environmentálních změn. Její první fond uskutečnil různé impaktové investice: od boje proti plýtvání potravinami (maďarská Munch) přes zlepšení recyklace materiálů (česká Cyrkl) až po boj proti korupci ve veřejných výdajích (česká Datlab) a umožnění alternativních modelů předškolního vzdělávání (polská The Village). Strategií fondu je investovat polovinu zdrojů do klastru „people“ a polovinu do „planet“.
Venture kapitálový fond Tilia investorky Silke Horákové a partnerů bude mít brzy mladšího bratra, Tilia 2. Bude v něm více peněz.
Silke Horáková: Impaktové investování už je v kursu, děláme větší fond
Newstream TV
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.