Levné oblečení táhne. Primark má krásné zisky
Zprávy z firemAkcie britského prodejce módy a spotřebního zboží v reakci na hospodářské výsledky poskočily o deset procent.
Akcie britského prodejce módy a spotřebního zboží v reakci na hospodářské výsledky poskočily o deset procent.
Luxusní značkové zboží má mnoho podob. Tou nejpokleslejší jsou fejky. Drahých kousků chtiví zákazníci, kteří si nemohou dovolit kabelku od Diora či Prady, přišli na celkem levný způsob, jak hrdě nosit značkovou tašku, a přitom se nesnížit ke koupi její napodobeniny. Novým hitem jsou teď papírové nákupní tašky – od těch, do nichž luxusní butiky ukládají pečlivě zabalené drahé zboží, až po taštičky, v nichž se dříve ocitla krabička s cenově dostupným, ale značkovým krémem či parfémem.
Temu, Shein, Aliexpress a spol. Levné čínské e-shopy vtrhly na západní trhy. Akcie Pinduoduo vzrostly letos o dvě třetiny.
Soutěž POPAI AWARDS o nejlepší komunikační projekty v retailu již po patnácté ocenila nejlepší realizace za poslední rok. V rámci ní se uskutečnila i studentská verze soutěže POPAI STUDENT AWARD, která představila nové návrhy komunikačních prostředků a kampaní v in-store, které na základě reálných zadání od konkrétních zadavatelů vytvářejí studenti středních a vysokých škol se specializací na marketingovou komunikaci. Mediálním partnerem akce byl i server Newstream.
První ve střední Evropě a devatenáctá nejdražší ve světě je Pařížská ulice podle výše nájemného v maloobchodních prostorách.
Současný šéf Estée Lauder Fabrizio Freda buď zásadně vylepší hospodaření, anebo půjde. A firmu si přeberou zpět dědicové. Jenže, který z nich to bude?
Zábavná diskuze, chutné jídlo, seznámení s novými lidmi. Tak inzeruje Tupperware své akce, na které hostitelka pozve k sobě domů hospodyňky - a když zábava skončí, prodá jim plastové nádobí Tupperware. Takové párty se dějí v domácnostech skoro osmdesát let. Ovšem letos málem přišel definitivní konec. A přesto šlo na akciích Tupperware pohádkově vydělat.
Posmíval se tlustým ženám, takže musel svou miliardovou firmu Lululemon opustit. Přesto ji stále sleduje - a kritizuje. Napsal o sobě a o firmě knihu, posílá peníze na výzkum zdraví i longevity a snaží se sám uzdravit. Lululemon i bez něj vzkvétá.
Digitalizace, nové obchodní strategie, využití dat, inovací a umělé inteligence i další trendy ve světě retailu. To jsou témata, která rozeberou profesionálové z oboru na POPAI DAY 2023. Již patnáctý ročník oborové konference proběhne 23. listopadu 2023 v prostorách kongresového centra O2 universum. Newstream je mediálním partnerem akce.
Umělá inteligence a současná technologická revoluce zásadně změní retail, říká Tomáš Čupr. Některým věcem už brání jen regulace - jako třeba zaplacení nákupu pohledem do kamery, což bylo už před pár lety možné v Číně.
Provoz recepce je nákladný na personál, vstupní lobby zase na metry čtvereční. Jak využít prostory lépe a ekonomičtěji teď zkouší developer Penta Real Estate v právě dokončené budově Metalica na Nové Waltrovce v Praze 5. Klasickou recepci nahradila kavárna a moderní technologie. A pokud je třeba lidský kontakt, například pro lepší orientaci v budově, mohou se příchozí obrátit pro radu na vyškoleného baristu.
Ceny ropy 🛢 klesají 📉 kvůli zmírnění napětí na Blízkém východě a slabší aktivitě amerických podniků. Větším ztrátám brání pokles zásob ropy ve Spojených státech. Severomořská ropa Brent ztrácí o 0,5 procenta na 87,96 dolaru za barel. Americká lehká ropa West Texas Intermediate (WTI) odpisuje 0,7 procenta a prodává se lehce nad 82,80 dolaru za barel.
Česká skupina lékáren Pilulka 💊 loni podle předběžných čísel utržila 2,1 miliardy korun, což představuje meziroční pokles o 13 procent. Spolu s franšízovými lékárnami v Pilulce zákazníci loni utratili okolo tří miliard. Důvodem poklesu je uzavření rumunské pobočky v polovině roku 2023 a výrazné omezení prodejů prostřednictvím benefitních zaměstnaneckých programů.
Číst více