Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Kellnerová kupuje pražský hotel Diplomat. Thajcům zaplatí 1,8 miliardy

PPF získá další pražský hotel, za 1,8 miliardy korun kupuje dejvický Diplomat
ČTK
 ČTK

Společnost PPF Real Estate kupuje hotel Diplomat v pražských Dejvicích od thajské firmy Rabbit Holdings. Zaplatí 73 milionů eur (zhruba 1,8 miliardy korun), uvedl server Seznam Zprávy. Investiční skupina PPF, kterou vlastní Renáta Kellnerová s dcerami, nechtěla podle serveru transakci komentovat. PPF už v hlavním městě vlastní hotel Hilton a většinově také hotel Four Seasons.

Předmětem transakce jsou všechny akcie české společnosti Diplomat Prague, která vlastní čtyřhvězdičkový hotel se 400 pokoji v pražských Dejvicích. Hotel je součástí mezinárodní sítě Vienna House provozované skupinou Wyndham.

Rabbit Holdings původně letos v srpnu schválila prodej hotelu společnosti Hotel Diplomat za nižší cenu 67,5 milionu eur, píšou Seznam Zprávy. Podle severu původní kupec od smlouvy ustoupil. „Evropská transakce s dispozicí podílu v dceřiné společnosti nemohla být s kupujícím dokončena,“ uvedla thajská společnost v oznámení pro burzu v Bangkoku. Očekává podepsání rámcové smlouvy s PPF o převodu akcií do 19. září a dokončení transakce v prvním čtvrtletí příštího roku.

PPF v letošním roce dokončila převzetí největšího hotelu v Česku Hilton Prague, podle médií byla hodnota transakce několik miliard korun. V hotelu s téměř 800 pokoji a zhruba 5000 metry čtverečními konferenčních prostor PPF Real Estate získala 95procentní podíl. Pětihvězdičkový hotel Four Seasons poblíž Karlova mostu PPF letos získala společně s investorem Tomášem Otrubou a miliardářem Michalem Strnadem, cena tohoto obchodu podle dřívějších informací Hospodářských novin činila 100 milionů eur (zhruba 2,5 miliardy korun). V portfoliu pražských hotelů PPF Real Estate je podle internetových stránek společnosti také hotel Stages v sousedství pražské O2 areny.

Skupina PPF působí ve 25 zemích Evropy, Asie, Severní Ameriky a Afriky. Investuje do telekomunikací, finančních služeb, médií, internetových služeb, nemovitostí, biotechnologií a strojírenství. PPF vlastní aktiva za 41,7 miliardy eur (více než bilion korun) a celosvětově na konci loňského roku zaměstnávala zhruba 45 tisíc lidí. Většinovým vlastníkem PPF je Amalar Holding, do kterého své akcie loni vložily majoritní akcionářka PPF Renáta Kellnerová a její tři dcery. Po srpnovém oznámení odkupu desetiprocentního podílu od Petra Kellnera mladšího ovládnou Kellnerová s dcerami PPF zcela.

Miliardář Petr Kellner na snímku z 23. srpna 2020

Jaký byl PéKá? Na Petra Kellnera vzpomínají známí v seriálu Českého rozhlasu Plus, který mapuje jeho život a vliv

„Kellner. Na cestě k miliardám“ je titul nové sedmidílné série Českého rozhlasu (ČRo) Plus mapující podnikatelskou dráhu nejbohatšího Čecha až do jeho tragické smrti. Vysílá se od dneška.

Přečíst článek

Pier Silvio Berlusconi, syn Silvia Berlusconiho

Berlusconiho dědicové už drží přes 70 procent německé Pro 7. PPF se stáhla

Italská mediální skupina MFE-MediaForEurope, kterou ovládají dědicové Silvia Berlusconiho (na snímku Pier Silvio Berlusconi, syn bývalého státníka), si již zajistila více než 70 procent akcií německé televizní společnosti ProSiebenSat.1 (Pro 7). Agentuře Reuters to ve středu řekly zdroje obeznámené se situací. Česká skupina PPF minulý týden uvedla, že ukončuje investici v Pro 7 a že svůj podíl ve výši téměř 15,7 procenta nabídla firmě MFE. Původně přitom PPF usilovala o zvýšení svého podílu na 29,99 procenta.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry. 

Témata související s realitami:

Související

Švýcaři reagují na Trumpova cla. Američané si připlatí za hodinky

Swatch
ČTK
 ČTK

Švýcarský výrobce hodinek Swatch zvýší ceny ve Spojených státech o pět až 15 procent. V rozhovoru se švýcarským listem Neue Zürcher Zeitung am Sonntag to řekl šéf podniku Nick Hayek. Firma tak reaguje na 39procentní clo, které na dovoz ze Švýcarska v srpnu uvalil americký prezident Donald Trump. Informuje o tom agentura Reuters.

„V závislosti na značce zvýšíme ceny v rozsahu od pěti do 15 procent,“ uvedl Hayek. Upozornil, že Američané mají možnost kupovat hodinky Swatch také v Kanadě a Mexiku, kde má firma silné zastoupení.

Společnost Swatch si nyní podle svého šéfa vede ve Spojených státech velmi dobře. „Ke konci srpna jsme v domácí měně vykazovali nárůst kolem 15 procent. Američané pokračují v nákupech, a to navzdory dřívějšímu zvyšování cen,“ uvedl Hayek. Dodal, že americkým zákazníkům se zdražování nelíbí, ale chápou, že to není vina firmy, ale spíše výsledek americké obchodní politiky.

Swatch je největším výrobcem hodinek na světě. V poslední době se ale firma potýká se slabou poptávkou po luxusním zboží v Číně. V letošním prvním pololetí se čistý zisk podniku meziročně propadl o více než 70 procent na 147 milionů švýcarských franků (zhruba 3,8 miliardy korun).

iPhone 17 Pro Max

Apple představil nejtenčí iPhone. Největší revoluci ale zažívají sluchátka

Americký technologický gigant uvedl nejnovější produkty. Nabízí nejširší řadu telefonů iPhone, kde přibylo ultratenké zařízení, nové hodinky a také sluchátka, která dokážou v reálném čase překládat konverzaci v různých jazycích.

Přečíst článek

Firma v červenci předpověděla, že podmínky na čínském trhu s luxusním zbožím zůstanou ve zbytku letošního roku obtížné. Dodala však, že ve druhém pololetí očekává pokračování silného růstu v USA a Japonsku, slibné jsou podle firmy také vyhlídky v řadě evropských zemí.

Společnost Swatch Group v současné podobě vznikla v roce 1983, kdy také začala prodávat stejnojmenné plastové hodinky. Patří jí ale také značky luxusních hodinek Longines, Tissot, Omega či Breguet.

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Vydavatel časopisu Rolling Stone vyrazil do boje s AI. Zažaloval Google

Vydavatel časopisu Rolling Stone vyrazil do boje s AI. Zažaloval Google
iStock
 ČTK

Americký mediální koncern Penske Media žaluje firmu Google za souhrny od umělé inteligence, které se zobrazují v čele vyhledávání. Tvrdí, že nelegálně využívají jeho reportáže a snižují návštěvnost jeho webových stránek. Vydavatel časopisů Rolling Stone, The Hollywood Reporter a dalších je tak prvním velkým mediálním domem, který Google zažaloval za rostoucí využívání AI, píší tiskové agentury.

Penske Media v žalobě poukazuje na to, že souhrny vytvořené pomocí umělé inteligence často již zodpovídají dotazy uživatelů. Ti pak nemají důvod navštívit webové stránky, ze kterých informace pocházely.

Média, která nabízejí svůj obsah zdarma, jsou ale závislá na financování prostřednictvím reklamy zobrazované na jejich stránkách. Penske tvrdí, že Google se nyní místo překladiště na cestě k jiným webovým stránkám chce stát pro uživatele cílovou stanicí.

Společnost Penske podala antimonopolní žalobu v pátek večer u okresního soudu ve federálním distriktu metropole Washingtonu. Soudce tam loni rozhodl, že Google má nelegální monopol v oblasti internetového vyhledávání.

AI představuje pro děti riziko, varují experti

Vydírání i chatbot jako kamarád. AI představuje pro děti riziko, varují experti

Děti často sdílejí citlivé údaje, využívají umělou inteligenci (AI) k podvodům ve škole nebo vytvářejí pornografický obsah, jehož obětí se ale mohou stát i ony samy. Na rizika spojená s bezpečností dětí v kyberprostoru upozornili odborníci na konferenci s názvem Děti, jejich intimita online a AI. Podle nich je klíčová prevence, která by mohla začínat už v předškolním věku, a větší vzdělávání a zapojení rodičů v této problematice.

Přečíst článek

Mluvčí Googlu namítl, že uživatelé považují vyhledávání na webu s přehledy AI za užitečnější a využívají je častěji. Zároveň se tím podle něj vytvářejí nové příležitosti k objevování obsahu na internetu. Google každý den přesměruje „miliardy kliknutí“ na jiné webové stránky – a díky přehledům AI se jejich okruh rozšiřuje, dodal mluvčí.

Google čelí konkurentům, kteří uživatelům slibují, že jim pomocí umělé inteligence budou poskytovat přímé odpovědi místo odkazů na informace na jiných webových stránkách. Internetový gigant proto od loňského roku stále více rozšiřuje používání shrnutí vytvořených pomocí umělé inteligence. Navzdory novým konkurentům se mu podnikání rychle rozrůstá, uvedla agentura DPA.

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Doporučujeme